24.05.2010

هرانا؛ تفتیش عقاید به سبک دهه 60 در زندان اوین / اعتصاب غذای نامحدود مجید توکلی در سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا: روز گذشته در پی مراجعه معاون دادستانی تهران به زندان اوین دست کم 50 تن از زندانیان سیاسی مورد تفتیش عقاید قرار گرفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در پی حضور معاون دادستانی تهران در دادسرای زندان اوین 50 تن از زندانیان سیاسی بازداشت شده پس از انتخابات ریاست جمهوری که از بند های 3، 8، 7، نسوان و 350 به محل دادسرای غیر قانونی زندان اوین منتقل شده بودند، سوالاتی در خصوص اعتقادات زندانیان مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و به رسمیت شناختن احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری از ایشان شد.

هم چنین وعده های نیز در خصوص مرخصی های نامحدود به ایشان داده شده است که برخی زندانیان از جمله مجید توکلی نسبت به این اقدام اعتراض و بر عقاید خود پافشاری نمودند.

ماموران وزارت اطلاعات که در محل حضور داشته اند، پس از اعتراضات مجید توکلی وی را به مدت 20 روز به بند 240 زندان اوین منتقل کردند.

گفتنی است برخی زندانیان سوالات مطرح شده از سوی زندانیان را به تفتیش عقاید در کشتار زندانیان در سال 67 تشبیه نموده و نسبت به اعمال غیر قانونی دستگاه قضایی اعتراض کردند.

شایان ذکر است، آقای توکلی در حین انتقال به سلول انفرادی به هم بندیان خود اطلاع داده است که دست به اعتصاب غذای خشک به صورت نامحدود خواهد زد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates