10.08.2010

مديرعامل بانک صادرات ايران خبر داد: مسدود شدن 340 ميليون يورو منابع اين بانک در کشورهاي اروپايي

خبرگزاري موج – مديرعامل بانک صادرات ايران با بيان اين که 340 ميليون يورو منابع اين بانک در کشورهاي اروپايي مسدود شده است، گفت: اين اقدام در حالي انجام شده که بانک صادرات بيش از 10 برابر اين مبلغ تعهد پرداخت به بانک هاي اروپايي دارد.

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، محمد جهرمي ظهر امروز در آئين رونمايي از طرح منفعت سپهر در استان اصفهان با بيان اين که اين طرح به منظور کمک به قدرت خريد مردم انجام مي شود، اظهار داشت: اجراي اين طرح، کاهش قيمت هاي توليدي، کمک به قدرت خريد مردم، حمايت از توليدات داخلي و رونق کسب و کار بازاريان را به دنبال دارد.
وي با بيان اين که اين طرح براي اولين بار در مشهد و تهران اجرايي شده است، گفت: اصفهان به عنوان سومين استان کشور، با بيش از 2 هزار و 700 پذيرنده طرح منفعت سپهر اين طرح را اجرايي مي کند.
مديرعامل بانک صادرات ادامه داد: در طرح توسعه، 2800 کارتخوان بانک صادرات در مجموعه هاي طرف قرارداد طرح منفعت سپهر قرار مي گيرند.
وي با بيان اين که دارندگان کارت هاي عضو شتاب با خريد از پايانه هاي عضو طرح منفعت سپهر بين 5 تا 20 درصد تخفيف دريافت مي کنند، تصريح کرد: اين تخفيف در بخشي از فروشگاه ها نسبت به نوع کالا و شرايط بازار تا بيش از 20 درصد نيز قابل افزايش است.
جهرمي با بيان اين که اجراي اين طرح براي فروشندگان 2 امتياز ويژه به دنبال دارد، اذعان داشت: بانک صادرات با تبليغات گسترده براي فروشگاه هاي طرف قرارداد طرح منفعت سپهر، امتياز ويژه اي را براي توسعه بازار خريد آنها فراهم مي کند.
وي ادامه داد: فروشندگان طرف قرارداد طرح منفعت سپهر از تسهيلات کوتاه مدت، اعتباري با بهره 4 درصد و همچنين تسهيلات بلند مدت با بهره 12 درصد نيز بهره مند مي شوند.
جهرمي با بيان اين که استفاده کنندگان و فروشندگان طرح منفعت سپهر از امتياز قرعه کشي سه ماهه نيز بهره مند مي شوند، اظهار داشت: اين قرعه کشي ها هر 3 ماه يکبار و در هر استان به صورت مستقل برگزار مي شود.
عضو شوراي پل و اعتبار، يکي از اهداف اصلي اجراي طرح منفعت سپهر را توسعه بانکداري الکترونيکي در کشور دانست و گفت: در حالي که در دنيا کمتر از 3 درصد از نقدينگي توسط اسکناس و خريد سکه مبادله مي شود، اين مقدار در ايران بيش از 8 درصد مي باشد.
وي ادامه داد: بايد با توسعه بانکداري مجازي و الکترونيکي، اين مقدار هماهنگ با استانداردهاي جهاني و به زير 3 درصد کاهش بيابد.
مديرعامل بانک صادرات با اشاره به تاسيس شرکت هاي سرمايه گذاري توسط بانک صادرات در استان ها بيان داشت: اين شرکت ها با هدف توسعه حوزه هاي انرژي، نفت، گاز و پتروشيمي فعاليت خود را آغاز کرده اند.
جهرمي با اشاره به اين که يکي از شرکت هاي سرمايه گذاري بانک صادرات در استان اصفهان و با سرمايه 100 ميليارد تومان تاسيس شده است، گفت: اين شرکت سرمايه لازم براي سرمايه گذاري در بخش مسکن و ساختمان را براي افراد متقاضي تسهيلات سرمايه گذاري فراهم مي کند.
وي با بيان اين که اين شرکت سرمايه گذاري سپهر در 6 استان کشور تاسيس مي شود، ادامه داد: در حال حاضر اين شرکت در استان هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي تاسيس شده و در آينده اي نزديک در استان هاي آذربايجان شرقي، خوزستان و فارس نيز تاسيس خواهد شد.
عضو شوراي پول و اعتبار با اشاره به شرکت سرمايه گذاري سپهر ايران در حوزه انرژي با سرمايه گذاري 12.5 ميليارد يورو تصريح کرد: 25 پروژه نفت، گاز و پتروشيمي تامين مالي مي شود که با توجه به مشکلاتي که دشمنان براي کشورمان به وجود آورده اند، به برنامه هاي توسعه کشور کمک خواهد کرد.
جهرمي با اشاره به تصويب قانون بيمه اعتبار براي تسهلات بانکي نيز بيان داشت: کنسرسيوم اين طرح تشکيل شده و از ابتداي خرداد ماه امسال، هيچ تسهيلاتي بدون بيمه اعتبار پرداخت نشده است.
وي افزود: از آغاز امسال، معوقات دريافتي بانک صادرات کاهش چشمگيري داشته و اميد است با اجراي طرح بيمه اعتباري در آينده، شاهد مشکلات معوقات دريافتي نباشيم.
مديرعامل بانک صادرات ايران با اشاره به اجراي هدفدمند کردن يارانه ها پيرامون متقاضيان افتتاح حساب در بانک صادرات اظهار داشت: به همه شعب سراسر کشور اعلام شده تا امکان افتتاح حساب پيش از فراخوان اعلام حساب ها امکان پذير باشد.
وي ادامه داد: افراد داراي حساب در بانک صادرات اين امکان را خواهند داشت که به سادگي اقدامات لازم براي اعلام حساب براي هدفمند کردن يارانه ها را انجام دهند.
جهرمي با بيان اينک ه 30 طرح جديد بانک صادرات تا پايان امسال رونمايي مي شود، گفت: اين طرح ها در حوزه هاي حمايت از بورس، سرمايه گذاري و توسعه طرح هاي نوين بانکي مي باشد.
وي با بيان اين که در دنيا به ازاي هر 100 واحد پول 300 تا 400 واحد توليد خلق مي شود، اظهار داشت: در کشور ما به دليل مسائل و مشکلات گوناگون به ازاي هر 300 واحد پول، تنها 100 واحد توليدي خلق مي شود.
جهرمي ادامه داد: به همين دليل هر زماني که نيازمند نقدينگي هستيم، بانک هاي داخل کشور توان پرداخت نقدينگي را نداشته و بانک هاي خارجي از پرداخت نقدينگي به سرمايه گذاران داخلي استقبال مي کنند.
وي با بيان اين که منابع بانک صادرات با 340 ميليون يورو در اروپا مسدود شده است، تصريح کرد: کشورهاي اروپايي در حالي اين اقدام را انجام داده اند که بانک صادرات بيش از 10 برابر اين مبلغ را به خود آنها تعهد بانکي داده است.
جهرمي خاطر نشان کرد: زماني که بايد کشورهاي غربي ايران را به عنوان يک قدرت اقتصادي بپذيرند، تحريم ها را آغاز کردند.
وي همچنين با بيان اين که طرح منفعت سپهر نيازمند فرهنگ سازي در ميان مردم است، اظهار داشت: فروشندگان نبايد در آغاز اجراي طرح انتظار استقبال و خريد قابل توجه مردم را داشته باشند.
مديرعامل بانک صادرات همچنين با بيان اين که بانک صادرات در حال حاضر بيش از 280 هزار کارت خوان خريد در سراسر کشور دارند، افزود: بانک صادرات به عنوان اولين رتبه در توسعه خريد از طريق دستگاه هاي کارتخوان، اين تعداد را تا پايان امسال به 480 هزار دستگاه افزايش خواهد داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates