06.06.2010

تذكر رسايي به لاريجاني: علاوه بر رئيس‌جمهور به رئيس قوه قضاييه هم تذكر دهيد

ایلنا: رسايي: بخشي از سخنان رئيس جمهور در ديدار با اعضاي كميسيون اصل نود نابجا بود/لاريجاني: همه قوا بايد شان مجلس را رعايت كنند.برخي نمايندگان اعلام كردند آنچه در صحن مجلس خطاب به رئيس قوه قضاييه قرائت شد، با چيزي كه زير آن را امضا كرده‌اند، تفاوت دارد.

ایلنا: عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نسبت به اظهارات صبح امروز رئيس مجلس اعتراض كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حميد رسايي در جلسه علني امروز مجلس در واكنش به سخنان لاريجاني در مورد اظهارات رئيس‌جمهور در جلسه محرمانه با اعضاي كميسيون اصل 90 در تذكري اظهار داشت: شايسته بود كه شما به عنوان رئيس مجلس هميشه اين‌گونه از حقوق مجلس دفاع كنيد.بخشي از سخنان شما به سخنان منصوب به احمدي‌نژاد در ديدار با كميسيون اصل 90 برمي‌گردد؛ در حالي كه اين سخنان از سوي دفتر وي تكذيب شده است. البته حتي اگر هم بخشي از اين سخنان زده شده باشد، معتقديم نابجاست.
وي با اشاره به بيانيه شماري از نمايندگان مجلس به رئيس قوه قضائيه افزود: دو هفته پيش نمايندگان در بيانيه‌اي كه متن آن از تريبون مجلس قرائت شد، ضمن تشكر از آيت‌الله لاريجاني در عين حال تذكراتي مبني بر عدم رسيدگي به شكايت از افراد فراري مطرح كردند. متاسفانه رئيس قوه قضائيه تعابير نامناسبي درباره نمايندگان به كار برد و اظهار داشت كه براي مجلس متاسف است. در حالي كه طبق قانون اساسي همه نمايندگان حق دارند درباره تمام امور كشور اظهارنظر كنند. ضمن آنكه مجلس اجازه صدور بيانيه و نامه را به نمايندگان در موضوعات گوناگون داده است.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي خطاب به لاريجاني تصريح كرد: انتظار اين بود همان‌طور كه امروز از حقوق مجلس دفاع مي‌كنيد يك تذكر عمومي در واكنش به سخنان رئيس قوه قضاييه مي‌داديد تا از جايگاه نمايندگان دفاع شود.
البته شايد خصوصا چني تذكري داده باشيد ولي جا داشت همانطور كه به رئيس جمهور تذكر داديد به رئيس قوه قضاييه هم تذكر عمومي مي‌داديد.
در پاسخ به اين سخنان نماينده تهران، علي لاريجاني تاكيد كرد: در سخنان آغاز جلسه علني امروز مجلس به طور كلي از جايگاه مجلس دفاع شد و همه قوا بايد شان مجلس را رعايت كنند. البته شما بايد توجه داشته باشيد كه هر چند بيانيه‌اي صادر شد، اما برخي نمايندگان اعلام كردند آنچه در صحن مجلس قرائت شد، با چيزي كه زير آن را امضا كرده‌اند، تفاوت دارد. در همين هنگام رئيس مجلس از محمدابراهيم نكونام نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس كه در جلسه اين كميسيون با احمدي‌نژاد حضور داشت، دعوت كرد تا در اين مورد توضيح دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates