03.07.2010

مشروح مکاتبه میرحسین موسوی و نیک آهنگ کوثر

آی‌طنزنیوز: میرحسین موسوی، یکی از رهبران جنبش سبز و از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در اقدامی نادر نامه‌ای به یکی از طنزپردازان خارج کشور با وی وارد مکاتبه شد.

به گزارش خبرنگار ما میرحسین موسوی در ایمیلی به نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست ایرانی مقیم کانادا و از معترضان به نتیجه انتخابات و معترض به معترضان به نتیجه انتخابات، از وی خواست نظرات انتقادی خود نسبت به موسوی را نوشته و راهکارهای مد نظرش را بیان کند.

طی دوسال گذشته این دومین باریست که موسوی خطاب به طنزنویسان خارج از کشور مطلبی را بیان می‌کند. نخستین بار او پیش از برگزاری انتخابات جنجال برانگیز پارسال از اینکه ابراهیم نبوی در طنزهایش به فاطمه رجبی نسبت‌های روایی داده بود انتقاد کرده بود که با ناسزاگویی فاطمه مذکور مواجه شد.

این بار موسوی در نامه‌ای خطاب به نیک‌آهنگ کوثر که در یک سال گذشته از منتقدان سرسخت موسوی و کروبی و هاشمی و احمدی‌نژاد و برادران لاریجانی و جنتی و خاتمی و قالیباف و مهاجرانی و شریعتمداری و تمام احزاب اصلاح طلب و محافظه کار ایرانی و غیره بوده است خواسته است که مشروح انتقادات خود به همراه راهکارهای پیشنهادی مد نظرش را برای موسوی بنویسد.

نیک آهنگ کوثر (نیکان) که توسط ابراهیم نبوی پس از دوم خرداد سال 76 به مطبوعات اصلاح‌طلب یافت و مشهور شد تا کنون با کشیدن 93 کاریکاتور علیه سران جنبش سبز در این زمینه رکوردار است و رتبه بعدی از آن مازیار بیژنی کاریکاتوریست روزنامه کیهان است.

متن نامه موسوی خطاب به کوثر که از طریق ایمیل ارسال شده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای کوثر، طنزپرداز گرامی
با سلام و احترام. امیدوارم در راه اهداف والای روزنامه‌نگاری موفق و موید باشید. در ماه‌های اخیر مکررا در اینترنت به همراه زهرا خانم (رهنورد) می‌بینیم که کاریکاتورها و یادداشت‌هایی در انتقاد از اینجانب منتشر می‌نمایید. از اینکه فضای نقد اینجانب و جنبش سبز گرم است مسرورم و کلا انتقاد را در مسیر اعتلای جنبش مردم ایران می‌دانم. با اینحال نه اینجانب نه عیال و نه دو سه نفری که در اطراف ما مانده‌اند و هنوز به زندان نیفتاده‌اند متوجه اصل انتقادات و پیشنهادهای شما و همفکران احتمالی‌تان نمی‌شویم. بنابراین لطفا آنها را به صورت صریح به همین آدرس ایمیل برای من بفرستید تا بررسی و در صورت لزوم اعمال کنم. این سیره حضرت امام بود هرچند که متاسفانه اجل به آن پیر سفرکرده مجال عمل به آن را نداد. پیشاپیش از نقد و نظر شما و سایر دوستان سپاسگزارم.
میرحسین موسوی
همراه کوچک جنبش سبز

به گزارش سایت خودنویس نیک آهنگ کوثر در نامه‌ای به شرح زیر به طور منسجم و دقیق به موسوی پاسخ داده است:

آقای موسوی

نامه شما را گرفتم. سلام. خوب شد که ایمیل زدید و خودتان بالاخره قبول کردی که اشتباه زیاد دارید. من هم با اینکه وقت زیادی برای اینطور نامه نوشتن ها ندارم چون توی ده دقیقه می‌توانم سه تا کاریکاتور بکشم که دو تایش را حذف کنند و بعد من بنویسم که همین بود آزادی آزادی که می‌گفتین و صد رحمت به حسین شریعتمداری و اینا. اصلا یعنی مشکل شما سبزاللهی‌ها همین هست که دیکتاتور هستید و هیچی نمی‌فهمید و آزادی ندارید و تحمل ندارید و بی‌سواد و بی تربیت و عجول و مطلب‌حذف کن هستید. شما هم وقت جنگ نخست وزیر بودید که من آنوقت‌ها خیلی بهم سخت گذشت درصورتی که به خود شما و بقیه مردم داشت خیلی خوش می‌گذشت و من می‌دانیم که هر شب می خندیدید به من و توی دلتان می‌گفتید نیک‌آهنگ خره گاوش نره. آینه آینه آینه. تازه عطالله مهاجرانی هم سه تا زن گرفته که خیلی زیاد است. من هم شیرازی هستم باید بروم سه تا زن بسونم؟

خلاصه اینکه من خیلی معترض هستم و اعتراض‌هام هم روشن و واضح و شفاف و به‌حق هستند. پیشنهاد هم زیاد دارم اما وقت ندارم و فقط چند تایش را می‌نویسم:

1- شما حق نداری که اینقدر به امام خمینی احترام بگذاری. از این به بعد باید روزی دوبار فحشش بدی و برای من هم ایمیل کنی.
2- باید قبول کنید که سبزاللهی هستید که یعنی حزب‌اللهی و آن هم یعنی آدم خودخواه حسود جاسوس خائن مطلب حذف کن.
5- همه سایت‌های سبزتان را باید جمع کنید و به جایشان فقط سایت خودنویس من باشه که انتقاد کند و آمارش از روزی هزار تا برسد به روزی هفتصدهزارتا.
3- شما خودت باید ریشت را بزنی و سبیل چنگیزی بذاری و زهرا رهنوردت هم لباس زن‌های بختیاری را بپوشد که توی کاریکاتور خوب دربیایید و مثل حالا نباشد که وقتی من کاریکاتورتان را می‌کشم هیچ کس نمی‌فهمد مال کی هست و هی مجبور می‌شوم که رویش بنویسم موسوی و فلش بگذارم.
6- باید قول بدهی که دیگر بیانیه‌های لوس و خنک و دراز که آدم خسته می‌شود آنها را بخواند ننویسی یا اگر هم نوشتی تویش انتقاد و فحش به سبزاللهی‌ها و خودتان باشد. اگر لازم شد من هم می‌توانم تویش نقاشی بکشم.
9- والسلام نامه تمام.

نیک‌آهنگ کوثر
روزنامه‌نگار، کاریکاتوریست، کارتونیست، فعال حقوق بشر، مدیر سایت خودنویس، دلوژنیست، وبلاگنویس، اکتیویست و غیرو

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates