02.06.2010

استقبال از متکی در اروپا با عکس ندا+فیلم

زمانه: نمایندگان پارلمان اروپا با تصاویری از ندا آقاسلطان، از منوچهر متکی، وزیر امور خارجه دولت دهم استقبال کردند.

آقای متکی امروز سه‌شنبه هنگام ورود به مقر پارلمان اروپا با نمایندگانی روبرو شد که تصاویری از ندا آقاسلطان در دست داشتند.

منوچهر متکی به منظور دیدار و گفتگو با چند مقام غربی به اروپا سفر کرده است.

این برای نخستین‌بار پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در ایران است که چند مقام اروپایی با در دست داشتن تصاویری از ندا آقاسلطان در یک برنامه رسمی نسبت به «سرکوب» مخالفان دولت در این کشور اعتراض می‌کنند.

پیش از سفر متکی به بروکسل به منظور سخنرانی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، فيورلو پرورا ست، قانون‌گزار ايتاليائی، خواستار نصب تصويری از ندا در کنار تصوير آنگ سان سوچی، رهبر معترضان برمه‌ در محل درب ورود به پارلمان شده بود.

رویترز

نمایندگان پارلمان اروپا پس از مخالفت هيات رئيسه پارلمان مبنی بر نصب تصویر ندا آقاسلطان، تصمیم گرفتند با در دست گرفتن تصاویری از وی از آقای متکی استقبال کنند.

ندا آقاسلطان در جریان اعتراض‌های خیابانی در تهران پس از اعلام نتیجه انتخابات، به ضرب گلوله جان باخت و لحظه جان باختن او که به وسیله یک موبایل ضبط شد، در تمام جهان پخش شد.

محمود احمدی‌نژاد قتل ندا آقاسلطان را «مشکوک» قلمداد کرده و احمد خاتمی خطیب جمعه تهران، معترضان را عامل قتل وی معرفی کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates