30.06.2010

با شروع تحریم ها حتی بانک های چینی هم برای تجار ایران سنگ می اندازند

رادیوفرانسه: تورج ابوذرخانی معتقد است که سختی های ناشی ازتحریم ها کم کم دارند خودشان را نشان می دهند. بسیاری ازکشورها مواد اولیه نمی توانند وارد کنند. اعتبارات اسنادی تجاربا مشکل روبرو شده است و مسلماً درحال شدیدترشدن است. اوبه بانک های کشورچین اشاره می کند که قبلاً با تجار ایرانی همراهی می کردند ولی اینک دربرابر تجارسنگ می اندازند.

با اعلام تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران ، خبرگزاری ها از مسدود شدن چهل و یک حساب بانکی مربوط به ایران دربانک های امارات متحده عربی خبر دادند.

نشریه دولتی ” امیرات بیزنس” درشماره اخیر خود به دستورالعملی ازجانب بانک مرکزی امارات خطاب به موسسات مالی این کشور اشاره کرده است که در آن از بانک ها خواسته شده که حساب های افراد و موسسات مندرج در فهرست تحریم های قطعنامه شورای امنیت را مسدود کنند.

تورج ابوذرخانی، سردبیر نشریه” تولید و مصرف” در تهران درباره تاثیرات مخرب این قطعنامه بر اقتصاد ایران و بویژه نقش خصمانه و فعال کشورهای همسایه عرب در اعمال این تحریم های بین المللی صحبت می کند. او دراین گفتگو توضیح می دهد که دوبی بزرگترین دروازه ورود کالا به ایران است که در حدود هشت هزار فعال اقتصادی ایران در این کشور مشغول بکارند.

تورج ابوذرخانی معتقد است که سختی های ناشی از تحریم ها کم کم دارند خودشان را نشان می دهند. بسیاری ازکشورها مواد اولیه نمی توانند وارد کنند. اعتبارات اسنادی تجار با مشکل روبرو شده است و مسلماً در حال شدید تر شدن است. او به بانک های کشور چین اشاره می کند که قبلاً با تجار ایرانی همراهی می کردند ولی اینک در برابر تجار سنگ می اندازند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates