26.05.2010

تقلب چند نماینده خاص برای بی‌اعتبار کردن بیانیه‌های مجلس؛ تعداد واقعی امضاکنندگان نامه حمایت از توافق تهران/ تغییر در متن نامه به صادق لاریجانی بعد از امضاء

پارلمان‌نیوز: در حالی که در هفته‌های اخیر برخی نمایندگان نسبت به غیرواقعی بودن تعداد و یا اصالت امضای برخی بیانیه‌ها اعتراض کرده‌اند، خبرهای جدیدی از روند دستکاری در تعداد امضاها و البته متن بیانیه‌ها بعد از امضای نمایندگان به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، همواره و در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، تعداد امضاهای بیانیه‌ها و اینکه آیا امضاکنندگان با مطالعه دقیق بیانیه‌ها آن را امضا می‌کنند مورد بحث بوده است که این مسئله در مجلس هشتم به اوج خود رسیده است.

عمده بیانیه‌های تهیه شده در مورد مسائل جنجالی توسط سه یا چهار نماینده حامی دولت در مجلس هشتم تهیه و به امضای نمایندگان می‌رسد البته نکته جالب آنجاست که تعداد و اصالت امضاهای بیشتر این بیانیه‌ها بعد از قرائت مورد تردید جدی قرار گرفته است.

در نامه معروف اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس به آیت‌الله صادق لاریجانی در انتقاد از برخورد قانونی با دروغ‌پراکنی برخی رسانه‌ها و بعد از واکنش صریح رئیس قوه قضائیه به این نامه، از یک سو برخی نمایندگان مجلس در موضع‌گیری‌های رسمی اعلام کردند که بنا بر اعتمادی که به همکار خود داشته‌اند بدون خواندن متن بیانیه آن را امضا کرده‌اند و از سوی دیگر بر اساس اطلاعات رسیده به پارلمان‌نیوز، در متن این نامه بعد از جمع‌آوری امضاها به این شیوه نادرست، تغییراتی اعمال شده که همین امر موجب ناراحتی برخی از امضاکنندگان شده است.

نمونه دیگر این نامه تعدادی از نمایندگان در حمایت از توافق تهران است که در جلسه 28 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی با 234 امضا قرائت شد، اما نکته جالب آنکه در «روزنامه رسمی»، که منعکس کننده مذاکرات رسمی است تعداد امضاهای این نامه 203 نفر عنوان شده است و این به معنای 31 امضا اختلاف می‌باشد.

عدم تعهد تهیه کنندگان بیانیه‌های خاص به امضاهای نمایندگان، تغییر در متن بیانیه‌ها، تعداد غیرواقعی امضاها و … از مسائلی است که با روند در پیش گرفته شده توسط طیفی خاص در مجلس موجب بحران حیثیت و زیر سئوال بردن نامه‌ها و بیانیه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود.
تاریخ انتشار: ٥ خرداد ١٣٨٩
ساعت: ١٢:١٣
کد خبر: ١١٤٤٨

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates