29.06.2010

پنج شرط ‌ احمدی‌نژاد برای مذاکره با غرب

فرارو: رئیس جمهوری اسلامی ایران تعویق مذاکرات، اعلام موضع طرف مقابل در برابر سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی و پذیرش تغییرات ان پی تی را از جمله شرایط ایران برای مذاکره با طرف مقابل در موضوع هسته ای و سایر موضوعات برشمرد.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه وین برای تامین سوخت راکتور تهران و سپس صدور بیانیه تهران گفت: بعد از همه این مذاکرات طرف مقابل بی اخلاقی کرد و به همین دلیل ما معتقدیم که اکنون شرایط عوض شده است.

وی 5 شرط ایران برای مذاکره با 1+5 را این گونه برشمرد که اولا ایران مذاکرات را عقب می اندازد و این جریمه ای برای بی اخلاقی آنان است تا ادب شوند و رسم گفتگو با ملت ها را یاد بگیرند.

رئیس جمهور افزود: همچنین کسانی که می خواهند با ایران گفتگو کنند باید صریح نظرشان را درباره بمب اتمی رژیم صهیونیستی اعلام کنند و بگویند با آن موافقند یا نه.

وی تاکید کرد: علاوه بر این باید اعلام شود که آیا آنان حاضرند از اصلاحات صورت گرفته در ان پی تی تبعیت کنند یا خیر.

احمدی نژاد افزود: باید مشخص شود منظور آنان از گفتگو چیست؟ آیا می خواهند دوستی کنند یا دشمنی که هر کدام از این پاسخ ها می تواند شکل مذاکره را تغییر دهد.

رئیس جمهور شرط پنجم ایران را تغییر ترکیب مذاکره کنندگان عنوان کرد و گفت: چه کسی گفته که فقط 1+5 باید گفتگو کند کسانی دیگری هستند که باید در مذاکرات حضور داشته باشند.

وی در این باره تاکید کرد: باید به صورت صریح اعلام کنند که آیا می خواهند در مذاکرات تابع منطق باشند.

احمدی نژاد ابراز داشت دستور کار مذاکرات ایران با طرف مقابل دغدغه های مشترک و بسته پیشنهادی ایران خواهد بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates