25.05.2010

دادستان تهران: دستور قضایی آزادی جعفر پناهی صادر شد

عصرایران: همچنین به خانواده و پدر و مادر آقای نوری‌زاد اجازه داده شد با نام‌برده در زندان ملاقات حضوری داشته باشند
ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد درخواست جعفر پناهی برای آزادی قبل از محاکمه بررسی و با آن موافقت شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب افزود: «یکی از شیوه‌های کاری اینجانب از بدو تصدی سمت دادستانی تهران، برنامه‌ریزی برای ملاقات مستمر با زندانیان و خانواده‌های آنان بوده است که این دیدارها حداقل هفته‌ای یک الی دو بار صورت می‌گیرد و هدف از آن، شنیدن اظهارات زندانیان، بررسی مشکلات آنان و نظارت بر رعایت حقوق آنان است.»

جعفری افزود: «در دیدارهای دادستان با خانواده‌ها نیز این امکان فراهم می‌شود تا اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، جداگانه بررسی شود. تاکنون این ملاقات‌ها به طور هفتگی ادامه داشته و آثار بسیار خوبی هم برای زندانیان و هم خانواده‌های آنان به دنبال داشته است. به عنوان مثال، روز یکشنبه مورخ ‌٢/٣/٨٩ با ‌١٢ نفر از زندانیان به طور جداگانه و انفرادی از جمله عمادالدین باقی در زندان اوین ملاقات شد که در این دیدار با درخواست نام‌برده برای انتقال به بند عمومی موافقت و نام‌برده از روز دوشنبه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است. همچنین به خانواده و پدر و مادر آقای نوری‌زاد اجازه داده شد با نام‌برده در زندان ملاقات حضوری داشته باشند.»

دادستان تهران در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده جعفر پناهی گفت: «در دیداری که روز پنج‌شنبه هفته گذشته با نام‌برده در زندان اوین صورت گرفت، درخواست وی برای آزادی قبل از محاکمه بررسی و با آن موافقت شد و مقرر شد که با تودیع وثیقه آزاد شود که تشریفات قضایی و اداری آن هم‌اینک در جریان است. در عین حال پرونده اتهامی نام‌برده هم با تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال خواهد شد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates