27.07.2010

علی دورانی در گفت و گو با شفاف مطرح کرد:هشدار نسبت به تلاش های یک طیف مشکوک در جریان اصولگرا / با فتنه های بزرگ تری رو به رو خواهیم شد

شفاف: در انتخابات آينده اين طيف مدعي اصولگرايي مقدمات ايجاد فتنه هاي بزرگتري را فراهم خواهد كرد /بزرگان و دلسوزان اصولگرايي بايد اين مسايل را جدي بگيرند و به فكر پيشگيري باشند./ اين طيف افكار خاصي در خصوص جايگزيني ولايت بي واسطه در مقابل ولايت فقيه دارد .
شفاف : علی دوراني فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرنگار شفاف در پاسخ به سوالي درباره ظهور یک طیف افراطی و مشکوک در جریان اصولگرا گفت: دغدغه اي كه اخیراً نیز برخي دلسوزان به آن اشاره كردند ، موضوعي است كه اصولگرايان منتقد در زمان انتخابات مجلس هشتم اعتراض مستقيمي نسبت به آن داشتند ، مبني بر اينكه اضلاع جبهه متحد اصولگرايی بايد نسبتشان را با اصولگرايان مشخص كنند.

وي با اشاره به نتيجه انتخابات مجلس هشتم خاطر نشان كرد:نتيجه اين انتخابات راه يافتن جبهه متحد دولتي به مجلس بود كه وظيفه خود را در مقابل دولت انجام نمی دهند.

اين عضو شوراي مركزي ائتلاف آبادگران جهادي در خصوص آگاه شدن برخي از اصولگرايان از بوجود آمدن طيف افراطي اصولگرايان اظهارداشت: این طیف از اصولگرایان بسياري از افكارشان را بروز داده اند و این نوع رفتار ، اصولگرايان واقعي را از خواب بيدار كرد.

دوراني با بيان اينكه حامیان احمدي نژاد در حال زمينه سازي براي انتخابات آينده هستند ياد آور شد:در دولت نوعي نگرش فرهنگي ، ديني و سياسي وجود دارد که سبب افزاش نگرانی ها شده است . در حوزه فرهنگي آقای مشايي با مقولات فرهنگي كه مطرح مي كند افكار دولت را نمايان كرده و هر چه جلوتر ميرويم اين افكار بيشتر نمايان مي شود.

وي تاكيد كرد: در حوزه فرهنگي تساهل و تسامح كه در دولت احمدي نژاد ديده مي شود روي دولت خاتمي را سفيد كرده است. همچنانکه شاهد بازگشت خوانندگان لوس آنجلسی نیز هستیم .

اين فعال سياسي با بيان اينكه دولت در زمينه سينما ، موسيقي ، کتاب و دیگر حوزه های هنری نسبت به دولت اصلاحات بسيار ليبرال تر عمل كرده است تصريح كرد:در دولت با برنامه ريزي هايي كه انجام شده مي خواهند گفتمان آينده را براي پيشبرد مقاصد خود پيش ببرند.

دوراني مسئله دين را ديگر موردي دانست كه اين طيف افراطي در آن ورود پيدا كرده است و گفت: در حوزه دين شاهد انديشه ای خواهيم بود كه در آن كساني كه نگاهشان سکولار است رشد خواهند كرد.

وي ادامه داد:در حوزه دين در واقع نگاه سوكولار و مدعيان آن همچون سروش به كشور بازخواهند گشت و يا انديشه اش در كشور رشد پيدا مي كند.

اين عضو شوراي مركزي ائتلاف آبادگران جهادي خطرناكترين ورود مدعيان اصولگرايي را در حوزه سياسي دانست و تصريح كرد: اين طيف افكار خاصي در خصوص جايگزيني ولايت بي واسطه در مقابل ولايت فقيه دارد ممکن است توهم ساده لوحانه ای از نتایج انتخاباتی باشد.

وي خاطر نشان كرد:اين طيف در انتخابات رياست جمهوري و انتخابات نمايندگان مجلس به لحاظ سياسي با اركان قدرت و ولايت فقيه دچار مشكل خواهد شد و چالش جدي ايجاد خواهد كرد و نوع نگاه خود را در مسايل سياسي نشان خواهد داد.

اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه در انتخابات آينده اين طيف مدعي اصولگرايي مقدمات ايجاد فتنه هاي بزرگتري را فراهم خواهد كرد اظهار داشت: بزرگان و دلسوزان اصولگرايي بايد اين مسايل را جدي بگيرند و به فكر پيشگيري باشند.

دوراني در پاسخ به سوالي پيرامون آينده طيف معتدل اصولگرايي گفت: آينده اصولگرايان معتدل بستگي به سران اصولگرا و كساني كه در اين مجموعه نقش ايفا مي كنند.

وي افزود:اگر اين طيف در انتخابات آينده پيروز شود ، ساير جريانهاي سياسي را منسوخ خواهد كرد و نتيجه آن يك سو نگري و خود محوري اصولگرايان افراطي است.

به گفته وي سران اصولگرا بايد برخورد جدي تري با اين طيف داشته باشند تا امور را اصولگرايان معتدل به دست بگيرند و مشكلات مردم را حل كرده تا اينگونه به چشم انداز 20 ساله دست پيدا كنيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates