08.07.2010

دستغیب در نطق خود در مجلس انجام داد؛ بازخوانی سخنان بایکوت شده امام راحل

پارلمان نیوز: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در نطق میان دستور امروز خود در مجلس که از صدای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش می‌شد به بازخوانی سخنان فراموش شده و بایکوت شده امام خمینی(ره) درباره عدم دخالت نظامیان در سیاست، حکومت قانون، حرام بودن اهانت به مراجع و استقلال و آزاد بودن انتقاد در صدا و سیما پرداخت و گفت:« بر اساس كدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل سیداحمدرضا دستغیب (سیدفخرالدین) نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم هست كلید در گنج حكیم

با سلام و درود بر امام امت معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم، شهدای انقلاب و ملت بزرگ ایران عرایض خودم را به استحضار می رسانم:

1- از پیامبر اكرم نقل شده است كه فرمود: سه خصلت است كه دل هیچ فرد مسلمانی با آن خیانت نكند: خالص كردن عمل برای خدا، خیرخواهی و نصیحت پیشوایان مسلمانان و همراه بودن با جماعت. (اصول كافی، ج 1، ص 403)

مولای متقیان امیر مومنان در خطبه 206 نهج البلاغه می فرماید: «زمامداران موظفند كه مردم را نصیحت كنند و مردم نیز همین وظیفه را درباره آنان دارند.»

مرحوم نائینی، عامل بازدارنده از استبداد را در محاسبه و مراقبه و نظارت ملت می داند و می‌فرماید كه «سنت اسلامی «انتقاد» و «نظارت بر حكومت» و «امر به معروف» و «نهی از منكر»، بتدریج در جامعه اسلامی متروك شد و همین انحراف از مسیر شریعت بود كه باعث شد امت اسلام، پس از سیر ترقی و گسترش محیرالعقول نفوذ اسلام در جهان، دچار انحطاط شده و با سركار آمدن و استیلای معاویه و عمروعاص، حكومت اسلامی دچار استحاله كامل شد و وضع دگرگون شد، مردم تبدیل به بندگان حكومت و تحت اراده های خودسرانه حاكمان شده و مساوات در برابر قانون، زیر پا نهاده شد و دیگر حاكمیت، «لایسئل عنه و غیرمسئول» شناخته شد و مشابه استیلای فرعون بر بنی اسرائیل، در جهان اسلام پدید آمد و «ولایت اسلامی» به «سلطنت تملیكی» و غصب رقاب مسلمین، تبدیل شد.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی می فرماید: «هر فردی حق دارد كه مستقیماً در برابر سایرین، زمامداران مسلمین را استیضاح و به او انتقاد كند» (صحیفه نور، ج 3 ص 86)

و نیز آن رهبر فرزانه فرمود: «رادیو و تلویزیون باید مستقل و آزاد باشند و همه گونه انتقاد را با كمال بی طرفی منتشر سازند تا بار دیگر شاهد رادیو و تلویزیون آن شاه مخلوع نگردیم» (در جستجوی راه، دفتر هفدهم و بیستم ص 289)

2-سفارش امام راحل همیشه بر قانون و اجرای آن بوده است چنانچه می فرماید: «اساس یك مملكت بر قانونش هست» (صحیفه نور ج 8 ص 79)

«حكومت اسلام حكومت قانون است. اگر شخص اول مملكت ما در حكومت اسلامی یك خلاف بكند، اسلام او را عزلش كرده است. یك ظلم بكند، یك سیلی به كسی بزند ظلم است، اسلام او را عزلش كرده. او دیگر قابلیت برای حكومت ندارد این دیكتاتوری است. حكومت قانون است. شخص اول مملكت اگر یك كسی شكایتی داشته باشد از او، پیش قاضی می رود و او را حاضرش می كند و او هم حاضر می‌شود، وظیفه است. حضرت امیر این كار را كرد، یك هم چنین حكومتی می خواهیم، حكومت قانون، (صحیفه نور ج 3 ص 69)

3- امام راحل فرمود: «اعلام می كنم كه اهانت به مراجع معظم و تمثال شریف آنان حرام و مخالف رضای خداست.» (صحیفه نور ج 5 ص 493)

«آقایان متوجه باشید اگر چنانچه كلمه ای اهانت بكند كسی به یك نفر از مراجع اسلام، بین او و خدای تبارك و تعالی ولایت منقطع می شود اگر به واسطه بعضی از حمایت ها لطمه‌ای بر این نهضت بزرگ وارد بشود، معاقبید پیش خدای تبارك و تعالی، توبه تان مشكل است قبول بشود چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می شود. من كه اینجا نشسته ام دست شما مراجع را می بوسم (صحیفه نور ج 1 ص 307)

«شاید از همین منافقین و از همین منحرفین باشند كه نسبت به بعضی مراجع اهانت می كنند.» (صحیفه نور ج 15 ص 379)

4- امام راحل در وصیت نامه سیاسی عبادی خود چنین می فرماید: «وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند، و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، بر خلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند كه – بی اشكال به تباهی كشیده می‌شوند- و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شورای رهبری است كه با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.»

5- قانون اساسی پایه و اساس قوانین كشور است و همگان اعم از جناح های سیاسی و افراد باید در دفاع و صیانت از آن تلاش كنند. قانون اساسی یك هویت واحد است نمی توان برخی از اصول آنرا قبول داشت و برخی دیگر را كنار گذاشت. امروز برخی از اصول قانون اساسی از جمله اصول 26 و 27 درخصوص آزادی احزاب، جمعیت ها و تشكیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها تعطیل و برخی دیگر از آن، از جمله اصول 76، 84 و 86 درخصوص حق تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در تمام امور كشور، اظهارنظر هر نماینده در همه مسائل داخلی و خارجی كشور، و آزادی كامل نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود مورد تهدید جدی است.

6- بر اساس كدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟ این كدام عدالت و دادگاه اسلامی است كه به متهم اجازه دفاع از خود ندهد و عده ای برای دنیای دیگران آخرت خود را می فروشند؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates