20.07.2010

تعقیب قضائی دویست تن از نظامیان و غیرنظامیان

رادیوفرانسه: درترکیه احکام تعقیب قضائی یکصدو شصت و نه نفر از مخالفین دولت اسلامگرای حاکم از سوی دادسرای استانبول صادر شد .

پرونده تحقیقاتی درمورد فعل وانفعالات مخفی این افراد که درمیان آنها چندین تن ازمقامات عالیرتبه نظامی بازنشسته نیز حضور دارند ازماه فوریه گذشته گشوده شده بود که اکنون دادستانی رسماً دستور پیگرد قضائی آنان را صادر کرده است. به نوشته روزنامه ترک “حریت” در میان متهمین حدود سی افسر بلند پایه ارتش درخدمت وبازنشسته نیروهای مسلح ترکیه دیده می شوند. این افراد به همراه بیش از یکصد تن ازغیرنظامیان متهم هستند که در نظر داشتند از طریق کودتائی تحت عنوان “پتک آهنگری” دولت منتخب رجب طیب اردوغان را سرنگون نموده و اداره امور کشور را دردست گیرند.

دراین حال به گفته تلویزیون دولتی ترکیه در جریان یک سلسله درگیری های مسلحانه در مناطق اسکان چریک های حزب کارگران کرد ترکیه ( پ . ک .ک ) در جوار مرزهای عراق شش سرباز ترک جان خود را از دست دادند.

تعقیب قضائی بیست ونه شهروند ترک

در “آنکارا” پایتخت ترکیه اعلام شد که دستگاه قضائی این کشوربرای بیست نه شهروند ترک ، به اتهام وابستگی احتمالی به سازمان تروریستی “القاعده” حکم پیگرد صادر کرده است. این بیست و نه نفر در روزهای هفته گذشته توسط مامورین امنیتی این کشور دستگیر شده بودند. به گراش خبرگزاری فرانسه ، چهارده تن از دستگیر شدگان در بازداشت موقت باقی مانده اند و بقیه قرار است به موقع احضار در دادگاه حضوریابند.

دیدار احمد اوغلو با رهبری حماس در دمشق

“احمد داوود اوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه که در سوریه به سر می برد ، امروز در دمشق با “خالد مشعل” رئیس دفتر سیاسی سازمان اسلامی حماس فلسطین دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاری “آناتولی” دو طرف در این دیدار پیرامون راه های حل اختلافات میان دوجناح فلسطینی “حماس” و “فتح” به تبادل نظرپرداختند.
سازمان حماس در حال حاضر نوارغزه ، و فتح به رهبری “محمودعباس” کنترل کرانه غربی رود اردن را در اختیاردارند. وزیر امورخارجه ترکیه امروزپس ازسوریه برای شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان عازم کابل گردید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates