29.05.2010

صدا و سیما; لوکیشن دروغ

کلمه: رییس سازمان صدا و سیما فراموش کرده اند که «واقعیت» نیاز به باورپذیر شدن ندارد. واقعیت باور می شود ولی در نقطه مقابل آن، تقلب و دروغ است که باید به آن رنگ واقعیت زد و در مستندهای دروغین رسانه ضد ملی با پخش آنها افکار عمومی جامعه را سمپاشی کرد. همان کاری که از سال ۷۶، ایشان و همفکرانشان انجام دادند و در قسمت دیگری از این سخنرانی با افتخار از آن به عنوان مشت زدن نام برنده اند.

سایت امروز: صحبتهای اخیر عزت الله ضرغامی در کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی دارای نکات جدیدی است که قبلا شاید به این وضوح بیان نشده است.

۱- در بخشی از این سخنرانی، وی با اشاره به ۱۳ میلیون رایی که در مهندسی انتخابات برای میرحسین موسوی در نظر گرفته شده بود، می گوید: «همه ۱۳ میلیون که به یک نفر اختصاص یافت مسیر بعد از انتخابات را تعیین نمی‌کند و …». البته این بخش از صحبتهای ایشان جای تعجب ندارد زیرا با همان ابزاری که به اشتباه در مهندسی انتخاباتی این ۱۳ میلیون رای را به موسوی اختصاص دادند با همان ابزار و صلاحدید هم اعلام می کنند که این ۱۳ میلیون همه معترض به نتایج انتخابات نبوده اند و تنها آنهایی که کشتیم و در زندان افکندیم معترض بوده اند. آقای ضرغامی و دیگر گردانندگان پروژه مهندسی انتخابات به خوبی می دانند که با این آمار و ارقام و تحلیل ها نمی توانند عدم مشروعیت دولت را توجیه نمایند. این دولت اگر مشروعیت داخلی داشت نیازی نبود با این همه عقب نشینی خواست های منطقه ای خود را دنبال کند.

۲- در بخش دیگری از این سخنان می خوانیم که «برای سالگرد انتخابات مستندی تهیه شده است که قضیه فتنه از قبل تا پس از انتخابات برای بینندگان تشریح می‌کند زیرا خاصیت فتنه این است که بعد از آن متوجه واقعیات می‌شوند و وقتی این فتنه تبیین شد واقعیات در مورد آن باور‌پذیرتر می‌شود». رییس سازمان صدا و سیما فراموش کرده اند که «واقعیت» نیاز به باورپذیر شدن ندارد. واقعیت باور می شود ولی در نقطه مقابل آن، تقلب و دروغ است که باید به آن رنگ واقعیت زد و در مستندهای دروغین رسانه ضد ملی با پخش آنها افکار عمومی جامعه را سمپاشی کرد. همان کاری که از سال ۷۶، ایشان و همفکرانشان انجام دادند و در قسمت دیگری از این سخنرانی با افتخار از آن به عنوان مشت زدن نام برنده اند.

۳- در بخش دیگری از این سخنرانی اشاره کرده اند که شرایط کنونی همچون شرایط سال ۶۰ است که «منافقین در مدارس دانشگاه» حضور داشتند. با این سخنان کاملا موافقیم زیرا در شرایطی که دانشجویان آزاده ای چون مجید توکلی، کوهیار گودرزی و … در زندان تحت شکنجه و آزار هستند و اساتید آزاده ای چون محسن میردامادی، داوود سلیمانی، عبدالله رمضانزاده و محسن آرمین و … زندانی یا خانه نشین شده اند، بیم آن داریم که دانشگاهها را با «مهندسی گزینشی» از منافقین جدید که یک پا در دولت کودتا و یک پا در نهادهای نظامی دارند، پر کنید.

۴- در جایی از این سخنان، ضرغامی بدون نام بردن از شجریان، استاد موسیقی ایرانی، شهرت ایشان را از صدقه سر نظام می داند. باید به رییس امپراتوری دروغ صدا و سیما یادآور شویم که استاد شجریان قبل از پیروزی انقلاب نیز شهیر و مورد توجه مردم بودند. صدقه نظام را آنهایی گرفتند که نهادهای این حکومت را به زور انتصاب، استصواب و کودتا اشغال کرده اند و امروز هنرمند شهیر ملت را مورد توهین قرار می دهند. صدقه نظام را آنانی می خورند که حاضر نیستند به یک رفراندم آزاد تن دهند تا ببینند که آیا هنوز مردم می خواهند صدقه خود را به آنها بدهند یا خیر.

۵- درباره جعفر پناهی گفته اند که خانه خود را به عنوان لوکیشن شکنجه استفاده می کرده است. رییس سازمان فراموش کرده اند که همفکران ایشان، خانه هایی را که با پول بیت المال برپا شده به عنوان شکنجه گاه استفاده می کردند و در شکنجه نیز از قاتلین کمک می گرفتند. حال به تصویر کشیدن این واقعیت محکوم است؟! رسانه ملی اگر واقعا ملی بود باید استدیو خود را در اختیار پناهی می گذاشت تا این جنایت را به جامعه نشان دهد تا دیگر امثال سعید مرتضوی نتوانند این جنایات را به پا کرده و سپس از معرکه فرار کنند.

۶- ضرغامی در جای دیگر به قوه قضاییه گله کرده که چرا پناهی را ۱۰ روز زودتر یا دیرتر آزاد نکرده است تا نشانه اقتدار نظام باشد. در مورد ۱۰ روز زودتر که خوب می دانند امکان پذیر نبوده زیرا پناهی با ایستادگی و اعتصاب غذا روند پرونده را تسریع کرد. درباره ۱۰ روز دیرتر هم باید بگوییم که جای تعجب نیست زیرا کسی که حتی یک روز هم برای اعتقادش زندان نرفته، نمی داند خانواده زندانی حتی ثانیه ها را برای آزادی عزیزشان می شمارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates