27.07.2010

کاهش 35 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین

بازتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر وی مدیریت مصرف سوخت با استفاده از کارت هوشمند را موجب صرفه جویی 12 هزار میلیارد تومانی واردات بنزین دانست و گفت: بهره برداری از سامانه جدید هوشمند سوخت امکان مدیریت تقاضا در بخش نفت گاز ( گازوئیل ) را نیز فراهم آورده است.
فرید عامری در مراسم بهره برداری از سامانه جدید هوشمند سوخت افزود: میانگین مصرف بنزین هم اکنون با استفاده از 17 میلیون کارت هوشمند سوخت 63 میلیون لیتر در روز است.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی مدیریت مصرف سوخت با استفاده از کارت هوشمند را موجب صرفه جویی 12 هزار میلیارد تومانی واردات بنزین دانست و گفت: بهره برداری از سامانه جدید هوشمند سوخت امکان مدیریت تقاضا در بخش نفت گاز ( گازوئیل ) را نیز فراهم آورده است.

( گازوئیل عمده ترین سوختی است که به علت ارزان بودن در مقایسه با قیمت جهانی آن از کشور قاچاق می شود )

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی افزود : با استفاده از فناوری اطلاعات (آی تی) در بخش توزیع فرآورده های نفتی برغم ورود سالانه یک میلیون دستگاه خودرو به شبکه حمل و نقل کشور؛ توانستیم میزان مصرف بنزین را کنترل کنیم .

عامری با بیان این که برای اجرای طرح توزیع سوخت با کارت هوشمند 150 میلیون دلار هزینه شده است ، گفت : هم اکنون 2 هزار و 827 جایگاه متصل به سامانه هوشمند سوخت است و در این جایگاهها شش هزار و 919 دستگاه کارت خوان برای مصرف گاز و دو هزار و 27 دستگاه کارتخوان برای توزیع بنزین نصب است .

وزیر نفت هم درحاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی درباره اساسنامه جدید شرکت ملی نفت گفت : در دو ماه گذشته دراین باره جلسات متعددی برگزار شده و کار با جدیت پیگیری شده است اما این اساسنامه باید در دولت به تصویب برسد تا بتوان آن را به مجلس ارائه کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates