07.07.2010

معاون بانوان سازمان تربيت بدني: با همان مقنعه تمرین کنند بهتر است/با این لباس اجازه نمی دهیم به مسابقات بروند

خبرآنلاین
با حالتی شبیه قهر،و برای اینکه اعتراضش را به پوشش بانوان فوتبالیست نشان دهد محل تمرینات تیم ملی را ترک کرد تا یک بار دیگر وضعیت پوششی بانوان برای حضور در مجامع بین المللی وارد فاز جدیدی شود.
مرضیه اکبرآبادی معاون بانوان سازمان تربیت بدنی در حالی که امروز در مراسم رونمایی از لباس جدید و مورد تایید فیفا در محل زمین چمن مصنوعی آکادمی فوتبال شرکت کرده بود پس از رونمایی از این لباس آن را مورد تایید قرار نداد ودر حضور رییس و دبیر فدراسیون، علیزاده رییس آکادمی فوتبال، محصص رییس کمیته آموزش و مسوولان کمیته بانوان فدراسیون به نشانه اعتراض در حالی که به شدت ناراحت بود محل تمرینات تیم ملی را ترک کرد و گفت که فدراسیون باید برای این پوشش پاسخگو باشد.

ناراحتی شما از نوع لباس بانوان کاملا مشهود بود.به همین دلیل به حالت قهر محل تمرینات را ترک کردید؟
قهر؟فقط آمدم تا در هتل بنشینم و هرگز قهر نکردم.اگر از محل تمرین کنار آمدم به دلیل این بود که ماندن من در آنجا به نشانه تایید این لباس ها بود.
پس لباس ها مورد تایید شما قرار نگرفته است؟
این لباس ها مغایر با آن چیزی است که ما نمونه اش را به طراحان داده ایم.ما با همکاری خود فدراسیون فراخوان دادیم و از طرح هایی که برای ما فرستاده شد یکی را انتخاب کردیم که مناسب با چارچوب های ارزشی ما و نزدیک به نظر فیفا بود.اما متاسفانه این لباس هیچ شباهتی با آن چیزی که ما سفارش داده بودیم نداشت.استدلال آقایان این است که تولید کنندگان نتوانسته اند مطابق با سفارش ما این لباس را تولید کنند.باید بگویم که این مشکل ما نیست.

لباس ها چه مشکلی دارد که باعث اعتراض شده.آیا آنها پوشیده نیست.مگر در تمرینات آنها را امتحان نکرده بودند؟
ما تمام چارچوب ها را در نظر می گیریم.من وقتی به کمپ آمدم بچه ها همه معترض بودند.لباس ها از دو لایه ضخیم تهیه شده و همه بانوان می گفتند که با پوشیدن این لباس ها سر درد گرفته اند،آن هم در این هوای گرم تابستان.آیا با این پارچه ضخیم و دولایه ی غیر استاندارد بانوان می توانند 90 دقیقه فوتبال بازی کنند؟

پس مشکل برای عدم پوشش نبوده است؟
هم مشکل پوششی بوده و هم مشکل بهداشتی.این لباس ها برای سلامت بچه ها هم خطرناک است.یک طراح خوب باید همه چیز را در نظر بگیرد.از جنس پارچه گرفته تا آن چیزی که مشتری سفارش اش را داده است.
با این شرایط و اعتراضی که شما کرده اید باید طراحی این لباس ها تغییر کند؟
حتما باید این کار انجام شود.من به همین دلیل برگشتم و رفتم سمت هتل.این حرف را بارها گفته ام که تمام تلاش ما این است تا بانوان به مسابقات اعزام شوند اما نه به هر قیمتی.ما در چارچوب ارزشهای نظام جمهوری اسلامی تمام همت خود را انجام می دهیم تا تیم های بانوان در رشته های مختلف در مسابقات برون مرزی شرکت کنند اما هرگز پا روی ارزشهای خود نمی گذاریم چون ورزش بانوان نیاز به حمایت دارد و آنقدر ضعیف است که با یک تلنگر آسیب می بیند.
با کفاشیان و سایر اعضای کمیته که صحبت کردید آنها هم همین نظر را دارند و مخالف این لباس ها هستند؟
کفاشیان و خانم شجاعی هم مخالف هستند.حتی خانم شجاعی به من گفت که از این اتفاق شوکه شده و نباید اجازه می دادند که بانوان این لباس ها را بپوشند.نظر خانم شجاعی این بود که آنها باید با همان مقتعه و لباس های قبلی تمرین می کردند تا توافقات برای پوشیدن لباس جدید انجام شود.

کفاشیان چطور؟
من از ایشان خواهش کردم که خودشان مدیریت کنندو پیگیر موضوع باشند.کفاشیان این قول را داده است تا هماهنگی های لازم هر چه زودتر انجام شود

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates