06.08.2010

اوباما : مجازات ها علیه ایران در حال به ثمر رسیدن اند

رادیوفرانسه: رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما می گوید همچنان حاضر به گفتگو با ایران بر سر برنامۀ اتمی این کشور است، هر چند او اطمینان داده است که تشدید مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی در حال به ثمر رسیدن است.

رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما می گوید همچنان حاضر به گفتگو با ایران بر سر برنامۀ اتمی این کشور است، هر چند او اطمینان داده است که تشدید مجازات های بین المللی علیه جمهوری اسلامی در حال به ثمر رسیدن است.
رئیس جمهوری آمریکا با اظهار این مطلب در جریان یک نشست که دیروز چهارشنبه در کاخ سفید برگزار شد، اضافه کرده است که بر اساس نشانه هایی که در دست دارد رژیم ایران متحمل نخستین نتایج مجازات های سازمان ملل و همچنین مجازات های یکجانبۀ آمریکا و متحدانش شده است.
باراک اوباما همچنین گفته است که تغییر داده های معادلۀ رهبران ایران بسیار دشوار است، هر چند نشانه های موجود در این کشور به ما می گویند که مقامات جمهوری اسلامی از موفقیت مجازات های وضع شده از سوی آمریکا غافلگیر شده اند.
با این حال، رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده است که او همچنان متعهد است “درب خروج صلح آمیز از این بحران” را برای حکومت مذهبی ایران باز نگه دارد.
رئیس جمهوری آمریکا سپس افزوده است : “این نکته بسیار مهم است که ما به مقامات ایران مجموعۀ روشنی از تدابیر را پیشنهاد کنیم که از نظر ما برای نشان دادن این امر کافی باشند که آنان در پی تجهیز خود به سلاح اتمی نیستند.”
روزنامۀ واشنگتن پست تصریح کرده است که رئیس جمهوری آمریکا با توسعۀ برنامۀ صلح آمیز اتمی از سوی ایران موافق است، در صورتی که جمهوری اسلامی با اتخاذ تدابیر لازم اعتماد غرب را نسبت به چشم پوشی خود از توسعۀ سلاح اتمی تأمین کند.
رئیس جمهوری آمریکا در جای دیگری از تحلیل خود دربارۀ برنامۀ اتمی ایران گفته است : “ممکن است انگیزه های ایدئولوژیک رهبران ایران برای دستیابی به سلاح اتمی مانع آنان از انجام تحلیلی عقلانی در خصوص هزینه ها و سودهای اقدام شان باشند.
باراک اوباما هشدار داده است اگر مقامات ایران بخواهند از برنامۀ اتمی شان برای برانگیختن احساسات ملی بهره برداری کنند، متحمل هزینه های این اقدام خواهند شد.
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تأکید کرده است که از همۀ گزینه ها استفاده خواهد کرد تا جلوی مسابقۀ تسلیحات اتمی در منطقه را بگیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates