04.08.2010

تصویر امام خامنه ای هم در مریخ رویت شد!: تصاویر ناسا از منطقه‌ای شبیه صورت انسان در مریخ

کنجکاو: تصویر جدیدی که به تازگی توسط ناسا منتشر شده ادعای دیرینه این سازمان را به تایید می رساند: هیچ صورتی بر روی مریخ وجود ندارد و آنچه به عنوان صورت دیده شده تنها یک تپه سنگی است
تصاویر مربوطه را در سایت کنجکاو ببینید

فضاپیمای وایکینگ ناسا در سال 1976 تصاویری شگفت انگیز از منطقه ای در مریخ به ثبت رساند که در آن ساختاری مشابه صورت انسان به چشم می خورد.

از آن زمان نظریه های بحث برانگیزی برای توضیح و توجیه چنین ساختاری بر روی مریخ ارائه می شدند نظریه هایی مانند اینکه این ساختار اثباتی بر وجود مریخی ها است و ناسا و دولت آمریکا از حضور این موجودات آگاه بوده اند و آن را پنهان می کرده اند.

با این همه تصویر جدیدی که از دوربین HiRISE بر روی مدارگرد اکتشافی ماه به دست آمده است از نزدیکترین فاصله از سطح سیاره به ثبت رسیده و می توان به خوبی دید چهره انسانی که در تصویر قدیمی دیده می شد، در تصویر جدید کاملا ناپدید شده است.

تصویر اولیه ای که توسط مدارگرد وایکینگ به ثبت رسیده بود از وضوح و کیفیت تصویری پایین تر و ساختار نوری متفاوتی برخوردار بوده است، عواملی که می توانستند به راحتی به خطای دید منجر شوند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، در نهایت مشخص شد این چهره بر روی مریخ تنها یک تپه سنگی در منطقه “سیدونیا” بوده است. از زمان ثبت اولین تصویر بسیاری بر این باور بودند صورت انسان اثر هنری به جا مانده از تمدن باستان مریخیان است که مقایسه دو عکس قدیمی و جدید به خوبی جزئیات و مدارکی کافی را برای پایان دادن به فرضیه های مجسمه سازی بر روی مریخ به فراهم آورده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates