03.07.2010

اخراج آیت‌الله منتظری و بازرگان از جنبش سبز توسط اتاق فکر لندن- واشنگتن

خودنویس: از وقتی آقای مهاجرانی تشکیل اتاق فکر لندن- واشنگتن برای جنبش سبز را رسماً اعلام کرد،هسته گزینش این اتاق هم آغاز به کار کرد. عطاء الله مهاجرانی- حجت الاسلام کدیور- مهدی هاشمی- جملیه کدیور- فرخ نگهدار اعضای اصلی این اتاق را تشکیل می دهند.

ولی فقیه این اتاق،حجت الاسلام کدیور،با فتوای جدیدش حضور در VOA را حلال کرد تا به همراه ستاره درخشش بر صفحه ظاهر شود و حکم صادر کند سبزها شعار می‌دادند: هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران. اگر کسانی شعار دیگری سر داده باشند، سبز نبوده و نیستند.

هنوز دوات این فتوا و حکم ولی فقیه جنبش سبز خشک نشده بود که دومین حکم حجت الاسلام کدیور صادر شد. حکم او چنین بود: امام خمینی خدمات بسیاری به اسلام و تشیع و ایران کرده و چند خطای نه چندان کوچک هم داشته است. حضرت ایشان در این حکم جدید، تکلیف مقلدان را روشن کرده‌اند. سبزها کسانی هستند که چنین نظری راجع به امام خمینی داشته باشند.

هنوز مقلدان […] برای جدا کردن خود از کسانی که چنین نظری ندارند، گامی به پیش ننهاده بودند که مهاجرانی حکم را تکمیل کرد و گفت: مخالفان امام خمینی هم به جنبش سبز تعلق ندارند.

اتاق فکر لندن- واشنگتن تند تند فتوا و حکم صادر می کند. [گفته می‌شود] هاشمی رفسنجانی از طریق مهدی هاشمی هزینه اتاق فکر و جرس را پرداخت می‌کند. لذا زوج مهاجرانی- کدیور مدت‌هاست که هاشمی رفسنجانی را به یکی از رهبران جنبش سبز انتخاب کرده‌اند.

اتاق فکر لندن- واشنگتن، با این فتواها و احکام، در گام اول آیت الله منتظری را از جنبش سبز اخراج کرد. چرا که هیچ کس در عمر ۳۰ ساله جمهوری اسلامی به اندازه آیت الله منتظری در مقابل امام خمینی نایستاد و با او مخالفت نکرد. علمدار مخالفت و مقابله با امام خمینی فقیه عالیقدر تازه درگذشته بود. مقلدان و پیروان ایشان هم که با نظرات وی موافق بودند و هستند هم از جنبش سبز اخراج شدند.

اتاق فکر لندن- واشنگتن نهضت آزادی و بازرگان را هم اخراج کرد. آنها از ابتدا مقابل خمینی و ولایت فقیه ایستادند. عبدالعلی بازرگان در نقدی که بر حجت الاسلام کدیور نوشت، دوباره مخالفت خود را عریان بیان کرد. اگر زوج مهاجرانی- کدیور از نظرات نهضتی‌ها درباره امام خمینی اطلاع ندارند، از عبدالعلی بازرگان بپرسند که مهدی بازرگان و دیگر سران نهضت آزادی چه نظری در این مورد داشته‌اند.

تصمیم گیری سیاسی اتاق با مهاجرانی است که حجت الاسلام کدیور را به دنبال خود به دفاع از هاشمی رفسنجانی کشیده است(از منابع مالی هاشمی نمی‌توان صرفنظر کرد). صدور فتوا و حکم هم باید حجت الاسلام کدیور است. اقای مهاجرانی در همین سخنرانی به شدت به مثلث رقیب(سازگارا- مخملباف- نوری زاده) می‌تازد که با نئوکان های آمریکا می‌خواهند دموکراسی را به ایران بیاورند. اما خود چند ماه پیش به واشنگتن اینستیتوت رفت. در اجلاس سالانه این بنیاد به شدت اسرائیلی شرکت و سخنرانی کرد و سر حق سخنرانی گرفتن هم دعوا درست کرد [که گفته می‌شود توانست ۱۵ هزار دلار ناقابل بابت حضور و سخنرانی دریافت کند].در ان اجلاس معاون وزیر خارجه اسرائیل هم حضور داشت. حجت الاسلام کدیور [احتمالا] فتوا داده بود که حضور در این اجلاس از اوجب واجبات است.

اتاق فکر لندن- واشنگتن تنها گروهی است که مدعی سبز بودن خود و ناسبز بودن این و آن است. به فتوای حجت الاسلام کدیور، جرس رسانه مکتوب جنبش سبز است. پول تلویزیون را هم که [احتمالا] هاشمی رفسنجانی بفرستد، تلویزیون جنبش سبز آغاز به کار خواهد کرد. دعوای بر سر دانشگاه آزاد، دعوا بر سر پول است نه چیزی دیگر. دار و دسته احمدی نژاد احمق و کله خر نیستند. شهرداری تهران قبلا از چنگ هاشمی در آمد. حالا نوبت دانشگاه آزاد است. اگر این معضل هم درست شود، به منابع مالی هاشمی صدمه زیادی وارد خواهد آمد.

[تنگ و گشاد کردن عملی فقاهت] حجت الاسلام کدیور با [قبض و بسط تئوریک شریعت] دکتر سروش تفاوت های زیادی دارد. اولی پروژه ای سیاسی است ولی دومی پروژه ای نظری. اولی به عمل می انجامد اما دومی به بی حالی و انتظار تحولات معرفتی می نشیند. اولی به قدرت و سیاست و ثروت نظر دارد اما دومی می خواهد جدول دین را از راه هماهنگ کردن حقایق حل کند. جرس محصول اولی است اما کیان و مدرسه محصول دومی بود.
مهدی هاشمی در لندن، حلقه واسط پدر و فرزندان عملی اوست. قربون برم خدا را، یک بام و دو هوا را.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates