19.06.2010

نتایج نشست “یکسال پس از انتخابات ایران” در کنگره امریکا

فرارو: “اندرو آلبرتسون ” در نشست كنگره با عنوان “ايران: يك‌سال پس از انتخابات “گفت كه واشنگتن بايد براي توليد فيلترشكن، نوع جديدي از ويزا براي جذب نخبگان و گسترش ديپلماسي عمومي در قبال ايرانيان سرمايه‌گذاري كلاني كند.

مؤسسه آمريكايي “شوراي دموكراسي ” با برگزاري نشستي در كنگره آمريكا روابط بين ايران و آمريكا را در فضاي بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته مورد بررسي قرار داد كه مؤسسه “پروژه دموكراسي خاورميانه ” خلاصه‌اي از مباحث مطروحه در اين نشست‌ها را در وب‌سايت خود (pomed.org) منتشر كرده است.

اين سلسله نشست‌ها با عنوان “ايران: يكسال بعد از انتخابات ” در چند بخش مختلف برگزار شده و طي آن چندين هيئت،‌ طيف گوناگوني از مسائل را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

«حقوق بشر و جامعه مدني، فعاليت و تأثيرگذاري ايران در عرصه بين‌المللي، دسترسي به اطلاعات رسانه‌هاي مستقل و جنبش سبز و همچنين پيامدهاي آن در رويكرد آمريكا» محورهاي اصلي و عناوين مطرح شده در اين نشستها را تشكيل مي‌دادند.

در اين گزارش پيشنهادهايي در مورد نحوه و چگونگي حمايت آمريكا از جريان فتنه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

در اين نشست “اندرو آلبرتسون ” (Andrew Albertson)، مدير اجرايي “پروژه دموكراسي در خاورميانه ” (POMED) گفت: “به علت استفاده بالاي ايراني‌ها از اينترنت، مصرف رسانه‌هاي بين‌المللي و وجود طبقه متوسط قوي، فرصت بسيار خوبي پديد آمده تا با مردم اين كشور ارتباط برقرار كنيم. ”

آلبرتسون در ادامه سخنان خود از تحريم‌هاي چندجانبه دولت اوباما حمايت كرد و در عين حال از آنها خواست تا درهاي مذاكره را باز نگه دارند.

وي هم‌چنين از همكاري آمريكا با متحدين عرب خود تمجيد كرد.

مدير اجرايي پروژه دموكراسي در خاورميانه پنج راهكار مهم را پيشنهاد كرد كه در سياست‌هاي آمريكا در قبال ايران به‌كار گرفته شود:

1. ما به زمان زيادتري نياز داريم تا ديپلماسي عمومي خود را گسترش داده و مردم دو كشور را به يكديگر پيوند دهيم و بدين ترتيب نشان دهيم كه از مردم ايران حمايت مي‌كنيم.

2. آمريكا بايد ابزار برقراري ارتباط با ايران را تقويت كرده و در اين حوزه سرمايه‌گذاري كند.

3. بايد سرمايه‌گذاري هنگفتي در طيف وسيعي از تكنولوژي‌هاي ضدسانسور انجام گيرد تا مردم ايران از فيلترهاي دولتي عبور كنند.

4. بايد نوع جديد از ويزا تعبيه گردد تا دانشجويان، دانشمندان و نخبگان فرهنگي به آمريكا آمده تا تعهد آمريكا به مردم ايران و خواسته‌هاي آنها را به كشورشان منتقل كنند.

5. همكاري و كمك در حقوق بشر و دموكراسي

در اين نشست كه از جانب “شوراي دموكراسي ” آمريكا در مقر كنگره آمريكا برگزار شد، متخصصين و تحليلگران مؤسسات مطالعاتي آمريكا از جمله جيمز پرنس عضو شوراي دموكراسي، ملك عبدو مدير واحد سياست‌گذاري در جنبش دموكراسي و عدالت، راجر نوريگا ديپلمات سابق آمريكا، مايكل روبين عضو موسسه امريكن اينترپرايز، مريم معمار سابقي از موسسه الكترونيكي جامعه مدني ايرانيان، مايكل ميلري مدير تكنولوژي فضاي سايبر در فضاي دموكراسي و مايكل سينگ عضو موسسه واشنگتن آخرين پيشنهادها و برآوردهاي خود در مورد وقايع پس از انتخابات رياست‌جمهوري ايران را بيان كردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates