04.05.2010

تفسیر خبر ؛ فعالیت نرم انتخاباتی یک گروه سیاسی برای ریاست جمهوری

شفاف: هر چند تنها یک سال از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم گذشته و تا انتخابات بعدی 3 سال زمان باقی است اما به نظر می رسد برخی گروه های سیاسی از هم اکنون کمر بندهای خود را برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری بسته اند !
شفاف ـ گروه تفسیر : هر چند تنها یک سال از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم گذشته و تا انتخابات بعدی 3 سال زمان باقی است اما به نظر می رسد برخی گروه های سیاسی از هم اکنون کمر بندهای خود را برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری بسته اند !

به گزارش شفاف ، یک پایگاه خبری سیاسی که به یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم نزدیک است طی ماه های گذشته فعالیت های نرم و البته قابل توجهی برای تخریب نامزدهای احتمالی رقیب آغاز کرده است .

مروری به چهره هایی که به صورت مستمر مورد حمله این سایت قرار میگیرند موید این ادعاست .

تحلیل محتوای چند ماه گذشته این سایت اصولگرا نشان میدهد که کسانی که به صورت خطی و دائمی مورد حمله قرار میگیرند به شرح ذیل است :

1ـ از طیف حامیان دولت ، محمد رضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی گزینه هایی هستند که حتی برخی سایت های حامی دولت نیز به احتمال نامزدی آنها در انتخابات بعدی اذعان کرده اند . این دو فرد طی ماه های اخیر مورد بیشترین حملات سایت مذکور بوده اند . هر چند ممکن است برخی انتقادات به این افراد وارد باشد اما نشان کردن دو نفر از میان طیف گسترده ای از حامیان دولت که ممکن است چنین شباهت های فکری ، سیاسی و اقتصادی داشته باشند ، موید این امر است که حمله به این افراد با جهت گیری خاصی است .

2ـ از طیف اصولگرایان منتقد نیز در کمال تعجب ناظران سیاسی دو چهره مشهور به طور تلویحی و خطی مورد حمله و تهاجم این سایت قرار گرفته اند . علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد باقر قالیباف شهردار تهران از جمله چهره های برجسته جریان اصولگرای با سابقه و ریشه دار محسوب می شوند که طی ماه های گذشته مورد تهاجم قرار گرفته اند . هر چند تهاجم به این افراد مانند دو نفر اول صراحتاً نیست اما تلویحاً و در یک خط خبری دائمی و راهبردی این دو تن یا نزدیکانشان یا دستگاه های تحت مدیریتشان مورد حمله و تخریب قرار می گیرند . مرور اخبار این سایت که به یک حزب تازه تأسیس اصولگرا با دبیرکلی یک نماینده مجلس نزدیک است نشان میدهد که طی ماه های اخیر و احتمالاً تحت تأثیر همین راهبرد سیاسی شهرداری تهران و مدیران شهری و بویژه فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران مورد حمله قرار گرفته است . تخریب دکتر هادی ایازی که از چهره های برجسته فرهنگی جریان اصولگرای با ریشه محسوب می شود و در اخلاق مداری مشهور است ،در یک برنامه حساب شده تخریبی و مستمر تنها نمونه ای از عملکرد این سایت است .

3ـ از طیف اصلاح طلبان فرد خاصی نیست که شانس نامزدی برای دوره آینده ریاست جمهوری را داشته باشد و تنها برخی گمانه زنی ها حکایت از احتمال نامزدی حجه الاسلام والمسلیمن سید حسن خمینی در انتخابات آینده ریاست جمهوری حکایت می کند . بنابراین با طرح چنین گمانه زنی هایی میتوان طرح برخی اخبار کذب و دروغ علیه سید حسن خمینی را در این سایت قابل تأمل دانست .

در مجموع به نظر می رسد سایت مذکور بیش از آنکه تلاش کند نامزد مورد توجه خود را به افکار عمومی معرفی کند سعی می کند به افکار عمومی بقبولاند که برخی چهره های مطرح و شاخص از طیف های مختلف سیاسی صلاحیت رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را ندارند .

احتمالاً با چنین روندی که سایت مذکور در پیش گرفته است ، از حدود دو سال دیگر شاهد خواهیم بود که دست اندرکاران سایت به ناگهان به مردم خواهند گفت : در این زمانه ای که هیچ کس صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد ، اقای دکتر … احساس تکلیف کردند و وارد عرصه خواهند شد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates