31.05.2010

شناسایی۱۰ هزار متخصص ایرانی درخارج

کلمه: در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر از متخصصان ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند شناسایی شده و آمار و اطلاعات آنها در بانکی که برای همین منظور تهیه شده درج شده است.

معاون وزیر علوم و رئیس مرکز همکاریهای علمی و فناوری وزارت علوم از شناسایی ۱۰ هزار متخصص ایرانی خارج از کشور خبر داد و گفت: آمریکا در میان سایر کشورها دارنده بیشترین تعداد متخصصان ایرانی است که این متخصصان در رشته های مختلف علمی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش مهر، ارسلان قربانی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصان ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند شناسایی شده و آمار و اطلاعات آنها در بانکی که برای همین منظور تهیه شده درج شده است.

وی اظهار داشت: از میان افرادی که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی کارگروه علمی آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موجود است بیشترین تعداد در آمریکا زندگی می کنند و پس از این کشور، کشورهای اروپایی دارای بیشترین تعداد متخصصان ایرانی هستند.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم به مهر گفت: این افراد در تمامی زمینه های علمی نظیر علوم پزشکی، صنایع، علوم انسانی و فنی و مهندسی تخصص دارند اما بیشترین تعداد آنها در علوم فنی و مهندسی متخصص هستند.

وی اظهار داشت: از قابلیتهای علمی و فناوری این افراد به تدریج برحسب مورد و نیاز در وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف استفاده می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates