27.05.2010

احمدی نژاد: هزينه‌ها 40 هزار تومان بالا برود ما 50 هزار تومان مي‌دهيم

عصرایران: احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ما به صورت آزمايشي در سه استان داريم، حساب‌ها را باز مي‌كنيم و با موفقيت پيش برود، منطقه به منطقه حساب‌ها باز مي‌شود.
فارس: رئيس جمهور با اشاره به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: دولت در حال خريد و ذخيره كالاهاي اساسي است تا در زمان لازم بازار را تنظيم كند، ما حداكثر جبراني را به مردم مي‌دهيم؛ مثلا اگر هزينه‌ها 40 هزار تومان بالا مي‌رود، ما 50 هزار تومان پرداخت مي‌كنيم.

محمود احمدي‌نژاد چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوي زنده با شبكه استاني مركز كرمان اظهار داشت: باور ما اين است كه ذات مردم كرمان فرهنگي است، زيرا اين استان عناصر فرهنگي زيادي تربيت و معرفي كرده و انتظار ما از مسئولان و مديران اين است كه اين ويژگي استان را احيا كنند.

*پيشتازي كرمان در زمينه فرهنگي

وي گفت: بايد در اين دوره جديد با توجه به روحيات و ذخاير مردم، استان كرمان با حمايت دولت در زمينه فرهنگي پيشتاز باشد، الگوهاي فرهنگي بايد در استان كرمان توليد و به كل كشور معرفي شوند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: كشاورزي بحث مهم كل كشور است و استان كرمان از مراكز اصلي كشاورزي ايران است،‌ در كل كشور برنامه‌هاي وسيعي براي كشاورزي داريم.

وي با اشاره به وضعيت استان كرمان خاطرنشان كرد: ‌در بخش راه و راه‌آهن استان كرمان كارهاي خوبي انجام شده، علاوه بر بودجه‌هاي ديگر 200 ميليارد تومان براي توسعه شبكه راه‌هاي استان اختصاص يافت و اميدواريم در دولت دهم در بخش راه به نقطه قابل قبولي برسيم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: براي صنايع تبديلي در كشاورزي بودجه خوبي گذاشته شده، يك هزار و 500 ميليارد تومان به صورت تسهيلات ارزان قيمت و يارانه براي صنايع تبديلي استان كرمان در نظر گرفتيم و براي پشتيباني صنايع تبديلي كشور نيز بودجه‌اي در نظر گرفته شده است كه در آينده اعلام مي‌شود.

رياست جمهوري اسلامي ايران گفت: آنچه كه مهم است، بايد براي كشاورزي استان كرمان كار ديگري كرد و آن باز كردن راه صادرات است، ظرفيت توليد در استان كرمان بسيار زياد است و همه اين توليد در داخل مصرف نمي‌شود،‌ كار دولت برداشتن موانع و پشتيباني است، دولت تسهيلات مي‌دهد، جوايز صادرات مي‌دهد.

*درخواست‌هاي مردم در زمينه اشتغال

وي با اشاره به درخواست‌هاي مردم در زمينه اشتغال تصريح كرد: بايد در اين زمينه مردم خودشان فعال شوند، دولت تسهيلات مي‌دهد، من به استاندار مي‌گويم، هم زمين و هم تسهيلات بدهد تا فارغ‌التحصيلان كشاورزي با هم تعاوني بزنند، در استان كرمان نيز با آبياري نوين توليد بالايي داريم و در اين زمينه موفق مي‌شوند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: براي اينكه حركت رو به جلوي استان كرمان را پشتيباني كنيم، در بخش‌هاي مختلف مصوبه‌هاي خوبي داشتيم و در زمينه نگراني مردم كرمان از وضعيت مسجد جامع، اين بحث را به صورت كارشناسي دنبال مي‌كنيم.

وي با اشاره به برگزاري اجلاس گروه 15 در تهران اظهار داشت: اين اجلاس در بالاترين سطح خود در تهران تشكيل شد و همه شركت‌كنندگان عليه وضع موجود در جهان صحبت كردند و خواستار وضعيت خوب هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به نشست سه جانبه تهران، تركيه و برزيل گفت: اين نشست درباره موضوع هسته‌اي بود، بعضي‌ها فقط مي‌خواهند كه اين انرژي تنها در انحصار خودشان باشد، اما ايران تصميم گرفت، حق خود را از اين انرژي داشته باشد، توافق شده بود، ديگران غني‌سازي را انجام و به ما بدهند، كسي با ما همكاري نكرد، خود ما غني‌سازي را انجام داديم و بيش از اين نياز نداريم.

وي تصريح كرد: ما حاضريم مبادله كنيم به شرط اينكه خواسته‌هاي ما نيز مطرح و مورد قبول واقع شود.

*بيانيه تهران در جهان يك شاخص شد

رئيس جمهور با اشاره به بيانيه اين نشست گفت: اين بيانيه در جهان يك شاخص شده است و كساني كه پيرو حق هستند، از اين بيانيه دفاع مي‌كنند، كساني كه مدلي براي اقتصاد و سياست و زندگي دنيا تعريف كرده و مي‌خواهند همه طبق مدل آنها پيش بروند، عصباني هستند، از جمله رژيم صهيونيستي، آنقدر عصباني باشند تا از اين عصبانيت بميرند.

وي با اشاره به طرح هدفمندكردن يارانه‌ها گفت: دولت براي اين تغيير اساسي ابعاد گوناگون را بررسي كرد و اينكه قرار است اجرا شود، كف آن چيزي است كه در اختيار دولت است و بايد در برنامه تغيير ايجاد كنيم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ما به صورت آزمايشي در سه استان داريم، حساب‌ها را باز مي‌كنيم و با موفقيت پيش برود، منطقه به منطقه حساب‌ها باز مي‌شود.

وي افزود: بخش دوم و اساسي اين است كه چه تاثيري روي صنعت مي‌گذارد، در اين زمينه كاگروه‌هاي تخصصي تشكيل و حساب و كتاب مي‌كنند، دستگاه‌هاي نظارتي فعاليت دارند و در بخش صنعت نيز در جاهايي كه نياز به تعويض سيستم بوده، كار آغاز شده است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: در مجموع، كار، خوب جلو مي‌رود، از نيمه دوم سال جاري اين طرح اجرا مي‌شود و با اجراي آن ان‌شاءالله در ايران فقيري نداريم.

وي گفت: دولت در حال خريد و ذخيره كالاهاي اساسي است تا در زمان لازم بازار را تنظيم كند، ما حداكثر جبراني را به مردم مي‌دهيم، مثلا اگر 40 هزار تومان هزينه بالا مي‌رود، ما 50 هزار تومان پرداخت مي‌كنيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates