14.05.2010

دفاع لاریجانی از فعالیت اقتصادی سپاه با نقل از خمینی: اگر سپاه کودتا کند خوب است!

ایلنا: مخالفت ما با اقتصاد دولتي و شركت‌هاي بزرگ دولتي كه براساس اصل 44 مي‌بايست رفع شود كه هنوز نشده به اين دليل است كه ديگر مجالي براي استعدادهايي كه مي‌خواهند رويش پيدا كنند وجود نخواهد داشت.

ايلنا:رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با فرماندهان و مسوولين قرارگاه خاتم‌الانبيا به آنان توصيه كرد كه فعاليت‌هاي سپاه پاسداران رقابت‌سوز نباشد بلكه به دنبال رقابت‌سازي باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، علي لاريجاني عصرامروز در جمع فرماندهان و مسوولان قرارگاه خاتم‌الانبيا اظهار داشت: نام سپاه در هر عرصه‌اي كه وارد شده با فداكاري و از خودگذشتگي عجين بوده است و در سخت‌ترين شرايط شاهد بوديم كه سپاه پاسداران ورود پيدا كرده و جلودار مبارزه بوده است.
به گفته وي اين حركت بالنده موجب شده است كه سپاه از يك پيشينه ارزشمند برخوردار باشد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: سپاه بايد بنيه دفاعي خود را براي هميشه حفظ كند و ما شاهد نوآوري‌هاي سپاه در مبارزه با حريف هستيم.
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه گسترش خانه‌سازي‌هاي يهودي و مهاجرت‌هاي دسته‌جمعي نشان‌دهنده عدم تغيير در رفتار آمريكا است گفت: ممكن است آمريكا از تاكتيك‌ها و زبان‌هاي مختلفي استفاده كند اما استراتژي آنها ستيز است.
وي تصريح كرد: تفاوت قائل شدن ميان اسرائيل و آمريكا نگاهي كودكانه است و برخي از حرف‌ها كه در منطقه گفته مي‌شود حكايت از يك فريبكاري جديد دارد.
نماينده قم در ادامه از لزوم قرار گرفتن نگاه علمي و واقع‌بينانه به عنوان مبناي كار در برنامه‌ريزي‌ها سخن گفت و افزود: برنامه پنجم نيز جايي است كه مي‌تواند جهشي را به سمت سند چشم‌انداز تعريف كند كه لازم است در آن از همه ظرفيت‌ها استفاده شود.
وي ادامه داد: مخالفت ما با اقتصاد دولتي و شركت‌هاي بزرگ دولتي كه براساس اصل 44 مي‌بايست رفع شود كه هنوز نشده به اين دليل است كه ديگر مجالي براي استعدادهايي كه مي‌خواهند رويش پيدا كنند وجود نخواهد داشت.
رئيس مجلس خطاب به مسوولين قرارگاه خاتم‌الانبيا اظهار داشت: شما به دنبال بسترسازي هستيد و قصد داريد زيرساخت‌ها را در اقتصاد فراهم كنيد و در مواقعي كه قدرت ريسك وجود ندارد حضور پيدا كرده و آرام آرام ديگران را به كار دعوت كنيد و با روحيه جهادي كه در قرارگاه وجود دارد گام‌هايتان بلند خواهد بود.
به گفته رئيس مجلس قرارگاه سازندگي براي توسعه كشور بسترساز است تا ديگر استعدادها در آن رشد كند و شما دست ديگران را بگيريد نه اينكه مانع آنها شويد.
لاريجاني از حساسيت برخي خارجيان و حتي نيروهاي داخلي نسبت به سپاه خبر داد و گفت: چندي پيش افرادي گفتند سپاه علاوه بر قوه دفاعي و فرهنگي در اقتصاد نيز حضور پيدا كرده و اين نوعي بلوكه كردن است و من همانجا به ياد سخن امام خميني افتادم كه هنگامي كه برخي به ايشان گفتند سپاه به دنبال كودتا است گفتند اگر سپاه كودتا كند خوب است.
لاريجاني در ادامه گفت: چرا بايد نسبت به قرارگاه سازندگي كه از امكانات سپاه براي آباداني كشور كمك مي‌گيرد حساس شويم آنها تصور مي‌كنند شما جايگزين چيزي شده‌ايد كه البته هم اين حرف‌ها را كج‌انديشي و ندانستن موضوع مي‌دانم چراكه شما برادران عاشقي هستيد كه مي‌خواهيد در هر عرصه‌اي كار را پيش ببريد و منفعتي نيز براي خود نمي‌طلبيد.
وي در ادامهخاطرنشان كرد: شما بايد نشان دهيد كه راه را باز مي‌كنيد و به دنبال آن نيستيد كه با شركت‌هاي كوچك اقتصادي رقابت كنيد و لازم است اين توضيح را به جامعه ارائه دهيم تا ديگر اين نگراني در جامعه وجود نداشته باشد.
رئيس قوه مقننه تاكيد كرد: در حال حاضر نياز داريم فارغ‌التحصيلان در عرصه اقتصادي حضور داشته باشند و بي‌شك توسعه كشور بدون مشاركت عامه مردم صورت نمي‌گيرد.
لاريجاني در پايان از كمك مجلس به قرارگاه خاتم‌الانبيا خبر داد و گفت: ما حمايت از شما را افتخار مي‌دانيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates