27.05.2010

واکبیان:چراغ سبز این دولت به امريکا در30 سال گذشته بی سابقه بوده است

آخرین: من درباره شخص صحبت نمي کنم بلکه درباره سياست ها نظر مي دهم ايا اين درست است ما سه نامه بنويسيم و پاسخ يک نامه را هم به ما ندهند.ايا درست است که پاي صحبت ما اوباما جلسه را ترک کند چرا در چنين جلسه اي سخنراني کنيم.

چگونه رئيس جمهور اصلاحات فتيله پيچ شد؟

کسي که مي گويد راي مردم زينتي است ،خط امامی نیست

به گزارش آخرین نیوز در ادامه کرسي هاي آزاد انديشي با موضوع “خط امام؛ ادعا يا واقعيت” که با مناظره زيبا کلام استاد دانشگاه تهران و حجت الاسلام ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شروع شد این بار دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران با حضور ذوالنور و مصطفي کواکبيان نماينده مجلس شوراي اسلامي شاهد ادامه مناظره در این باره بود .

ذوالنور در شروع این مناظره با بیان اینکه بايد ملاکها و معيارهايي براي صحت حرکت جريانها در خط امام داشته باشيم، گفت :خيلي ها دغدغه در خطر بودن نام و خط امام را ندارند و از نام و خط ايشان مغازه اي براي کاسبي خود و تحقق اهدافشان ياد مي کنند . جريانات سياسي هر کدام با توجه به اهداف و جهت گيريهايشان از نام و خط حضرت امام (ره) استفاده مي کنند ، برخي واقعا از خط امام پيروي ميکنند اما برخي فقط براي حفظ و صيانت از خود از حضرت امام (ره) ياد مي کنند .

وی با بيان اينکه هر جريان سياسي را با افراد شاخص و فعال ان مي شناسند گفت : بنده از خاتمي تا نخبه ترين وزرايش مانند حجاريان ، موسوي لاري ، مهاجراني کدهايي بيان مي کنم که اينها نشان ميدهد اين افراد مخالف ما هستند . فهرست اسامي را در چند صفحه جمع کرده ام که خود اينها اينگونه بيان مي کنند که در مسير خط امام و ارمان ايشان هستند ، ولي جريان کلي مسيرش چيز ديگري است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت :ايا ابهام داريم که حضرت امام ليبراليسم را بزرگترين خطر براي دين بيان کردند ايا ترديد داريم که امام اينگونه بيان کرده اند که ” تا من زنده هستم نخواهم گذاشت انقلاب به دست ليبرال ها بيافتد ” .حضرت امام به محتشمي پور نامه اي داد و در ان اعلام کردند که ملي مذهبي ها نبايد در يک هيچ يک از مناصب سمتي داشته باشند چرا که اسلام انها التقاطي است . چه کساني در دوران اصلاحات ملي مذهبي ها را مجددا زنده کردند ؟ايا در جريانات اخير و حوادث پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اقايون ملي مذهبي مگر جدا بودند ؟مگر مانفيست که به نام اکبر گنجي اعلام و منتشر شد مهاجراني و علوي تبار تهيه نکرده بودند.
اين افراد خوراک مطبوعات دوم خرداد را تامين مي کردند و در اين مانفيست اعلام مي کنند که اسلام با جمهوريت سازگار ندارد و اگر بخواهيم به جمهوريت واقعي برسيم بايد از اسلام عبور کنيم.

ذوالنور گفت: امام اگر چنين جمله اي را ميديد چه مي کرد و چه واکنشي نشان مي داد. مگر دکتر عبدالکريم سروش نقش رهبري در جريان دوم خرداد نداشت ، سخنان وي درباره ازادي ، خشونت ، شهيد ، شهادت و قيام امام حسين (ع) راهمه به خوبي مي دانيم .مگر حجاريان بيان نکرد که خشونت کربلا نتيجه خشونت بدر بود.ايا جريان کلي اصلاحات و جريان فتنه اخير به نفع جريان خط امام بود يا در زير عنوان امام و خط امام ، نوعي امام ستيزي بود .

رئيس فراکسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در ادامه این مناظره و در پاسخ به اضهارات ذوالنور گفت :مگر مي شود خط امام خط توهم باشد خود خط امام به طور قطع واقعيت است.آنچه که همه خوبان داشتند و دارند امام همه را يکجا داشت و به جامعيت و شخصيت ايشان در رهبران انقلابي دنيا معاصر و تاريخ معاصر خودمان سراغ نداريم .
کواکبيان اضافه کرد : يکي از مظلوميت هاي فعلي جامعه ما در شرايط حاضر همين خط امام است .در بعد اسلاميت نظام شکي نيست که امام راحل اموزه هايي براي ما داشتند مانند معنويت گرايي مسئولان نظام ، ساده زيست بودن واينکه عدالت به معناي واقعي کلمه را تحقق ببخشند .

وي افزود : بحث جمهوريت نظام هم پابه پاي اسلاميت نظام اهميت دارد کسي که مي گويد راي مردم زينتي است و نقشي ندارد و مردم سالاري ديني را زير سوال ببرد اين دروغ مي گويد ، خط امام نيست زيرا امام فرمود ميزان راي ملت است.

کواکبيان ادامه داد: چه اکبر گنجي که مي گويد اسلام با دموکراسي منافات دارد و چه کساني که در داخل کشور دموکراسي با اسلام را جور نمي دانند هر دو دارند ميانه حقوق بشر اسلام و دموکراسي اسلام ،جمهوريت و مردم سالاري ديني را از بين مي برند.حضرت امام در زمينه ازادي سياسي و اجتماعي تا ازادي فردي را مورد توجه ويژه قرار داد و فرمود شما حق نداريد مسائل مردم را به هر دليل شنود کنيد.امام کجا با ازادي مطبوعات مخالف بود ، امام با توسعه و برنامه ريزي براي سقوط نظام و ترويج بي بند و باري غربي در جامعه اسلامي مخالف بود.

وي گفت: امام در بحث استقلال به شدت به دنبال استقلال ملت ها و تعيين سرنوشت ملتها به دست خودشان بودند و معتقد بودند هر کسي بخواهد راي خودش را بر راي مردم تحميل کند خلاف عمل کرده است . امام به عنوان يک فرد ازاد انديش طرفدار دموکراسي ، حقوق بشر و ازادي بودند که بايد چهره واقعي اين امام عظيم الشان را نشان دهيم وخط امام براي برخي مدعيان توهمي است که بايد واقعيت ان را تبيين کرد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه افزود : بايد ببينيم که ادعاي پيروي از خط امام در جامعه فعلي ما توهم است يا واقعيت. اگر من از گنجي ياد مي کنم اينها مطالبي که خود گنجي در مطبوعات زنجيره اي بيان و منتشر کرده است بنده عين مطالب را نقل مي کنم و اين توهين ، غيبت و ضد اخلاق نيست.خطاهاي ريز و درشت از همه سر مي زند اما بايد جهت گيري کلي جريانهاي سياسي را مورد توجه قرار دهيم .

وي گفت: تنها نکته اي که ميرحسين موسوي در نطق تبليغاتي اش به ان اعتراف کرد اين بود که دولت نهم در موضوع هسته اي بهتر از دولت هاي گذشته عمل کرده است.ذوالنور با اشاره به سفر مقامات اروپايي به ايران براي مذاکره در موضوع هسته اي و همچنين مباحثي مانند بيانيه تهران ، اعتماد سازي ، تعليق و پروتکل الحاقي گفت : خاتمي و دولتش نتوانستند براي فعاليت 25 سانتريفيوژ از غرب اجازه بگيرند ولي هم اکنون 7000 سانتريفيوژ در کشور مشغول کار است.حسن روحاني که دبير شوراي عالي امنيت ملي بود شخصا اعلام کرد که در مذاکرات هسته اي با کشورهاي غربي چانه زني مي کرديم و مي گفتيم که راهپيمايي ها و شعارهاي مردم درباره استفاده صلح اميز از انرژي هسته اي را مشاهده کنيد ، شما بايد در اين باره امتيازاتي به ما بدهيد.

وي افزود: مجلس ششم کارش اب ريختن به اسياب دشمن بود تا قدرت چانه زني از ديپلمات ها را بگيرد ، ايا اين با خط امام سازگاري دارد؟دولت اصولگرا در موضوع هسته اي محکم ايستاد و ذره اي کوتاه نيامد. غربي ها پس از مدتي اعلام کردند منظورشان از اعتماد سازي در موضوع هسته اي اين است که تمام وسايل فراوري اورانيوم زير نظر انها منهدم شود.

وي در پاسخ به سخنان کواکبيان گفت : دولت روسيه چه موقع موافق شما بوده است.دولت خاتمي در برابر امتيازهاي دولت روسيه در خزر چه کرد ؟

ذوالنور با بيان اينکه مسائل سياسي مانند قطعات يک پازل هستند و بايد در کنار يکديگر بررسي شوند گفت : اگر اشتباهي در دولت اتفاق افتاده است بايد از ان انتقاد کرد و در جهت رفع نواقص تلاش کرد.بنده خودم در برخي جاها حرف هاي تندي درباره دولت نهم گفتم که از حلقوم هيچ اصلاح طلبي درباره دولت خارج نشده است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه مناظره با کواکبيان گفت : اگر مردم به رئيس جمهوري راي دادند اما ولي فقيه حکم او را تائيد نکرد حق تصرف در امور را ندارد و اگر تصرف کند طاغوت است .

کواکبیان در ادامه درباره مسئله امضاي پروتکل الحاقي در دولت خاتمي گفت: حسن روحاني شخصا امضا کرد يا به عنوان نماينده مقام معظم رهبري درشوراي امنيت ملي پروتکل الحاقي را امضاء کرد.

کواکبيان گفت: اقايان در دولت اصلاحات مرعوب،‌مفتون و ذليل نبودند بلکه بر حسب اقتضائات و شرايط زماني در رابطه با انرژي هسته اي اين گونه که شما مي گوييد عمل کردند.

وي اضافه کرد: من درباره شخص صحبت نمي کنم بلکه درباره سياست ها نظر مي دهم ايا اين درست است ما سه نامه بنويسيم و پاسخ يک نامه را هم به ما ندهند.
ايا درست است که پاي صحبت ما اوباما جلسه را ترک کند چرا در چنين جلسه اي سخنراني کنيم.

کواکبيان گفت: در اجلاس بازنگري ان پي تي يکي دو کشور در سطح رئيس جمهور شرکت کردند وبعد اقايان قطعنامه را کاغذ پاره مي دانند. چراغ سبزي که اين دولت به امريکا نشان داده است در طي 30 سال گذشته در هيچ دولتي چنين چراغ سبزي به امريکا نشان داده نشده است.

رئيس فراکسيون اقليت مجلس دربخش ديگري از سخنانش با نام بردن برخي افراد گفت: امام فرمود خدا نياورد ان روزي که مسئولان ما از مرفهين بي درد باشند و مي فرمايد اخرين پيغمبري که وارد بهشت مي شود حضرت سليمان است به خاطر اينکه ثروتمند بوده است.

ذوالنور در پاسخ به کواکبيان درباره نگارش نام به سران کشورهاي غربي افزود: حال رئيس جمهور 30 نامه بنويسد و ممکن است انها جواب ندهند.گفتگوي رئيس جمهور دولت اصلاحات با کريستين امانپور با خبرنگار شبکه سي ان ان را به خاطر داريم که چقدر براي ان تبليغ مي کردند.مشاهده کرديم که اين خبرنگار چگونه رئيس جمهور اصلاحات را فتيله پيچ کرد.رئيس جمهور وقت در اين مصاحبه به مداحي امريکا پرداخت و مردم امريکا را نيز شهيد پرور ناميد.

وی افزود:يکي از مواضع حضرت امام استکبار ستيزي است و روز قدس نيز نمادي از استکبار ستيزي است اما در سال گذشته شاهد بوديم که چه شعارهايي در روز جهاني قدس سرداده شد.وظايف هر يک از نيروهاي مسلح اعم از انتظامي، اطلاعات ،دفاع ،ارتش ، سپاه و بسيج مشخص است و سپاه هيچ گاه از کار و وظيفه اش عدول نکرده است.

کواکبيان گفت :بر اساس نظر حضرت امام ولي فقيه در همه حالات ولايت دارد اما در مسئله حکومت نياز به راي اکثريت ملت دارد که ذوالنور درپاسخ گفت : ما چنين چيزي نداريم و اين موضوع با سخنان حضرت امام سازگار نيست.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه تصريح کرد: مردم در مشروعيت بخشي به ولي فقيه با خدا شريک نيستند.حضرت امام بارها اعلام کردند هر کسي که مطلبي را از من نقل کرد تا صداي من نباشد مقبول نيست و شما براي اين سخن خود بايد سند ارائه کنيد.اختيارات ولي فقيه الهي است و علمايي مانند شيخ صدوق ، شيخ انصاري و فقهاي معاصر در اين باره اختيارات ولي فقيه را قبول دارند.

وي گفت: ولي فقيه با راي مردم يا خبرگان تعيين مي شود، مشروعيت ان اسماني است و مقبوليت ان با بيعت مردم مشخص مي شود. اختيارات مطلقه ولي فقيه در چارچوب شرع مقدس است و اين موضوع براي ان است که ولي فقيه بتواند ان چه را که به صلاح مردم است انجام دهد .

رئيس فراکسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در واکنش به اظهارات ذوالنور گفت: انتظار دارم در اين کرسي شما چهار مولفه درباره انديشه و خط امام بازگو کنيد چرا که موضوع اين کرسي ازاد انديشي تبيين خط امام است نه بازگو کردن مسائل سياسي.

کواکبيان در باره نظريه ولايت فقيه ايت الله مصباح يزدي گفت: وي روشن است که منشاء مشروعيت ولايت فقيه را صرفا الهي و آسماني مي داند.

وي در پاسخ به سوال يکي ازدانشجويان در ارتباط با بحث ولايت فقيه ازقول امام خميني (رة) مبني بر اينکه ولي فقيه در همه حال ولايت دارد اما در مسئله حکومت منوط است به اراي اکثريت ملت گفت: بنده اين موضوع را در کتابم چاپ کرده ام ان زماني که صحيفه نور چاپ شد در ان اواخر اين سخن گفته شد و مدرک ان را مي توانيد با تائيد موسسه تنظم ونشر اثار امام جويا شويد.

کواکبيان افزود : ما مي گوييم علي(ع) چون معصوم است منصوب است ؛ در زمان امامان معصوم شکي نيست اما در عصر غيبت کسي معصوم به شمار نمي رود.چطور مردم در انتخاب حاکم درعصر غيبت نقش دارند ؟شما به متن حکم بازرگان که امام تنفيذ فرمود توجه کرده ايد ، امام در اين حکم مي نويسد به موجب حق شرعي و حق قانوني ناشي از اراء اکثريت مردم که در طول راهپيمايي ها مطرح شده است اين جانب شما را به نخست وزير منصوب مي کنم.

کواکبيان گفت: امام(ره) حتي در بهشت زهرا هم فرمود ، من به پشتوانه مردم و به واسطه اينکه مردم مرا قبول دارند توي دهن اين دولت مي زنم و دولت تعيين مي کنم که همه اين صحبت ها نشانه اين است که امام به مردم سالاري ديني و نقش پررنگ مردم در حکومت معتقد بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates