05.05.2010

هرانا؛ تداوم بازداشت سه تن از فعالین صنفی معلمان

خبرگزاری هرانا – با گذشت یک هفته از بازداشت دبیر کل سازمان معلمان ایران و دو تن از اعضای ارشد کانون صنفی معلمان ایران، ایشان کماکان در بند امنیتی 209 زندان اوین محبوس اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بازداشت علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران، علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان و محمد بهشتی لنگرودی سخنگوی این کانون با توجه به سپری شدن روز معلم در حالی ادامه می یابد که تاکنون قرار بازداشتی برای ایشان صادر نشده و در اصل بازداشت ایشان غیرقانونی است.

گفتنی است ایشان صبح روز چهارشنبه، هشتم اردی بهشت ماه با مراجعه ی ماموران وزارت اطلاعات به منازل شخصی شان بازداشت شدند.

شواهد حاکی از آن است که بازداشت هاشمی، باغانی و بهشتی لنگرودی و فشار بر دیگر معلمان، بیانیه ای باشد که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای معلمان زندانی صادر و در پی آن اعلام کرده بود که از ۱۲ تا ۱۸ اردی بهشت ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

این در حالیست که روز یکشنبه 12 اردی بهشت ماه نیز نیروهای امنیتی با معلمانی که در ابن بابویه بر سر مزار ابوالحسن خانعلی گرد هم آمده بودند، برخورد بسیار بدی داشتند و برای متفرق کردن جمعیت اقدام به ضرب و شتم ایشان و بازداشت بسیاری از آنان نمودند. برخی از این افراد پس از اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم حضور در هرکونه تجمعی آزاد شدند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates