01.06.2010

محرومین از تحصیل دانشگاه شهید بهشتی، به ۴۲ تن رسید

کلمه: هفته گذشته تعداد احکام انضباطی تعلیق تا اخراج و انفصال از تحصیل برای دانشجویان معترض، ۱۵ حکم اعلام شده بود، که با ابلاغ تعدادی بیشتری از احکام، این تعداد به بیش از ۴۰ حکم افزایش یافت.

در پی انتشار خبری مبنی بر محرومیت از تحصیل ۱۵ دانشجوی معترض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی، امروز منابع خبری موثق، از افزایش تعداد احکام سنگین صادره برای دانشجویان آن دانشگاه تا بیش از چهل نفر خبر دادند.

به گزارش ندای سبز آزادی، محکومیت های انضباطی فوق الذکر، در واکنش به اعتراض ۲۰ اردیبهشت ماه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نسبت به حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی محمود احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی، صادر شده است. دانشجویان آن دانشگاه، با برگزاری تجمع، اعتراض خود را به حضور ناگهانی و مخفیانه رئیس دولت دهم و همچنین جو امنیتی دانشگاه ابراز کردند که با برخورد نیروهای بسیج و حراست روبرو شدند. این تجمع درگیری های پراکنده ای را نیز در پی داشت که منجر به زخمی شدن چند نفر از دانشجویان معترض شد.

هفته گذشته تعداد احکام انضباطی تعلیق تا اخراج و انفصال از تحصیل برای دانشجویان معترض، ۱۵ حکم اعلام شده بود، که با ابلاغ تعدادی بیشتری از احکام، این تعداد به بیش از ۴۰ حکم افزایش یافت و پیش بینی می شود که احتمالاً این تعداد افزایش یابد.

بنا به اطلاعات واصله، حداقل ۴۲ نفر از دانشجویان آن دانشگاه با احکام سنگینی با حداقل دو ترم تعلیق از تحصیل و تعدادی نیز به اجرای بند ۱۶ که شامل اخراج و انفصال از تحصیل در مقاطع بالاتر می باشد، محکوم شده‌اند. آنان طبق این احکام از تسهیلات رفاهی دانشجویی نیز محروم شده اند.

لازم به ذکر است در پی حوادث بعد از انتخابات و همچنین و تجمعات دانشجویی ۱۶ آذر ۸۸ و روزهای بعد از آن، بیش از سیصد نفر از دانشجویان آن دانشگاه، به حراست و کمیته انضباطی احضار و تعدادی نیز بدون حکم انضباطی از خوابگاه اخراج و با محدودیت هایی روبرو شده بودند.

این درحالیست که محمود احمدی نژاد و مقامات دولتی، در مصاحبه با رسانه های بین المللی هر گونه برخورد با معترضان را انکار می کنند و ماه گذشته معاونت وزارت علوم ادعا کرده بود “طی ماههای اخیر، تنها برای پنجاه دانشجو در سراسر کشور حکم محرومیت از تحصیل صادر شده است.”

طی ماههای پس از انتخابات ریاست جمهوری، جمع گسترده ای از دانشجویان دانشگاههای مختلف سراسر کشور، توسط کمیته های انضباطی، مشمول احکام تعلیقی و محرومیت ازتحصیل شده اند.

گفتنی است، این آمار غیر از دهها دانشجوی بازداشتی در زندانهای مختلف کشور می باشد، که تعداد زیادی از آنان، مشمول احکام سنگینِ حبس و تبعید توسط دادگاههای انقلاب شده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates