10.08.2010

معاون اول رئیس جمهوری: انگلیسی‌ها خرفت هستند و استرالیایی‌ها یک‌ مشت گله‌دار

آفتاب: تحریم‌ها مقدمه ظهور امام زمان هستند

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه باید از تحریم و تهدید به‌وجود آمده، فرصتی بسازیم که قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یک نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاکم کنیم، گفت: انگلیسی‌ها یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است.

آفتاب: محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه الان وضعیتی پیش آمده که هر کس به هر قیمت از طریق پول و هزاران راه دیگر و به بهانه جنگ و مسائل دیگر می‌خواهد مدرک بگیرد در حالی که از سواد خبری نیست، اظهارعقیده کرد: دانشگاه‌های کشور را تبدیل به کارخانه مدرک کردند و بسیاری از دانشگاه‌ها برای مدرک فروختن ساخته شده‌اند.

وی اظهار داشت: باید از تحریم و تهدید به‌وجود آمده، فرصتی بسازیم که قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یک نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاکم کنیم.

محمدرضا رحیمی، دوشنبه ١۸ امردادماه، در سومین روز از اجلاس رؤسای آموزش پرورش مناطق سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، تغییر و تحول را اساس کار در مدارس خواند و گفت: در نظام اسلامی مدرسه از مسجد منشعب شده اما هرگز از او [آن] جدا نشده، بلکه این دو در کنار هم هستند و چون در کنار قرار دارند کامل بوده و موجب تحول هستند.

رحیمی با بیان اینکه با حضور معلم، نیروی انسانی تحصیل کرده و سالم وارد جامعه می‌شود، به نظام آموزشی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: در مغز دانش‌آموزان ژاپنی به خاطر تحول اساسی در مدرسه توسعه رخ می‌دهد و این دانش‌آموزان جامعه را می‌سازند و به این خاطر است که اقتصاد و صنعت این کشور در جهان زبان زد شده است اما در مقابل ژاپن نیز یک کشور وجود دارد که با وجود نفت‌خیز بودن و ثروت زیاد و جمعیت کم، هیچ توسعه‌ای نیافته و اگر شیر نفت آن کشور را ببندیم متوقف می‌شود و اگر از هواپیما پیاده شوند سوار شتر می‌شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت: الان وضعیتی پیش آمده که هر کس به هر قیمت از طریق پول و هزاران راه دیگر و به بهانه جنگ و مسائل دیگر می‌خواهد مدرک بگیرد در حالی که از سواد خبری نیست.

معاون اول احمدی‌نژاد، با بیان اینکه بعضی از اینکه بعضی از مدعیان اقتصاد حتی نمی‌توانند اقتصاد مقدماتی را در دوره راهنمایی آموزش بدهند، گفت: دانشگاه‌ها را تبدیل به کار خانه مدرک کردند و بسیاری از دانشگاه‌ها برای مدرک فروختن ساخته شده‌اند.

رحیمی گفت: تقاضای دولت از وزیر آموزش و پرورش و همکارانش این است که دولت را یاری کنند تا از این تحریم و تهدید فرصتی بسازیم که قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یک نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاکم کنیم.

رحیمی این کار را مقدمه‌سازی ظهور امام زمان دانست و ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که به دست ما آمده و می‌توانیم خودمان را برای مدد از حضرت مهدی آماده کنیم شکست تحریم است.

رحیمی در اشاره به سابقه تحریم‌ها و قطعنامه‌های صادر شده علیه جمهوری اسلامی در تاریخ پرداخت و افزود: تا قبل از دولت احمدی‌نژاد، حتی پیچ‌و مهره‌های مورد استفاده صنعت نفت را از انگلیس می‌خریدند. اما در دولت احمدی‌نژاد کاری صورت گرفت که قرار است تا سال آینده صد‌در صد قطعات بخش نفت در داخل تولید شود.

رحیمی گفت: انگلیس هیچ ندارد و نه آدم‌هایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند و حتی منابع زیر‌زمینی ندارد و یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است. 500 سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الان آمده است (آمریکا)، احمق‌تر از قبلی است و گویا خداوند آنها را نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها آفریده است.

معاون اول احمدی نژاد تاکید کرد: برای مقابل با تحریم‌ها دلار و یورو را از سبد ارزی کشور خارج می‌کنیم و جای آن ریال و پول هر کشوری که با ما همکاری کند را قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به صدور قطعنامه‌های مختلف علیه ایران از سال ٢۰۰۶ تاکنون، اظهار عقیده کرد: این قطعنامه‌ها به‌زعم آنها فلج کننده بود، اما ما با اقدامات حساب شده‌ای آنها را دور زدیم و مزه تحریم‌ها را فهمیدیم و بر بخش‌های مختلف از جمله ساخت هواپیما، تانک و ماشین و همچنین اختراعات و اکتشافات پیشرفت کردیم و استعدادهای‌مان درخشان شدند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: ایرانی شایستگی دارد که زمینه را برای حکومت منجی زیبا بی‌نظیر فراهم کرده و عدالت و محبت را در دنیا مستقر کند.

ویسپس سازمان ملل را بی‌خاصیت و وابسته توصیف کرد و گفت: ٢۷ کشور اروپایی تحریم جدیدی علیه ایران انجام دادند و استرالیایی‌ها که یک مشت گله‌دار هستند نیز به آنها پیوسته‌اند.

حتی اگر بخواهیم بمب اتمی بسازیم چه کسی را می‌خواهیم با آن بزنیم؟

رحیمی با اشاره به متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای از سوی آمریکا و متحدانشان گفت: صهیونیست‌ها بر اقتصاد جهان مسلط شدند و 200 کلاهک هسته‌ای دارند اما زمانی که ایران می‌خواهد از انرژی هسته‌ای برق تولید کند آنها ایران را به ساخت بمب اتمی متهم می‌کنند در حالی که بمب در مکتب ما حرام است و حتی اگر بخواهیم بمب اتمی بسازیم چه کسی را می‌خواهیم با آن بزنیم؛ اگر به اسرائیل حمله کنیم که تشعشعات آن به مسلمانان آسیب می‌زند.

به ریش آنها بخندیم

رحیمی با بیان اینکه در مقابله با تحریم باید یک شیوه جدید اقتصادی طراحی کنیم و به ریش آنها بخندیم، بی بی سی را به “ایجاد جنگ روانی در ایران درباره تحریم‌ها” متهم کرد و گفت: بی بی سی فیلم پخش کرد که در آن یک زن به یک تعمیر کار تماس می‌گیرد وقتی تعمیر کار می‌آید، می‌گوید تحریم هستیم و قطعات در کشور وجود ندارد. اما شما ببینید اینها چقدر بی‌شرف هستند که فیلم درست می‌کنند و جنگ روانی راه می‌اندازند.

معاون اول احمدی‌نژاد یادآور شد: از 6 ماه پیش می‌دانستیم که آنها چه می‌خواهند بگویند و به همین دلیل جلسه گذاشتیم و راه‌‌ها را همواره کردیم که یک ایرانی در اثر تحریم ضرر نکند.

اروپا فقط به ما خوراک چهارپایان می‌فروشد

وی با اشاره به ٢١میلیارد دلار مبادلات اقتصادی ایران با اروپا ادعا کرد: از این مبلغ 3 میلیارد آن را ایران می‌فروشد و ١۷ میلیارد را اروپایی‌ها به ایران می‌فروشند که آن هم سویا ذرت و گندم درجه 3 برای خوراک چهارپایان است که این را قطع خواهیم کرد و وسایل و قطعات حساس را جوانان ایرانی خواهند ساخت که البته این موضوع زمان نیاز دارد.

رحیمی با اشاره به جلسه روز گذشته‌ای که با مقام معظم رهبری برگزار شده، یادآور شد: در خدمت رهبری گزارشی دادیم که آقا گفتند کم‌کم به سوی قطع نیاز‌ها از آنها بروید.

وی با بیان اینکه آنها در 30 سال گذشته یک لحظه با ما خوش‌رفتاری نکند، گفت: البته‌ عده‌ای در این راه جا زدند اما خداوند یک آدم از جنس خود شما را مامور کرده که در مقابل همه آنها مثل کوه ایستاده و همه آنها را دست انداخته است و در آینده نزدیک در سازمان ملل ضربه آخر را به آنان خواهد شد.

اقتصاد اروپا را با بیکاری مواجه خواهیم کرد

رحیمی درباره راه‌کارهای مقابل با تحریم‌ها گفت: ساخت همه قطعات را به دانشگاه‌های مهندسی و فنی و بخش خصوصی واگذار کردیم که در این صورت با قطع مبادله با اروپا ١۵۰ تا ٢۰۰ هزار نفر در اروپا بیکار می‌شوند و به همین میزان در ایران اشتغال ایجاد می‌شود که این ضربه اول به آنها است.

رحیمی افزود: به‌زودی از ساخت قطعاتی که به غرب وابسته بودیم، برای همیشه رها می‌شویم و آن موقع نوبت ما می‌شود که غربی‌ها را تهدید کنیم و معلمان ما آنها را ادب کنند و درس انسانیت و اخلاق به آنها بدهند.

وی به جایگاه جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: ایران روی یک چهار راه ارتباطی بین قاره‌ها قرار دارد و اگر راه را ببندیم آنها باید برای یک مبادله و تبادل کالا، یک مسیر ١١روزه را ١١ ماه طی کنند.

رحیمی بدون گفت: قطار چین ترکمنستان، ایران، ترکیه و اروپا را راه می‌اندازیم که در این صورت بار ١١روز جابه جا می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان را به آستارا از طرف دیگر به عراق و سوریه و آذربایجان وصل خواهیم کرد.

وی ایجاد بیکاری در ایران را یکی از اهداف غرب از تحریم علیه ایران ذکر کرد و گفت: 6 ماه قبل در شورای عالی اشتغال تصمیم گرفتیم که قدرت خرید معلمان را بالا ببریم و در همین راستا کارت اعتباری یک و نیم میلیون تومانی قرض الحسنه برای خرید کالاهای ایرانی به معلمان دادیم که خداوند امروز این را برای ما یک مائده آسمانی قرار داده است و با خرید کالای ایرانی توسط معلمان تغییر و تحول و گردش مالی در کشور اتفاق می‌افتد و تمام انبار کارخانه‌های که تولید استاندارد دارند، خالی می‌شود و البته باید غیرت‌ها را تحریک و تبلیغ کنیم که مردم کالای خارجی نخرند.

رحیمی انزوای سیاسی، اختلال در واردات و صادرات، خارج کردن کالاهای ایرانی از دور رقابت و نارضایتی مردم را از جمله اهداف تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران برشمرد و تاکید کرد: باید مردم را توجیه کرد و در این راه آموزش و پرورش مدیریت ساختن افکار عمومی و هدایت آنها به سمت واقعیت را بر عهده دارد.

وی جلوگیری از جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز، یکی دیگر از اهداف تحریم‌ها ذکر کرد و با بیان اینکه امسال در جذب سرمایه‌گذاری در دنیا رتبه 6 را کسب کردیم، افزود: دلار و یورو را از سبد ارزی خارج خواهیم کرد و جای آن ریال و پول هر کشوری که با ما همکاری کند را قرار می‌دهیم چرا که این ارز‌ها را نجس می‌دانیم و نفت را هم به دلار و یورو نخواهیم فروخت چرا که اگر دلار و یورو شکسته شود آنها شکست می‌خورند.

وی اخلال در فعالیت بانک‌ها را هدف دیگر تحریم‌ها دانست و گفت: برای مقابله با این کار به اندازه کافی هم بانک خریدیم و هم بانک تأسیس کردیم.

وی به بیمه P&D که مخصوص کشتی‌های باری و آلودگی‌ها است اشاره کرد و گفت:‌ برای این بیمه میلیون‌ها پول به جیب آنها می‌ریختیم که آنها تحریم کردند اما ما درحالی که ١۴ شرکت بیمه P&D وجود دارد، ایران چهاردهمین آنرا تاسیس کرد و اعلام کردیم تا کشتی‌های خارجی بیایند و آنها را بیمه کنیم.

رحیمی با اشاره به تحریم بنزین علیه ایران خاطرنشان کرد:‌ باید روزانه ١۵ میلیون لیتر بنزین وارد کنیم اما جوری طراحی کردیم که در یکی دو سال آینده همین مقدار را صادر کنیم.

وی تحریم‌ها در بخش کشتیرانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که تمام بخش‌های خصوصی، حقوقی و حقیقی بارهای خود را فقط به کشتی‌های ایرانی بدهند.

معاون اول احمدی نژاد، تحریم کالاهای دشمن را یکی از راه‌های مقابله با تحریم غرب علیه ایران ذکر کرد و خاطرنشان کرد: شما خیابان‌های تهران را ببینید که چه وضعی دارد؟ به آقایان می‌گوئیم شما که مدعی هستید چرا در خیابان‌های تهران اجناس‌های آلمانی، انگلیسی و کره‌ای را تبلیغ می‌کنید. که از دفتر رهبری کمک گرفتم و به این آقایان توصیه کردیم که این تبلیغات را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.

کره‌ای‌ها باید به خاطر تحریم ایران سیلی بخورند تا آدم شوند

وی با بیان اینکه کره‌ای‌ها هم باید سیلی بخورند تا آدم بشوند،‌ تاکید کرد: تعرفه‌ها را 200 درصد بالا می‌بریم و آنقدر زیاد می‌کنیم تا کسی نتواند کالاهای خارجی را بخرد چرا که نباید اجناس دشمن خود را خریداری کنیم.

رحیمی با تاکید بر پرهیز از تبلیغات مسموم، این نوع تبلیغات را نیاز به خارجی‌ها دانست و اظهار داشت: روزنامه همشهری روزی نیست که هیچ چیزی را تبلیغ نکند. مثلا می‌گویند سه برابر برنج مورد نیاز کشور برنج وارد کرده‌ایم که این موضوع والله دروغ است و حتی یک سوم آنرا هم وارد نکرده‌ایم.

رحیمی ادامه داد: اگر راست می‌گفتند، ایرادی نداشت هرچند الان راست گفتن هم ایراد دارد و دشمن نباید متوجه آن بشود. مثلا اعلام می‌کنند که ماه رمضان آمد و گرانی‌ها شروع شد اما شما که دوست و برادر هستید و سابقه رزمندگی دارید و مدیر مسئولی فلان روزنامه‌ را در اختیار دارید با این کارها می‌خواهید چکار کنید؟ چند سال بیشتر از دولت احمدی‌نژاد نمانده است بنابراین مروّت خرج دهید و دروغ ننویسید.

با مفاسد باید با جدیت مبارزه کرد

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: با مفاسد باید با جدیت مبارزه کرد گرچه بسیار سخت است و تا وارد می‌شویم یک ضربه می‌خوریم و اگر غفلت کنیم باز هم ضربه می‌خوریم هرچند غفلت هم نکنیم باز هم ضربه خواهیم خورد چرا که تیم آنها بسیار قوی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates