08.07.2010

یک شبکه تروریستی القاعده در نروژ متلاشی شد

پیک ایران:
امروز پنج شنبه ساعت 11.30 پلیس امنیت نروژ طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، سه تروریست که قصد عملیات تروریستی را داشتند، دستگیر کرده است. پلیس نروژ اعلام نکرد که این سه نفردر کجا و چگونه قصد بمب گذاری داشته اند. تنها چیزی که سخنگوی پلیس امنیت نروژ اظهار نمود این بود که این سه نفر که وابسته به شبکه القاعده بوده و در حال برنامه ریزی یک عملیات بزرگ تروریستی و سپس اجرای آن بوده اند، دستگیرشده اند.
این سه تروریست در سه مکان مختلف، دو نفر در نروژ و یک نفر در آلمان دستگیر شده اند. این افراد امروز ساعت 9 صبح دستگیر شدند.
سخنگوی پلیس امنیتی اسلو، بدون آنکه به جزئیات این برنامه تروریستی اشاره ای داشته باشد گفت، من تائید می کنم که سه تروریست که در حال برنامه ریزی و اجرای یک عملیات تروریستی بوده اند دستگیر شده اند. این سه نفر به مدت بیش از یک سال تحت نظر پلیس امنیت نروژ و آمریکا بوده اند. این افراد قصد داشته اند تا عملیاتی به وسعت عملیات 11 سپتامبر و بمب گذاریهای در لندن را داشته باشند. مواد منفجره ای که از این افراد کشف شده است، از نوع موادی است که در بمب گذاریهای لندن از آن استفاده شده بود.
پلیس نروژ، در باره هویت این سه تروریست اعلام کرده است : نفر اول 39 ساله است و در سال 1999 به نروژ آمده است وی اهل قزاقستان می باشد و دارای تابعیت نروژ است. نفر دوم 37 ساله و اهل عراق و در سال 1999 به نروژ آمده است. نفر سوم 31 سال دارد اهل ازبکستان و در سال 2002 به نروژ آمده، در حال حاضر اجازه اقامت دائم نروژ را دارا می باشد.
سخنگوی پلیس امنیت نروژاز این سوء قصد تروریستی به عنوان قضیه ای بسیار جدی و خطرناک نام برد و گفت به دلیل ادامه تحقیقات بیشتر پیرامون این عملیات از مطرح کردن جزئیات اینموضوع ودستگیریها خودداری می کند.

با شنیدن این خبر نخست وزیر و وزیر امور خارجه نروژ، تعطیلات تابستانی خود را کنسل نمودند و قرار است امروز ساعت 13.30 مشترکا در یک کنفرانس مطبوعاتی پیرامون همین موضوع به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهند.
رحمان ساکی- نروژ

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates