17.07.2010

پس از شهرياري، نورا دومين نماينده زاهدان نيز استعفا داد، نماينده زابل: غفلت ما باعث شد گروهك ريگي دوباره فعاليت خود را آغاز كند

ایلنا: آيا خون مردم مظلوم سيستان و بلوچستان از خون مردم بوركينافاسو كم‌رنگ‌تر است كه رئيس‌جمهور به خاطر اتفاقات اين كشور به آنها تسليت مي‌گويد اما به مردم زاهدان نه؟

عباسعلي نورا با اعلام خبر استعفاي خود از نمايندگي زابل در مجلس هشتم، ضعف مديريت يكپارچه، عدم تمركز مديريتي در تصميم‌گيري‌ها و نبود اقتدار مديريتي در استان سيستان و بلوچستان را از عوامل اصلي تكرار حوادث تروريستي دانست كه به دليل آنها استعفا داده است.
نماينده مردم زابل در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با انتقاد از عملكرد مديران استان زاهدان، اضافه كرد: متاسفانه مسوولين استان ما در زمان وقوع حادثه بيدار شده و پس از مدتي دوباره به خواب مي‌روند.
نورا با اعتقاد بر اينكه غفلت ما باعث شد گروهك ريگي دوباره فعاليت خود را آغاز كند، افزود: يكي از دلايل استعفاي بنده و آقاي شهرياري از نمايندگي مجلس اين است كه ما نسبت به اين اقدام از مدت‌ها پيش تذكر داده بوديم.
نماينده زابل با اشاره به فرهنگ بومي مردم استان زاهدان، اضافه كرد: فرهنگ اين منطقه، فرهنگ انتقام است. پس از اعدام ريگي ما به مقامات تذكر داده بوديم و حتي در كميسيون امنيت‌ملي جلسه گذاشتيم و به صورت انفرادي با برخي مقامات مطرح كرديم كه اين گروهك دست به اقدامات تلافي جويانه خواهد زد.
نورا افزود: حتي ما حدس مي‌زديم كه اين حادثه احتمالاً در چه روزهايي اتفاق مي‌افتد. روزهاي مربوط به ائمه شيعه از روزهايي بود كه ما احتمال اقدامات تلافي جويانه را مي‌داديم.
نماينده مردم زابل دبا اشاره به اينكه تا زمان تصميمي وي به استعفا تنها مقام معظم رهبري به مردم زاهدان تسليت گفته‌اند، ادامه داد: هيچ يك از مسوولان براي مردم استان پيام تسليت نفرستادند و اگر عنايات معظم له به مردم اين استان نبود، ما حقيقتا نمي‌دانستيم جواب مردم را چه بدهيم.
وي به پيام تسليت رئيس‌جمهور به مردم بوركينافاسو و ديگر كشورها به دليل اتفاقات مختلف اشاره كرد و افزود: آيا خون مردم مظلوم سيستان و بلوچستان از خون مردم بوركينافاسو كم‌رنگ‌تر است؟
نورا در پاسخ به اينكه چه اقداماتي براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي مي‌تواند مفيد واقع شود؟، گفت: من معتقدم بايد مديريت واحد و مقتدري كه در همه ارگان‌هاي امنيتي و اجرايي از وي حرف شنوي داشته باشند، منصوب شود. هميچنين بايد شرايطي كه اين مديريت براي مقابله با اين حوادث در نظر مي‌گيرد، با شرايط بومي استان همخواني داشته باشد.
گفتني است روز گذشته نيز حسينعلي شهرياري طي نامه‌اي به رئيس مجلس از نمايندگي زاهدان استعفا داده بود.
پايان پيام

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates