16.05.2010

بازهم تناقض در خبرهای یک دولت، طرح هدفمندی یارانه ها شروع شد ؟

شفاف: وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت:نخستين مرحله اجراي آزمايشي قانون هدفمندكردن يارانه ها اين هفته در سه استان آغاز مي شود.
شفاف : در حالیکه دولت خود را مکلف به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در زمان مصوب مجلس نمی داند و اخیراً توافق شده بود هدفمندی یارانه ها در هشت ماه از سال 89 اجرا شود ، هر روز اخبار متناقضی از زمان اجرای این طرح منتشر می شود .

از یک سو معاون پارلمانی رئیس جمهور از ماه خرداد به عنوان ماه آغاز این طرح خبر می دهد و از سوی دیگر رئیس جمهور از نیمه دوم سال نام می برد و در نهایت وزیر رفاه و تأمین اجتماعی از سه روز آینده برای اجرای این طرح در سه استان خبر می دهد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: با دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار براي واريز نقدي يارانه‌ها، نخستين مرحله اجراي آزمايشي قانون هدفمندكردن يارانه ها اين هفته در سه استان آغاز مي شود.

به گزارش ايلنا به نقل ازروابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، صادق محصولي بابيان اين مطلب افزود: نخستين مرحله از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار است كه اين مرحله به صورت آزمايشي سه‌شنبه اين هفته در سه استان ايلام، خراسان شمالي و گيلان آغاز مي شود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينكه سامانه ويژه اي براي دريافت شماره حساب سرپرستان خانوار طراحي شده است؛ تصريح كرد: سرپرستان خانوار در اين سه استان كه فرم اطلاعات اقتصادي را پركرده اند مي‌توانند از 28 ارديبهشت به مدت يك هفته به سامانه refahi.ir مراجعه و شماره حساب خود را در آن ثبت كنند.

آقاي محصولي ثبت شماره حساب براي سرپرستان خانوار واجد شرايط درسه استان ايلام، خراسان شمالي و گيلان را در اين يك هفته ضروري دانست و گفت: اگر به هر دليلي فردي دراين سه استان نتوانست دراين مدت شماره حساب خود را ثبت كند مي‌تواند در زمان اجراي نهايي و سراسري اين طرح شماره حساب خودر ا به ثبت رساند اما توصيه ويژه ما اين است كه مردم اين سه استان از اين فرصت يك هفته اي حتماً استفاده كنند.

وي افزود: ثبت شماره حساب براي دريافت نقدي يارانه فقط از طريق اين سامانه اينترنتي امكان پذير است و سرپرستان خانواري كه احياناً در منزل و محل كار به اينترنت دسترسي ندارند
مي‌توانند به مراكز خدمات اينترنتي دولتي و خصوصي پيش بيني شده در شهرها و روستاها مراجعه كنند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با بيان اينكه چگونگي ثبت شماره حساب در سامانه طراحي شده refahi.ir دربسته اي آموزشي ارائه خواهد شد؛ تصريح‌كرد: با هماهنگي صورت گرفته با سازمان صدا و سيما اين بسته آموزشي ظرف چند روز آينده ازشبكه هاي استاني ايلام، خراسان شمالي و گيلان در فواصل مناسب پخش خواهد شد و آن دسته ازهموطنان كه تمايل دارند پيش از ثبت شماره حساب خود به دقت با مراحل ثبت در اين سامانه آشنا شوند در جريان قرار خواهند گرفت.

آقاي محصولي استفاده آزمايشي از خدمات اين سامانه را فقط مختص سه استان مشخص شده دانست و گفت: از ديگر هموطنان عزيز تقاضا مي كنيم براي هرچه بهتر انجام شدن آزمايشي اين كار از مراجعه به اين سامانه تا اعلام نهايي خودداري كنند.

وزير رفاه تاكيد كرد براي پرداخت مبالغ نقدي ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، داشتن حداقل يك حساب بانكي نزد شبكه بانكي كشور الزامي است.

مهندس محصولي به بررسي حساب بانكي واجدان شرايط درشبكه بانكي كشور اشاره كرد و افزود: براين اساس هم اكنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانواركه فرم اطلاعات اقتصادي را پر كرده اند داراي حساب بانكي هستند و آن دسته از هموطنان واجد شرايط هم كه فاقد هرگونه حساب بانكي هستند بايد حداكثر ظرف دو هفته آينده با مراجعه حضوري به يكي از شعب بانك هاي كشور اقدام به افتتاح حساب كنند

وي همچنين تصريح كرد: براي افتتاح حساب در بانك هاي كشور هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد و هر كدام از واجدان شرايط فاقد حساب بانكي مي توانند به هر بانك دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب كنند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي از اطلاع رساني سريع و دقيق به همه مردم در ادامه مراحل اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و افزود: اميدواريم مثل هميشه با همكاري مردم بتوانيم اين قانون را كه يك گام بزرگ در حركت رو به جلوي كشور و نظام جمهوري اسلامي به شمار مي آيد و بزرگترين طرح اقتصادي 50 سال گذشته است به بهترين شكل اجرا كنيم و در اين راه ازپيشنهادات سازنده مردم استقبال مي كنيم.

سازمان هدفمند سازي يارانه ها

صادق محصولي در پاسخ به سوالي در خصوص زمان تشكيل سازمان هدفمند سازي يارانه ها نيز گفت : با توجه به اينكه مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان قانون اساسي ايراداتي به اساسنامه اين سازمان وارد كرده بودند هم اكنون در حال رفع اين ايرادات و مذاكره با اين دونهاد محترم هستيم و پس از رفع اين ايرادات تكليف سازمان هدفمند سازي يارانه ها به صورت تشكيلاتي مشخص خواهد شد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates