28.05.2010

رئیس جشنواره کن: شمقدری حرف‌های مرا تحریف کرده است

خبرآنلاین: به دنبال انتشار خبر دیدار جواد شمقدری با ژیل ژاکوب و محتوای آن مبنی بر اینکه رئیس جشنواره کن از طرف جعفر پناهی از شمقدری عذرخواهی کرده، ژاکوب در گفت‌و‌گویی نوع بازتاب سخنان خود و محتوای منتشر شده را غیر واقعی و تحریف‌شده دانست.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، رئیس جشنواره فیلم کن سخنان جواد شمقدری معاونت وزارت ارشاد را بی‌اساس خواند و گفت: «من از روی ادب با درخواست ملاقات او، وی را در دفتر کارم پذیرفتم. ایشان دائما درباره جنگ ایران و عراق در گذشته و دفاع مقدس صحبت می‌کرد و من در رابطه با آزادی سینماگر ایرانی جعفر پناهی حرف می زدم، اما او همچنان به حرف‌های خودش ادامه می‌داد و من همچنان اصرار بر آزادی پناهی داشتم.»

ژاکوب افزود: شمقدری گفت اگر جعفر پناهی معذرت‌خواهی کند او را آزاد می کنیم. من هم گفتم: «نمی‌توان توقع داشت برای کاری که مرتکب نشده معذرت خواهی کند، من به این مقاومت او احترام می گذارم». سپس به شوخی اضافه کردم: «چون مطمئن هستم پناهی این کار را نخواهد کرد، اگر او را آزاد کنید بخاطر جرمی که هنوز مرتکب نشده از طرف خودم و هنرمندان سراسر جهان معذرت خواهی می‌کنم.»

ژاکوب اضافه کرد: «متاسفم این شخص حرف‌های مرا وارونه جلوه داده است. هم اکنون باید متوجه این زنگ خطر باشیم و اقدامات موثری صورت گیرد تا جان یک هنرمند را که دست به اعتصاب غذا زده نجات دهیم.»

این خبر توسط خبرگزاری فارس نیز از خبرگزاری فرانسه نقل شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates