30.04.2010

نارضایتی مردم از گران شدن شیر یارانه‌ای

مردمک: اگر چه شیر یارانه‌ای گران‌تر شده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت شیر خام تغییری نکرده و این سیاست وزارت بازرگانی سودی به دامداران نمی‌رساند.
مردمک

با گذشت یک هفته از افزایش 100 تومانی قیمت شیر یارانه‌ای، مردم همچنان از این کار دولت ناراضی‌اند.

یک هفته پیش وزارت بازرگانی با ادعای «افزایش یک میلیون تنی توزیع شیر یارانه‌ای» و همچنین «دسترسی آسان مردم به شیر‌یارانه‌ای»، قیمت شیر را از 250 تومان به 350 تومان افزایش داد.

خبرگزاری مهر روز هفتم اردیبهشت گزارش داد که با این که شیر گران شده، همچنان صف‌های طولانی مردم برای خرید شیر یارانه‌ای در خیابان‌ها کشیده می‌شود و مردم از صبح زود در نوبت می‌مانند.

خبرگزاری فارس به نقل از محمدعلی ضیغمی، رییس سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان نوشت که افزایش قیمت شیر یارانه‌ای به معنی افزایش قیمت شیر نیست و قیمت تمام شده هر بسته شیر یارانه‌ای 570 تومان است.

اگر چه شیر یارانه‌ای گران‌تر شده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت شیر خام تغییری نکرده و این سیاست وزارت بازرگانی سودی به دامداران نمی‌رساند.

این افزایش قیمت شیر برای مصرف کنندگان سبب کاهش مصرف شیر یارانه‌ای شده که به زیان دامداران تمام‌ خواهد‌ شد.

امید فلاحی، عضو اتحادیه دامداران استان تهران به خبرگزاری ایسنا گفته که قیمت فروش شیر یارانه‌ای در حالی 100 تومان افزایش یافته كه چند هفته گذشته كارخانه‌های لبنیاتی قیمت خرید شیر خام از دامداران را بالا نبرده‌اند و حتی میزان خرید كم شده است.

این درشرایطی است که دامداران در روزهای نخست سال 88 مقابل وزارت بازرگانی تجمع کردند و خواستار افزایش قیمت خرید شیر خام و هماهنگی وزارت بازرگانی با کارخانه‌ها برای خرید شیر تولیدی آنها با قیمت بالاتر شدند.

اگرچه در زمان اعتراض دامداران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجیه حمایت از 70 میلیون مصرف‌کننده، این مساله را رد کرد اما سرانجام پس از یک سال، قیمت شیر برای مصرف‌کنندگان هم گران شد.

گروهی در شبکه اینترنتی فیس بوک به نام «تحریم شیر به علت حذف یارانه» تشکیل شده و شماری از کاربران عضو آن شده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates