02.07.2010

دیدار سری مقامات ترکیه و اسرائیل در بروکسل

رادیوفرانسه: مقامات ترکیه و اسرائیل برای رفع بحران پدید آمده در روابط هر دو کشور بعد از حمله اسرائیل به کاروان کشتی های امدادی فعالان بین المللی بمقصد غزه، مذاکرات سری انجام داده اند.

یک منبع رسمی ترکیه روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و بنیامین بن الیزر، وزیر بازرگانی اسرائیل روز چهار شنبه در یک دیدار سری در بروکسل، روی تلاشهای مشترک برای برون رفت از بحران موجود در روابط هردو کشور گفتگو کردند.

منبع یاد شده که نخواست نامش افشا گردد گفت : ” ما قبلا یادداشتی رابه دولت اسرائیل ارسال و در آن انتظارات خود از این کشور را توضیح داده ایم … این انتظارات باردیگر در مذاکره دیروز مطرح شده است.”

روز چهارشنبه، دفتر بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر اسرائیل، پاره یی از اطلاعات منتشر شده در مطبوعات این کشور مبنی بر توافق نخست وزیر اسرائیل با این مذاکرات را مورد تائید قرار داده بود.

مذاکرات دیروز، اولین دیدار مقامات ترکیه و اسرائیل بعد از حمله کوماندوهای اسرائیلی به یک کاروان کشتی های حامل فعالان بین المللی با اکثریت ترکی تبار بحساب می رود. در جریان این حمله 9 شهروند ترکیه در درگیری با کوماندوهای اسرائیلی کشته شدند.

کاروان یاد شده قصد داشت در محاصره اقتصادی غزه از جانب اسرائیل رخنه وارد کند.

ترکیه در اعتراض به این حمله، سفیر خود از اسرائیل را فراخوانده و رزمایشهای مشترک ارتشهای هردو کشور را لغو کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates