30.05.2010

انتقال مجید توکلی به بند عمومی و پایان اعتصاب غذا

رادیوفردا: به دنبال انتشار اخباری در باره انتقال مجید توکلی، فعال دانشجویی بازداشت شده در جریان رویدادهای پس از انتخابات از سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین، برادر وی در گفت و گو با رادیو فردا ضمن تایید این خبر از تماس تلفنی مجید توکلی با خانواده‌اش خبر داده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی در باره انتقال مجید توکلی از سلول انفرادی به بند عمومی در زندان اوین، برادر وی روز شنبه در گفت و گو با رادیو فردا این گزارش‌ها را تایید کرده و گفته است، برادرش در یک تماس تلفنی به مادر خود گفته است که به بند عمومی منتقل شده است.

علی توکلی در باره نحوه انتقال برادرش به بند عمومی گفت: «وکیل ایشان آقای علیزاده به دادگاه رفته و با دادستان صحبت کرده بود. ظاهراً مجید دیروز به بهداری اعزام شده بود و از بهداری به عمومی برگشته است».

مجيد توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امير کبير ، از فعالان دانشجويی است که در پی یک سخنرانی در گردهمايی دانشجويان در روز دانشجو در شانزدهم آذرماه بازداشت شد که مدت زیادی از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی سپری کرده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران وی را به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی و نیز پنج سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم کرده است.

آقای توکلی از حدود یک هفته پیش و در اعتراض به انتقال مجدد وی به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود. گفته می‌شود، انتشار مطلبی از وی در محکومیت اعدام شماری از فعالان سیاسی از دلایل انتقال مجید توکلی به سلول انفرادی بوده است.

به دنبال افزایش نگرانی‌ها نسبت به سلامتی مجید توکلی ده‌ها نویسنده، استاد دانشگاه و فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایرانی در فراخوان مشترکی ضمن اعلام همبستگی با مجید توکلی، خواستار اقدام جهانی برای آزادی وی شده‌ بودند.

در این میان علی توکلی از «حمایت‌های مردم و هموطنان در سراسر دنیا و رسانه‌ها» به عنوان دلیل اصلی بازگرداندن مجید توکلی به بند عمومی یاد کرده و ضمن سپاسگزاری به خاطر این حمایت‌ها، ابراز امیدواری کرده است که قوه قضاییه جمهوری اسلامی «بر اساس قوانین خود» با مرخصی وی از زندان موافقت کند.

این در حالی است که به گفته برادر مجید توکلی، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی حتی در ایام نوروز هم به وی اجازه تماس با خانواده‌اش را نداده بودند.

گفتنی است، همزمان با اعتصاب غذای مجید توکلی در زندان اوین، مادر وی نیز دست به اعتصاب غذا زده بود که به درخواست فعالان سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

به نوشته سایت کلمه عصر روز شنبه و همزمان با دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران، دانشجویان و اعضای ستاد میرحسین موسوی در شیراز با اعضای خانواده مجید توکلی، وی از زندان تماس گرفته و خبر انتقال خود به بند عمومی و پایان اعتصاب غذایش را داده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates