11.07.2010

نماینده مجلس ایران خواستار اعلام ‘دلیل اصلی’ تعطیلات دو روزه شد

بی‌بی‌سی: در واکنش به اعلام تعطیلی ۱۹ استان کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۰ و ۲۱ تیر، نصرالله ترابی نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا “دلیل اصلی” این تصمیم را به مردم اعلام کند.

این نماینده جناح اقلیت مجلس امروز ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) در مصاحبه با سایت “پارلمان نیوز” گفت: “طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در این چند روز که تعطیلی اعلام شده گرمای هوا اتفاقا نسبت به چند روز پیش از این افت پیدا کرده و این گرمای ۴۰ و ۴۱ درجه نمی‌تواند مبنای تعطیلی باشد، مگر اینکه بحث دیگری در میان باشد که لازم است دولت آن دلیل اصلی و واقعی را به صورت شفاف به مردم بگوید.”

سایت پارلمان نیوز، ارگان جناح اقلیت مجلس، در خبری دیگر یادآوری کرده است که در حالی که طی هفته گذشته دمای هوای تهران به ۴۵ درجه نیز رسیده، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور دمای هوا در روز یکشنبه حداکثر ۴۱ درجه و روز دوشنبه حداکثر ۴۰ درجه خواهد بود.
سایت سازمان هواشناسی ایران

پیش بینی سازمان هواشناسی ایران حاکی از کاهش دمای تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نسبت به حداکثر دمای هفته گذشته است

دولت ایران امروز با اعلام رسمی تعطیلی دو روزه اغلب استان های کشور، علت این تصمیم را گرمای شدید و بی سابقه هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی اعلام کرده است.

همزمان، سایت اصول گرای “خبر آنلاین” مطالب برخی سایت های منتقد حکومت در مورد “دلیل واقعی” تعطیلی روزهای یکشنبه و دو شنبه را “خنده آور” توصیف کرده و افزوده است: “این سایت ها تعطیلی دو روز آینده را به آنچه اعتصاب بازار خوانده اند متصل کرده و مدعی شده اند دولت به خاطر جلوگیری از آثار این اعتصاب، سازمان های منتسب به خود را تعطیل کرده است.”

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته پیش، بخش بزرگی از بازار تهران در اعتراض به تصمیم دولت در افزایش مالیات ها در حالت اعتصاب به سر برد.

این اعتصاب، به توجه به متصل شدن به تعطیلی بازار در روزهای پنجشنبه و شنبه (به مناسبت های مذهبی) و نیز تعطیلی آخر هفته جمعه، عملا به معنای وقفه در فعالیت اقتصادی بازار تهران از روزهای سه شنبه تا شنبه بوده است.

پنج روز عدم فعالیت بخش های بزرگی از بازار تهران، بر فعالیت بازارهای سایر استان های ایران تاثیر گذاشته است که دارای مبادلات گسترده ای با بازار تهران هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates