27.07.2010

نتيجه احضارم به دادسراي اوين جهت پاره اي از توضيحات

محمد مصطفایی: مشروح مطلب :

امروز صبح پيرو احضاريه اي که از طرف شعبه دوم بازپرسي دادسراي شهيد مقدس زندان اوين صادر و ابلاغ شده بود به محل احضارکننده رفته و پس از ورود به زندان و دادسراي شهيد مقدس، بازپرس شعبه درباره نحوه کمک و نجات موکلينم که در سن کمتر از 18 سال مرتکب جرم شده بودند سئوالاتي را مطرح نمودند بيشتر سئوالات پيرامون حسابي بود که براي پرداخت ديه به خانواده هاي مقتولين جهت اخذ رضايت از آنها پرداخت گرديد بود.

در سال گذشته با توجه به اينکه بسياري از موکلينم توانايي پرداخت ديه به اولياءدم جهت اخذ رضايت را نداشتند حسابي افتتاح کرده و افراد بسيار به اين حساب وجه واريز نمودند. مبالغي که به خانواده مقتول پرداختم را در پست هاي مختلف در وبلاگم به نظر خوانندگان عزيز رساندم مبالغي که تاکنون واريز شده بود حدود يکصد ميليون تومان بود که با اين مبالغ افرادي در سال گذشته از قصاص رهايي يافته و از زندان آزاد شدند.

در اين مورد صورتجلسات اخذ رضايت موجود است و اينجانب در کنار مبالغي که واريز شده بود مبلغ بسياري از درآمد شخصي خود به اين امر اختصاص داده ام.

در سالهاي اخير وکالت حدود چهل نفر از کساني که در سن کمتر از هجده سال مرتکب جرم شده و در آستانه اعدام قرار داشتند را به عهده گرفتم از اين تعداد با لطف خدا و همکاري و مساعدت فعالين حقوق اجتماعي و هنرمندان و مسئولين توانستم جان هجده نفر را نجات دهم. رضاعلي نژآد،مصطفي نقدي، مهدي پوران، امير پهوان فر،محمد شنبه زاده، مهاباد فاتحي،احمد بهاري،ايمان هاشمي، امير خالقي، حسين ترنج، محمد لطيف، سعيد جزي، ايمان شيرواني،ابراهيم مصيبي،احمد مرتضويان،رضا پاداشي ، حسين حقي و علي مهين ترابي و همگي آزاد شده اند. نجات و آزادي اين دست از کودکان را از چند سال گذشته سرلوحه حرفه و اعمال خود قرار داده ام. از زماني که حقير اين دست از کودکان را کمک نمودم آمار اعدام اطفال زير 18 سال به صورت کاملا باور نکردني پايين آمد و مطمئنا اگر مساعدتي به اين کودکان نمي شد شايد نام موکليني که برده شد را به آمار اعدامها لازم بود اضافه نماييم. و اين خود افتخاري است براي من.

به هر حال پس از حدود يک ساعت پاسخگويي به سئوالات بازپرس محترم شعبه دوم بازپرسي بدون انتساب اتهامي از دادسراي شهيد مقدس رها شدم.

ممنون از تمام کساني که نگران حالم بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates