26.05.2010

وضعیت جسمی وخیم و نگران کننده‌ی حسین رونقی ملکی: انتقال حسین رونقی ملکی به سلول انفرادی در سومین روز از اعتصاب غذا

رهانا: روز گذشته حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در حالی که در اعتراض به رسیدگی نکردن به وضعیت‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود، به سلول انفرادی منتقل شد.

رهانا: حسین رونقی ملکی (بابک خرمدین) وبلاگ‌نویس، دانشجو و فعال حقوق بشر که در دی ماه سال گذشته بازداشت شده است، بعد از سه روز اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت بد جسمانی و عدم رسیدگی قانونی به پرونده‌اش دیروز به سلول انفرادی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، نزدیکان وی وضعیت جسمانی او را بد توصیف کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که وی از ناراحتی کلیه در زندان به شدت رنج می‌برد اما رسیده‌گی پزشکی در مورد بیماری وی صورت نمی‌گیرد.

در مکالمه تلفنی کوتاهی که از طرف ماموران امنیتی ترتیب داده شده بود وی به پدر و مادر خود گفته که به علت حضور شما در تهران و آمدن‌تان از شهرستان به اینجا برای پیگیری کارهای من، تحت فشار هستم و می خواهند به شما بگویم تا به شهرستان برگردید.
سرفه های شدید و زیاد وی به گونه‌یی بوده است که گفته‌های‌اش را غیر قابل فهم کرده و مکالمه کوتاه تلفنی آنها را با مشکل مواجه کرده بود.

پیش از این نیز ماموران امنیتی و بازجوها در زندان بارها با تحت فشار قرار دادن وی سعی در گرفتن اعترافات تلویزیونی داشته‌اند که این فعال حقوق بشر در هیچ کدام از این دفعات حاضر به همکاری با آن‌ها نشده است.

بعد از حدود ۶ ماه از دستگیری او، خانواده وی تنها ۲ بار موفق به ملاقات حضوری با وی شده اند و وی هم‌چنان در مراحل بازجویی قرار دارد و هیچ دادگاهی برای وی تا به حال برگزار نشده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates