08.07.2010

ادامه اعتراض بازار علیرغم عقب نشینی دولت

رادیوفرانسه:
برخلاف خوش بینی های ابراز شده پس از امضاء تفاهم نامه سه جانبه، امروز رئیس سازمان امور مالیاتی در جلسه شورای اصناف با اعتراض شدید شرکت کنندگان در جلسه روبرو گردیده، ناچار شد جلسه را قبل از پایان ترک کند.

بدنبال اعتراض برخی از اصناف، ازجمله طلا فروشان و پارچه فروشان به افزایش مالیات، مسئولان وزرات خانه های بازرگانی و اقتصاد و نیز اصناف، جلسه فوق العاده ای تشکیل دادند و توافقنامه جدیدی امضاءکردند که افزایش هفتاد درصدی اعلام شده را منتفی می کند.

معاون وزیر بازرگانی، ضمن توضیح دستاورد این جلسه مشترک، گفت که وضعیت اصناف توسط اتحادیه های صنفی برمبنای درآمد واقعی و فعالیت هر واحد صنفی تعیین و اعلام خواهد شد. این مقام، اعلام افزایش هفتاد درصدی مالیات را یک اشتباه در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه اعلام کرد.

اما برخلاف خوش بینی های ابراز شده، امروز رئیس سازمان امور مالیاتی، در جلسه شورای اصناف با اعتراض شدید شرکت کنندگان در جلسه روبرو گردیده، ناچار شد جلسه را قبل از پایان ترک کند.

قرار بود رئیس سازمان امور مالیاتی، در اجلاس شورای اصناف کشور به پاسخگوئی به سؤالات اصناف بپردازد.

خبرگزاری ایسنا می نویسد، نمایندگان اصناف که برای شنیدن توضیحات این مسئول آمده بودند،در ادامه نشست متوجه شدند که تغییراتی در تفاهم نامه جدید پیدا شده است. در دنباله خبر آمده است که اغلب اعتراض ها در خصوص بند چهار تفاهم نامه بود که در آن موضوع تعیین مالیات ها را به “کارگروه” ها محول کرده بود، در حالیکه قبلاً این اختیار به “مجامع امور صنفی” واگذار شده بود.

نمایندگان اصناف، از رکود بازار و عدم رشد اقتصادی و تورم ابراز نگرانی کردند و از آنجا که از اعتراض های خود نتیجه ای نگرفتند، اقدام به طرح پیشنهادات خود نمودند.تا بتوانند به توافق بهتر مالیاتی دست یابند. اما بدنبال تشنج شدید جلسه، قرار شد ادامه مذاکرات به وقت دیگری موکول شود.

محمد رضا بهزادیان کارشناس اقتصادی و بازرگانی در ایران، ضمن توضیح چگونگی تعیین مالیات اصناف، می گوید که دولت بدلیل افزایش حجم هزینه های جاری، ناچار به افزایش مالیات است.

این کارشناس،با اشاره به افزایش رقم بودجه کشور به نسبت سال های پیش، یادآوری می کند که از آنجا که بخش تولیدی نیز راکد است و رشدی ندارد، دولت به اجبار بر واحدهای اقتصادی فشار می آورد.از سوی دیگر، مالیات دهندگان نیز بعلت رکود اقتصادی قادر به پرداخت مالیات بیشتر نیستند و در نتیجه این درگیری قابل حل به نظر نمی رسد و این شرایط منجر به اعتراض آنها می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates