14.05.2010

ترس از پاگذاشتن روی پوست موز، احمدی نژاد: هدفمندی از نیمه‌دوم سال اجرا می‌شود

فرارو: رئیس جمهور گفت: طرح هدفمند کردن یارانه ها بزرگترین طرح اقتصادی 50 سال اخیر است که از نیمه دوم امسال اجرا می شود.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد شب گذشته در ارتباط زنده تلویزیونی با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: صرفه جویی در منابع ، افزایش خلاقیت و ابتکار و توزیع عادلانه منابع از مهمترین آثار اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان انرژی در کشور مصرف می شود ، افزود : این میزان 4 برابر میانگین جهانی است و اگر یک سوم آن صرفه جویی شود بودجه عمرانی کشور بیش از 2 و نیم برابر افزایش می یابد .

وی با بیان اینکه 9 بسته حمایتی در طرح هدفمند کردن یارانه ها پیش بینی شده است، گفت: مقدمات اجرای این طرح به سرعت در حال انجام است که پس از تکمیل اطلاعات خانوارها ، حساب های بانکی باز می شود و 2 ماه قبل از شروع طرح ، پول ها به حساب افراد واریز می شود که امیدواریم این طرح عواقب سوء نداشته باشد .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه درگیری آمریکا با مردم ایران مقطعی است و آنها با اساس مخالف هستند گفت : دشمنان از سابقه تاریخی و قدرت تاثیرگذاری مردم ایران می ترسند در حالی که ایران به دنبال تعامل با جهان است و در موضوع هسته ای نیز با وجود فشار دشمنان و همکاری برخی از افراد در داخل ، زیر بار نرفت .

احمدی نژاد افزود: در نشست بازنگری NPT پیشنهادهای منطقی و کارشناسانه ایران مورد توجه و حمایت کشورهای غیرمتعهد قرار گرفت و این نشست با وجود تبلیغات گسترده دشمنان با برنامه ریزی ایران به شکست دشمنان تبدیل شد .

وی گفت : راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در کشورهای فرانسه و آلمان و نوشتن مطالب علیه این رژیم در روزنامه ها بیانگر شکست رژیم صهیونیستی و آگاهی افکار عمومی جهان و اطلاع رسانی صحیح و به موقع ایران در این زمینه به ویژه در نشست ژنو است .

رئیس جمهور افزود: ایران یک قدرت در حال تولد و ظهور است این در حالی است که آمریکا یک قدرت در حال افول و نابودی است و این موضوع را بسیاری از کشورها به آن معتقدند .

احمدی نژاد با تشکر از حضور گسترده مردم کهگیلویه و بویراحمد در استقبال از وی گفت : حضور مردم در ایران به یک الگوی مدیریتی در جهان تبدیل شده است که علاوه بر نشاط همیشگی ، مشارکت مردم را در مدیریت کشور به همراه دارد .

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت گفت : پیشرفت واقعی بدون فرهنگ اتفاق نمی افتد و باید ویژگی های فرهنگی به نسل های آینده منتقل شود .

رئیس جمهور از تصویب سالانه 300 میلیارد ریال برای اجرای طرح های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت برنامه پنجم توسعه خبر داد .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه آمار بیکاران استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است افزود: 220 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زایی در این استان تصویب شد که در صورت اجرا حدود 20 هزار شغل ایجاد می شود و نقش مؤثری در کاهش آمار بیکاری دارد.

رئیس جمهور همچنین از استقلال شرکت نفت این استان خبر داد و گفت : دولت برای توسعه صنعت در این استان به میزان 49 درصد ، بصورت سرمایه گذاری ، مشارکت می کند .

احمدی نژاد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد خلاصه همه زیبایی های طبیعی ایران است به گونه ای که نوروز امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در این استان اقامت کردند به همین روی باید این آمار به 4 میلیون نفر برسد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates