22.06.2010

برزیل از پایان میانجیگری خود در موضوع هسته ای ایران خبر داد

خبرآنلاین: وزیر امور خارجه برزیل با حمایت مجدد از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : برزیل در اعتراض به بی توجهی غرب به تلاشهای صورت گرفته برای حل موضوع هسته ای ایران از میانجیگری در این زمینه کنار می کشد.

“سلسو آموریم” وزیر امور خارجه برزیل در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت از پایان میانجیگری این کشور در موضوع هسته ای ایران و در عین حال آمادگی کشورش برای انجام مذاکره در این مورد در صورت نیاز خبر داد.

وی در مصاحبه امروز دوشنبه خود با فایننشال تایمز ضمن اشاره به حمایتهای کشورش از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در برابر فشارهای غرب افزود: ما چوب کاری را خوردیم که به اعتقاد هر کسی اقدامی مفید بود، اما در پایان می بینیم که بعضی ها نمی توانند پاسخی مثبت به یک سئوال بدهند.

آموریم با تاکید بر آمادگی کشورش برای کمک به حل موضوع هسته ای ایران در واکنش به کارشکنی غرب و گروه پنج به علاوه یک خاطرنشان کرد: با این حال توانایی ما برای پیشروی در این موضوع نیز حدی دارد.

وزیر امور خارجه برزیل در ادامه یادآور شد: اگر لازم باشد، ما بازهم برای مذاکره آماده ایم و امیدواریم که بتوانیم در این راه مفید باشیم.

وی گفت : برزیل به طور مستقیم در جستجوی راه حلی برای حل اختلافات غرب بر سر فعالیتهای هسته ای ایران بود، اما این تلاشها مورد بی توجهی قرار گرفت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates