24.05.2010

پشت پرده شایعه سازی درباره آزادی نوری زاد و پناهی

کلمه: گویا در مورد انتشار خبر آزادی محمد نوری زاد و جعفر پناهی هدف تنها آرام کردن جو التهابی منتج از ضرب و شتم نوری زاد و اعتصاب غذای خشک پناهی و نوری زاد است . فضایی که موجب ملاقات حضوری این دو هنرمند با خانواده هایشان شد.حال به نظر می رسد آنها می خواهند قدرت خشم و قدرت اعتراض ناشی از این اتفاق را با حربه ی دروغ و کذب مهار کنند.

روز گذشته به طور کامل در شک و تردید آزادی محمد نوری زاد و جعفر پناهی دو کارگردان معروف سپری شد. خبری که به طور مبهمی توسط سایت های دولتی و وابسته به نهاد های خاص تیتر شد و در نهایت با شوروهیجانی که ایجاد کرد تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار «کلمه»، روز گذشته برخی از سایت های دولتی و وابسته به نهاد های خاص خبر آزادی نوری زاد را منتشر کرد درحالیکه در خبر منتشر شده هیچ منبع خبری ذکر نشده بود و به صورت بسیار مبهم و جهت دار این شایعه را پخش کرد .

این سایت ها در خبر دیکته شده خود تاکید فراوانی بر سلامت جسمانی نوری زاد داشتند و اخبار منتشر شده درباره وضعیت نامناسب نوری زاد را از سوی رسانه های ضد انقلاب! عنوان کردند در حالیکه همسر نوری زاد روز پنجشنبه گذشته بعد از ملاقات کابینی با همسرش اعلام کرد: « وقتی در ملاقات کابینی آقای نوری زاد را دیدم، لازم نبود که حرفی بزند، سر و وضع آشفته او، خود گویای همه چیز بود. به قصد کشت او را کتک زده بودند، وقتی همسرم می خواست این واقعه غیر انسانی که باورش هنوز برای همه ما دشوار است را تعریف کند، هم او گریه می کرد و هم ما.»

نکته ی مهم این است که چرا و به چه هدفی خبری خلاف واقع هم درباره آزادی ایشان و هم درباره وضعیت جسمانی نوری زاد منتشر می شود و چه کسی از آن بهره می برد؟

خبر آزادی باعث شد تمام روز جمعیت زیادی خوشحال باشند و حتی برای تایید آن هم سرگردان و منتظر بمانند .

این موضوع در ارتباط با جعفر پناهی دیگر کارگردان کشور که او هم به مانند نوری زاد در اعتصاب غذا به سر می برد تکرار شد و تکذیب این مسئله توسط فرزندان آن ها در رسانه هایی مانند فیس بوک صورت گرفت.

در حالیکه قول هایی هم مبنی بر آزادی نوری زاد و پناهی داده شده است اما انتشار دروغین اخبار، فشار مضاعفی را بر خانواده های آنها وارد می کند.

روند اطلاع رسانی یکساله ی اخیر این رسانه ها نشان داده که تمایلی به درج کامل خبرهای موثق به خصوص در مورد زندانیان سیاسی ندارند . پس نکته ای که باید مد نظر داشت عدم انتشار سریع اخبار صادره از سوی این رسانه هاست .

گویا در مورد انتشار خبر آزادی محمد نوری زاد و جعفر پناهی هدف تنها آرام کردن جو التهابی منتج از ضرب و شتم نوری زاد و اعتصاب غذای خشک پناهی و نوری زاد است . فضایی که موجب ملاقات حضوری این دو هنرمند با خانواده هایشان شد.

حال به نظر می رسد آنها می خواهند قدرت خشم و قدرت اعتراض ناشی از این اتفاق را با حربه ی دروغ و کذب مهار کنند.

همچنین به نظر می رسد خانواده های اسیران دربند و مردم با این ترفندها ، وضعیت اسفناک زندان های کشور، را مشمول مرور زمان نمی دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates