31.05.2010

کوهیار گودرزی پس از دست یافتن به چهار خواسته خود به اعتصاب پایان داد

بی‌بی‌سی: کوهیار گودرزی دانشجوی اخراجی دانشگاه صنعتی شریف که بیش از پنج ماه قبل بازداشت شده بود، به 23 روز اعتصاب غذای خشک خود پایان داده است.

به گزارش “کمیته گزارشگران حقوق بشر” ایران، آقای گودرزی پس از دست یافتن به چهار خواسته خود به اعتصاب پایان داده است. او از اعضای گروه گزارشگران حقوق بشر است.

بنابه این گزارش، چهار درخواست کوهیار گودرزی “رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده اش، “رسیدگی به وضعیت مجید توکلی”، خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند 350” و “دستیابی به حق ملاقات و تماس تلفنی” بوده است.

آقای گودرزی روز 29 آذر ماه گذشته هنگامی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله حسینعلی منتظری عازم قم بود بازداشت شد. او حدود 23 روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زد و چند روز بعد به عنوان تنبیه به انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مادر آقای گودرزی موفق به ملاقات او شده و حال جسمی و روحی او را “نامناسب” توصیف می کند.

گفته شد که قرار است در روز چهارشنبه 12 خرداد به پرونده وی رسیدگی شود.

همچنین بنابه این گزارش حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، با خانواده اش ملاقات کرده است. این اجازه پس از اعتصاب غذای مادرش در برابر زندان اوین داده می شود.

گفته می شود که آقای ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، همراه با مجید توکلی و کوهیار گودرزی اعتصاب غذا کرده بود. او آذر ماه سال 1388 بازداشت شد.

یک روز پیشتر گزارش شده بود که مجید توکلی، دانشجوی زندانی که از روز ۲ خرداد در سلول انفرادی در زندان اوین در اعتصاب غذا بود، اعتصاب غذای خود را شکسته و از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شده است.

مجید توکلی، از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تهران، روز ۱۶ آذر سال ۸۸ (روز دانشجو در ایران) و بعد از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در اطراف دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد.

این بازداشت ها به اعتراضات پس از انتخابات که در آن مخالفان، دولت را متهم به تقلب در انتخابات کردند مربوط می شود. دولت اتهام تقلب را رد کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates