05.06.2010

صدای آمريکا: ايران در دريافت تلويزيونیِ فيلم مستند زندگی ندا آقا سلطان اخلال ايجاد کرد

صدای آمريکا: شبکۀ خبری فارسی صدای آمريکا می گويد جمهوری اسلامی ايران تلاش کرد در دريافت امواج تلويزيونی صدای آمريکا در ايران اخلال ايجاد کند تا بينندگانِ تلويزيونِ اين شبکه را از ديدن يک فيلم مستند تلويزيونی در مورد زنی که در اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در سال گذشته کشته شد، محروم کند.

صدای آمريکا روز جمعه اعلام کرد شکايات زيادی را در مورد ارسال پارازيت بر امواج تلويزيونی اين شبکه از تماشاگران خود در ايران بلافاصله پس از پخش فيلم مستندی در مورد ندا آقا سلطان در روز چهارشنبه، دريافت کرده است.

بينندگان تلويزيون صدای آمريکا در نقاط مختلف ايران همچنين از قطع برق در منازل خود کمی پس از آغاز پخش اين فيلم مستند، خبر دادند. با اين حال صدای آمريکا می گويد فيلم مستندِ زندگی ندا آقا سلطان از طريق اينترنت نيز قابل دسترس است و تاکنون ده ها هزار مرتبه، دانلد شده است.

صدای آمريکا قصد دارد اين فيلم مستند را دوباره در تاريخ ۱۲ ژوئن در سالروز انتخابات پرسش برانگيزِ رياست جمهوری در ايران و همچنين۲۰ ژوئن در سالگرد مرگ ندا آقا سلطان، پخش کند.

ندا آقا سلطان ظاهراً توسط نيروهای امنيتی ايران طی يکی از چندين تظاهراتِ بدون خشونت ِ ضد دولتی در تهران که پس از انتخابات رياست جمهوریِ در ايران برگزار شدند، به ضرب گلوله کشته شد. تصاوير ارسالی توسط تلفنهای همراه و ويديو های مختلف، لحظۀ مرگ ندا را به طور گسترده ای در سراسر جهان پخش کردند، و نام ندا آقا سلطان به فرياد متحد کنندۀ همۀ کسانی که خواستار اصلاحات در ايران هستند، مبدل شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates