08.08.2010

«مراقبت ویژه از محمد مصطفایی آغاز شد»

رادیو کوچه: «محمد مصطفایی» وکیل ایرانی شامگاه روز جمعه پس از شش روز بازداشت در اداره‌ی پلیس ترکیه از زندان آزاد شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان محمد مصطفایی به علت مشکلات ورود به کشور ترکیه توسط پلیس مرزی این کشور شش روز پیش بازداشت و به زندان منتقل شده بوده است. این وکیل ایرانی روز جمعه از زندان آزاد و به هنگام ورود به محل اقامت خود در هتلی در کشور ترکیه توسط برخی افراد وابسته به دیپلمات‌های اروپایی با یک خودرو به محل امنی انتقال یافته است. این افراد علت این امر را ناامن بودن محل اقامت مصطفایی اعلام کرده‌اند.

گفته می‌شود تاکنون محمد مصطفایی تحت مراقبت برخی دیپلمات‌های اروپایی برای محافظت از جان وی قرار گرفته است.

گفتنی است آقای مصطفایی که به کمیساریای عالی حقوق بشر در ترکیه پناهنده شده، وکالت سکینه محمدی آشتیانی را نیز به‌عهده داشت، زنی که به جرم زنای محصنه به سنگ‌سار محکوم شد و با جهانی شدن پرونده‌اش، فعلن از مرگ نجات پیدا کرده است.

این در حالی است که صبح روز شنبه محمد مصطفایی در مصاحبه با خبرگزاری دی اچ ای ترکیه عنوان کرد من بسیار علاقمندم که به ایران برگردم و در حوزه حقوق بشر در ایران به فعالیت خودم ادامه دهم اما متاسفانه به علت بروز برخی مشکلات هم اکنون قادر به انجام این امر نیستم. بازگشت من و همچنین ادمه کارم به اتفاقات و تصمیمات آینده مربوط است.

لازم به یادآوری است آقای مصطفایی که در دوم مرداد (۲۴ جولای) برای ارایه توضیحاتی به دادستانی تهران احضار شده بود، صدور حکم جلب و ممنوع‌الخروج شدنش به وسیله مقام‌های قضایی ایران را علت خروج از این کشور و درخواست پناهندگی در ترکیه عنوان کرد.

ویدئو

«ویدئو / محمد مصطفایی از زندان ترکیه آزاد شد»

«ویدئو / مصطفایی: من دیوانه حقوق بشرم»

بیشتر بخوانیم:

«همسر بی‌گناهم را آزاد کنید»

«خروج مصطفایی از ایران پس از گروگانگیری همسرش»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates