24.05.2010

جمهوری اسلامی می گوید آماده معاوضه سه کوهنورد زندانی است

صدای آمریکا: مادران سه کوهنورد آمریکایی که برای دیدار با فرزدانشان به تهران سفر کردند، در حال پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر نظر دولت متبوعش مبنی بر جاسوس بودن سه کوهنورد آمریکایی بازداشت شده در ایران تأکید کرد و گفت تهران آماده تعویض این سه جوان شهروند آمریکایی با زندانیان ایرانی محبوس در آمریکا است.

رسانه های جمهوری اسلامی روز یکشنبه به نقل از حیدر مصلحی ایالات متحده را به در پیش گرفتن اقدامی انساندوستانه در قبال ایرانیان بازداشت شده در این کشور ترغیب کرد.

ایالات متحده گفته است علاقه ای به تعویض زندانیان ندارد و از ایران خواست سه کوهنورد آمریکایی را آزاد کند. آنان حدود ده ماه پیش هنگامی که در کردستان عراق مشغول کوهنوردی بودند به اشتباه وارد خاک ایران شده و بازداشت شدند.

مقامات ایرانی جاش فتال، شین بائر و سارا شورد را به اتهام جاسوسی به زندان افکنده اند. تهران می گوید آنان از عراق به شکل غیرقانونی وارد ایران شده اند.

هفته گذشته مادران این سه جوان آمریکایی با گرفتن ویزا از دولت ایران به تهران سفر کردند تا با فرزندانشان ملاقات کنند و از جمهوری اسلامی بخواهند که آنان را آزاد کند.

خانواده های این سه آمریکایی می گویند آنان به طور اتفاقی وارد خاک ایران شده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates