10.08.2010

دبيرکل حزب الله ، نقش رژيم صهيونيستي در ترور رفيق حريري را با مستندات برملا کرد

خُسن آقا: بخوانید و بخندید از این استدلالها، تازه معلوم نیست چرا حسن آقا نصرالله زودتر این دلایل و مدارک مستدل را برملا نکرده!!!

رجانیوز: سيد “حسن نصرالله” دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه “ر‍ژيم صهيونيستي از طريق يکي از مزدوران خود به حزب الله تهمت زد که درصدد ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان بوده است”، با ارائه اسناد از جمله اعترافات مزدوران و جاسوسان رژيم صهيونيستي و فيلم هايي که توسط هواپيماهاي شناسايي اسراييلي از مسيرهاي تردد حريري تهيه شده بودند، نقش اين رژيم را در ترور حريري برملا کرد.

به گزارش ايرنا ، سيد حسن نصرالله دوشنبه شب در نشستي خبري خود که از طريق ويدئو کنفرانس با حضور خبرنگاران لبناني و غيرلبناني در سالن مدرسه شاهد در حومه جنوبي بيروت برگزار شد، افزود:پس از توافقنامه اوسلو در سال 1993 حزب الله تظاهراتي در ضاحيه جنوب بيروت تشکيل داد که در آن زمان رفيق حريري نخست وزير لبنان در صدر کار بود و در جريان آن نظاميان لبناني به سوي تظاهر کنندگان آتش گشودند که منجر به کشته و زخمي شدن تعدادي از افراد شد.
وي خاطرنشان کرد: “احمد نصرالله” مزدور اسراييلي با نزديک شدن به يک مسوول امنيتي به وي القاء کرد که حزب الله درصدد ترور رفيق حريري است و توانست آنها را اقناع کند که “عماد مغنيه” از فرماندهان ارشد و دو تن ديگر از مسوولان نظامي حزب الله درصدد ترور حريري هستند.
سيد حسن نصرالله ادامه داد: به دنبال اين امر سازمان مخابرات سوريه در عنجر در شرق لبنان نتوانست به مغنيه دست پيدا کند اما “علي ديب” از مسوولان حزب الله ساکن صيدا را بازدشت کرد و به دمشق انتقال داد که در آن زمان نامه به “حافظ اسد” ريس جمهوري اسبق لبنان نوشتم.
دبيرکل حزب الله گفت: البته پس از بازجويي از وي اثبات شد که بي گناه است و تهمت يادشده بي اساس است.
“احمد نصرالله” مزدور رژيم صهيونيستي پس از چندي به فلسطين اشغالي پناهنده شد.

** طرح ترور ميشل سليمان و سعدحريري توسط رژيم اسرائيل صهيونيستي
سيد حسن نصرالله با تاکيد بر سخنان قبلي خود مبني بر نقش رژيم اسرائيل در ترور رفيق حريري گفت: رژيم صهيونيستي طرح ترور “ميشل سليمان” و “سعدحريري” را از طريق جاسوسان خود در دست اجرا داشته است.
دبيرکل حزب الله لبنان در اين نشست خبري که بيش از دو ساعت به طول خواهد انجاميد ، ادامه داد: رژيم اسراييل از آغاز ترور حريري در سال 2005 به سرعت و با شتاب حزب الله را به ترور حريري متهم کرد و اين تهمت در سالهاي گذشته از طريق روزنامه دير اشپگل و بقيه روزنامه ها ادامه پيدا کرد.
وي افزود: رژيم اسراييل قدرت انجام عمليات ترورها را دارد و اين نيازي به دليل ندارد چراکه تاريخ رژيم اسراييل مملو از اينگونه عملياتها است؛ دشمني رژيم اسراييل با مقاومت باعث شده از هر فرصتي براي نابودي مقاومت و خلع سلاح حزب الله استفاده کند.
سيد حسن نصرالله افزود: بشار اسد رييس جمهوري سوريه پيش از صدور قطعنامه 1559 شوراي امنيت به من گفت که يکي از مسوولان آمريکايي گفت مانعي در مورد بقاياي نيروهاي سوريه در لبنان حتي در مرز فلسطين اشغالي وجود ندارد به شرط آن که مقاومت خلع سلاح شود اما او پاسخ داده که مقاومت جزئي از امنيت استراتژيک سوريه است.
وي با اشاره به اينکه براي اجراي قطعنامه 1559 نياز به زلزله بود که آن با ترور حريري محقق شد ادامه داد: شيوه رژيم اسراييل در ترور و انجام عمليات مبتني بر شناسايي از طريق هواپيماهاي شناسايي، مزدوران، شنود ، دوربين ها و وارد کردن مواد منفجره به داخل لبنان است.
سيد حسن نصرالله افزود: به عنوان مثال مزدور اسراييلي “فيليبوس حنا” تحرکات ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان و “جان قهوجي” فرمانده ارتش لبنان را با هدف ترور اين دو زير نظر گرفت و هدف او تنها کسب اطلاعات نبود.
وي تصريح کرد: در حالي که برخي لبناني ها فعاليت هاي رژيم اسراييل را اطلاعاتي ندانسته و آن را بي ارتباط با ترورها مي دانند، رژيم اسراييل با زير نظر گرفتن اعضاي گروه 14 مارس مانند سعدالدين حريري و سمير جعجع دنبال اين بود که آنان را ترور کند و سپس انگشت اتهام را متوجه سوريه و حزب الله کند.
دادگاه جنايي بين‌المللي مسئول رسيدگي به ترور حريري قرار است در سپتامبر آينده (اوايل پاييز) حکم اوليه خود را اعلام کند.
انتظار مي‌ر‌ود که اين حکم تحت نفوذ لابي رژيم صهيونيستي برخي از عناصر حزب الله را متهم در اين پرونده معرفي کند تا موجبات لوز فتنه و اختلاف داخلي در لبنان فراهم شود.

** ورودعوامل اجرايي اسرائيل ازراه دريابه لبنان براي انجام عمليات تروريستي
دبيرکل حزب الله، “فيصل مقلد”را يکي از مزدوران رژيم اسرائيل خواند که اعتراف کرده ، سلاح و مواد منفجره و عوامل اجرايي رژيم اسرائيل را از طريق دريا براي انجام عمليات تروريستي به لبنان منتقل کرده است.
سيد حسن نصرالله اظهارداشت: محمود رافع جاسوس ديگر اسرائيلي در اعترافات خود اذعان کرده که در 4 عمليات ترور نقش داشته و فعاليتش در زمينه کار گذاشتن بمب ها و استقبال از اسرائيلي ها در داخل لبنان بوده است.
وي ادامه داد: رافع که در ترور دو تن از افراد مقاومت دست داشته و دادگاه حکم اعدام وي را صادر کرده است ، در سال 2005 کوشيد با بمب گذاري در منطقه “زهراني” در جنوب لبنان ،”نبيه بري” رييس مجلس لبنان را با بمبي اسرائيلي ترور کند و اين امر نشان مي دهد که اسرائيل براي ايجاد فتنه حريري را ترور کرد اما موفق به ايجاد فتنه نشد چنانچه در تلاش براي ايجاد فتنه بين شيعه و سني با ترور بري ناکام ماند.
سيد حسن نصرالله افزود: مزدور ديگر اسرائيلي “ناصرنادر” است که شخصي شيعه بود و به دستور رژيم اسرائيل در منطقه جل الديب ساکن شد و در ترور”غالب عوالي” از مقامات مقاومت نقش اصلي را داشت اما پس از شهادت عوالي بيانيه اي به اسم گروه “جند الشام” صادر و تلاش شد تا اين ترور به جاي رژيم اسرائيل متوجه اين گروهک شود.
وي “اديب العمل” را ديگر جاسوس اسرائيلي دانست که در ترور برادران مجذوب از اعضاي جنبش جهاد اسلامي نقش داشته است.
دبيرکل حزب الله لبنان افزود: در جلسه‌اي که قبلا برگزار شد گفته شد که براي ترور من برنامه‌ريزي شده بود و حتي گفتند که صهيونيست‌ها براي ترور شما يعني بنده کمين نصب کردند. اين مطالب مواردي است که نمي‌توان نسبت به آنها سکوت کرد. ترور رفيق الحريري هم براي ما بسيار مهم است و نمي‌توان از کنار آن به راحتي گذشت.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در سال 1997 موفق شديم با نفوذ در برخي از اطلاعات ارسالي جاسوسي اسرائيلي ها نسخه اي از آن را به دست آوريم به تشريح اين تصاوير و فيلم ها در خلال کنفرانس مطبوعاتي خود پرداخت.

** رژيم اسرائيل از مسير حرکت حريري و قصرش در بيروت فيلمبرداري کرده بود
دبيرکل حزب الله گفت: شناسايي مسيرحرکت رفيق حريري و قصر وي در قريطم و تمرکز عکسبرداري آنان از منطقه ترور حريري در سان جرج در غرب بيروت نشان مي دهد که رژيم اسراييل در ترور حريري نقش داشته است.
سيد حسن نصرالله در ادامه نشست خبري دوشنبه شب خود به ترور “علي ديب” از مسوولان مقاومت که توسط هواپيماي شناسايي اسراييلي زير نظر گرفته شده بود اشاره کرد و گفت: هدف از عمليات شناسايي هوايي اسراييلي توسط هواپيماهاي شناسايي انجام عمليات امنيتي بوده است.
بين سخنان سيد حست نصرالله تلويزيون المنار با پخش مسير حرکت هواپيماهاي شناسايي اسراييلي نشان داد که چگونه اين هواپيماها با پرواز بر فراز بيروت قصر حريري در قريطم و مقر دولت لبنان و مسير حرکت رفيق حريري و برادرش حتي در شهر صيدا در جنوب لبنان را زير نظر گرفته اند.
سيد حسن نصرالله افزود: پس از ترور حريري براي ابراز تسليت نزد خانواده حريري رفتم و خانواده وي از من خواستند که حزب الله در عمليات تحقيق کمک کند و به دنبال آن کميته مشترکي تشکيل شد که برخي از مسوولان حزب الله نيز در آن شرکت کردند و از سوي خانواده حريري نيز “وسام الحسن” مسوول مخابرات پليس لبنان در آن کميته شرکت داشت که اين کميته موفق به تهيه گزارش در اين باره شد اما تحولات سياسي در لبنان مسير امور را تغيير داد و انگشت اتهام به سوي سوريه نشانه گرفته شد.
دبيرکل حزب الله خاطرنشان کرد: از جمله افکاري که مطرح کردم اين بود که ما داراي آرشيوي هستم و مي توان به‌ آن مراجعه کرد .

** عوامل رژيم اسراييل قبل از ترور حريري در منطقه انفجار حضور داشتند
سيد حسن نصرالله” گفت: بر اساس اطلاعات حزب الله يکي از مزدوران اسراييلي يک روز قبل از ترور رفيق حريري در منطقه انفجار حضور داشته است.
دبيرکل حزب الله ادامه داد: “غسان الجد” يکي از مزدوران اسراييلي از جمله کساني بود که قبل از ترور حريري در منطقه سن جرج مکان ترور حريري در غرب بيروت حضور داشته و وي مرتبط به مجموعه اي است که در ترور عالب عوالي از مسوولان حزب الله نيز نقش داشت.
وي تاکيد کرد:کارشناسان فني ما نيز اين موضوع را تاييد کرده‌اند که بمبي که با آن حريري ترور شد، ساخت تل‌آويو بوده است چون هيچ دولت ديگري توانايي ساخت اينگونه بمب را نداشته است و واضح است که صهيونيست‌ها از طريق اين جاسوسان مواد منفجره را به داخل لبنان منتقل کرده است.
سيد حسن نصرالله با اشاره به فيلم ويدئويي از تحرکات هوايي اسراييل در 14 مارس سال 2005 بر فراز بيروت و مسير حرکت رفيق حريري گفت: اين تحرکات که حتي در روز ترور حريري هم رخ داده است، از روي تصادف نبوده و براي انجام عمليات صورت پذيرفته است زيرا در بيشتر اين مناطق مراکز حزب الله وجود نداشت.
دبيرکل حزب الله افزود: براي هر کسي که مي خواهد به حقيقت دست يابد اين اطلاعات مهم است و در تصيم و راي نهايي بايد همه اين اطلاعات را در نظر گرفت چرا که اين اطلاعات راه را براي تحقيق از رژيم اسراييل به طور جدي باز مي کند.
سيد حسن نصرالله با اعلام اينکه به کميته بين المللي تحقيق درباره ترور حريري اطمينان نداريم، گفت: اگر دولت لبنان کميته اي در اين خصوص تشکيل دهد حاضر به دادن اطلاعات و دلايل خود به آنها هستيم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates