29.05.2010

آنها پارازيت مي‌فرستند، ما هم مي‌فرستيم: سخنان غيرمنتظره ضرغامي، انتقاد جنتي از احمدي‌نژاد و…

فرارو: «آنها پارازيت مي‌فرستند، ما هم پارازيت مي‌فرستيم.» اين جمله را عزت‌الله ضرغامي، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران ديروز در كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بيان كرد.

اهميت اين سخن از آن روست كه در ماه‌هاي گذشته، بسياري از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و همچنين برخي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا با اعلام اينكه مبدا پارازيت‌هاي ارسال‌شده بر روي برخي‌ شبكه‌هاي ماهواره‌اي، ايران است، به طرح ادعاها و همچنين شكواييه‌هايي عليه ايران پرداخته بودند.

واكنش مقامات رسمي و مسئول كشور درباره اين اتهامات تاكنون سكوت بوده است ولي اين نخستين بار است كه يك مقام رسمي كشور،‌ ادعاهاي برخي شبكه‌ها و مقامات اروپايي را تاييد مي‌كند.

اين سخنان رئيس‌ سازمان صدا و سيما كه ديروز با اشاره به برخي موارد، برخي دستگاه‌ها را سرزنش كرد كه اصول واردشدن به جنگ نرم را بلد نيستند، از آن رو مايه تعجب است كه مي‌تواند بستر حقوقي ادعاهاي چندماهه برخي كشورها و شبكه‌ها عليه ايران را فراهم سازد و پيامدهاي منفي در حوزه رسانه و بين‌المللي داشته باشد.

انتقاد صريح آيت‌الله جنتي از برخي عزل و نصب‌هاي محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پايان هفته پر خبري را در كشور رقم زد. اگر چه چهارشنبه هفته گذشته با انتقاد تند محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور از رفتار روس‌ها و پاسخ فوري روس‌ها به روزي پر خبر تبديل شد اما با اتفاقاتي كه در روز بعد از آن افتاد وخبر بازرسي از دانشگاه آزاد و متعاقبا انتشار سخنان انتقادي آيت‌الله جنتي،ضرغامي و حدادعادل، پايان هفته پر حادثه سياسي در كشور رقم خورد.

آيت‌الله جنتي در همايش روساي دفاتر استاني و مديران ستادي شوراي نگهبان در سخناني بي‌سابقه و غير منتظره با اشاره به تحركات پيدا و پنهان برخي افراد براي نفوذ به مسئوليت‌هاي مهم گفت: شوراي نگهبان، نهادهاي مسئول و آحاد ملت هوشيارند و اجازه نمي‌دهند كساني خواب آشفته خود را براي كشور محقق كنند. از طرف ديگر مي‌بينيم برخي افراد مسئوليت‌هايي گرفته‌اند كه صلاحيت آن را ندارند و از اين فرصت‌ها سوء استفاده مي‌كنند.

جنتي در ادامه ضمن تجليل از برخي ويژگي‌هاي رئيس جمهور گفت: با اين همه تكليف ماست كه ضعف‌ها و خطرات را هم گوشزد كنيم، زماني به دليل مصلحت‌انديشي‌ ناشي از احتمال سوء استفاده فتنه‌گران، از علني كردن برخي انتقادها و گلايه‌ها پرهيز كرديم و اين تذكرات را علني نمي‌گفتيم، ولي تا كي بايد در اين خصوص سكوت كرد؟ وجود عناصري در پست‌هاي سياسي كه با تفكراتي خاص، در عزل و نصب‌ها دخالت نا به جا مي‌كنند و مايلند كشور به آمريكا نزديك شود، براي نظام خطرناك است. وي در ادامه با ابراز تاسف از حذف نيروهاي انقلابي از مراكز مختلف و بر سر كار آوردن افراد غيرانقلابي به جاي آنها گفت: آنها به گمان خودشان مي‌خواهند، آينده سياسي خود را تضمين كنند.

اما سخنان جنتي با سخنراني غير منتظره ضرغامي در پنجمين كنگره جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي كه صبح پنج‌شنبه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد،همزمان شد.

ضرغامي در سخنراني خود گفت: فتنه‌هاي بزرگ‌تري در راه است و بايد اين نظام را حفظ كنيم.

وي همچنين خبر داد براي سالگرد انتخابات مستندي تهيه شده است كه قضيه فتنه از قبل تا پس از انتخابات را براي بينندگان تشريح مي‌كند. اكنون جريانات فتنه فقط به حاشيه رفتند مثلاً يك خواننده كه به خاطر توجه و عنايت نظام تصوير و صدايش پخش مي‌شود و اذان نوستالژيك داشته دشمن از او شخصيت‌سازي مي‌كند، در حالي كه كساني بودند صداي خوبي داشتند و حذف شدند.

رئيس صداوسيما در ادامه سخنان خود درباره شبكه‌هاي ماهواره‌اي گفت: اين روزها درباره «فارسي وان» اطلاع رساني مي‌شود. اين شبكه تعدادي از سريال‌ها را دوبله مي‌كند، البته شايد هم بعضي به اين بهانه به عملكردمان نقد اصولي كنند، اما شبكه مذكور آنقدر حوزه سرگرمي را گسترش مي‌دهد كه در خانواده‌ها روابط نامشروع بين محارم نيز به راحتي نمايش داده مي‌شود كه حتي برخي روزنامه‌ها كه زاويه دارند دادشان در آمده است همچنين نظرسنجي‌ها هم نشان مي‌دهد درصد بسيار بالايي از بينندگان «فارسي وان» اذعان دارند كه فيلم‌هاي اين شبكه فسادآميزاست، حال كه چرا مردم اين شبكه را تماشا مي‌كنند، مسئله ديگري است.

غلامعلي حدادعادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم طي سخناني در همين اجلاس گفت: اتفاقات سال 88 مانند كهريزك را كه ما به آن راضي نبوديم، قابل مقايسه با شكنجه‌هاي قبل انقلاب نيست و چقدر جاي تاسف است، عده‌اي خود را انقلابي مي‌دانند و بعضي از آقاياني كه امروز رهبري جنبش را برعهده گرفته‌اند و با مطالعه روزنامه‌ها در آن زمان هيچ سابقه انقلابي از آنها نديده‌ايم، امروز مي‌گويند فردي پيش ما آمده كه مي‌گويد در زندان‌ها با نواميس مردم فلان كارها صورت مي‌گيرد و اين خبر را قبل از اينكه اثبات شود در اختيار خبرگزاري اسرائيلي يا آمريكايي قرار مي‌گيرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates