16.05.2010

دم خروس سردبیر تلویزیون فارسی بی بی سی + ویدئو

خواندنیها: شیوه مصاحبه سردبیر تلویزیون فارسی بی بی سی با شخصیتهائی که متمایل به جناح خاصی بوده و حاضر می شوند با او مصاحبه کنند مثل معروف ” “قورباغه آمد راه رفتن کبک را فرا گیرد ، راه رفتن خودش هم یادش رفت” را تداعی می کند .
در شبکه اول و دوم و جهانی بی بی سی که به زبان انگلیسی پخش می شود ، مجریانی چون “جرمی پاکسمن” و استیفن ساکر” وجود دارند که با مصاحبه های تهاجمی به شهرت رسیده اند .

البته روش مصاحبه های آن دو محدود به طبقه خاصی نیست و رفتار و گفتار آنها با همه شرکت کنندگان در مصاحبه ها یکسان است ،ولی به نظر می رسد عنایت فانی سردبیر تلویزیون فارسی بی بی سی علاقه خاصی دارد که این روش را تنها در مورد آنهائی به کار برد که چون او نمی اندیشند تا شاید از این راه کسب نام کند . ” آرزو بر جوانان عیب نیست ” !

چه این که عنایت فانی تلاش می کند خود را در پشت وظیفه روزنامه نگاری پنهان کند ، ولی این رفتار غیر حرفه ای و متکبرانه و گاه توام با بی احترامی در مصاحبه هائی که با عنوان “به عبارت دیگر” تهیه و اجرا می کند از چشم تیزبین ایرانیها پنهان نمانده است .

عنایت فانی و عبدالکریم سروش

لحن متکبرانه و سوالهای بی مورد مجری این برنامه که عنوان سردبیری را نیز به دنبال می کشد چنان توی ذوق می زند که بیننده از خود سوال می کند چگونه این شخصیتهای ادبی و سیاسی راضی می شوند در برابر چنین فردی که با بی احترامی در برابر آنها جبهه گیری می کند حاضر شوند .

عنایت فانی در مصاحبه با شاعره سالخورده “لعبت والا” چنان در افکار خود غرق است که پس از شرح ریشه های خانوادگی لعبت ، نتیجه می گیرد که اشراف زادگی او را از آگاهی به احوال مردم کوچه و بازار بی اطلاع کرده است !

رفتار متکبرانه و ریاست مابانه این آقای سردبیر در برنامه های خود یکی دو تا نیست . ما تنها چند بخش کوچک از برنامه ” به عبارت دیگر” را به عنوان “نمونه خروار” انتخاب کرده ایم که برای قضاوت در منظر شما قرار می دهیم :

اخیرا صفحه ئی برای نظارت بیطرفانه بر برنامه های تلویزیون فارسی به وسیله یکی از کارکنان آن سازمان در اینترنت گشوده شده که می توانید آن را در اینجا ببینید .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates