11.08.2010

حملات شدید اصولگرایان به مشاور رئیس جمهوری

رادیوفرانسه: در ایران جنگ لفظی بیسابقه میان هواداران اسلام ناب و هواداران ایران اسلامی روز به روز در حال بالا گرفتن است.

به دنبال سخنان ده روز پیش “اسفندیاررحیم مشایی” رئیس دفتر و مشاورعالی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، مبنی بر”الویت مکتب ایران برمکتب اسلام” روحانیون بلند پایه ذینفع در نظام اسلامی حملات شدیدی را علیه دولت و رحیم مشایی آغاز کردند. این حملات شدید که روز جمعه با سخنان تند احمد خاتمی نمازآغاز شده بود در روزهای اخیر ادامه یافت. آیت الله “عباس کعبی” عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز با انتقاد شدید از سخنان مشاوراحمدی نژاد گفت : اگرمشایی بر اشتباهات خودش اصراردارد، ما نسبت به این مکتب سازی انحرافی ناسیونالیستی و نسبت دادن این دیدگان به انقلاب اسلامی ساکت نمی نشینیم .

این روحانی حکومتی افزود : مکتب سازی ایران ناسیونالیستی برای اسلام بوده و اندیشه ی انحرافی است و این طرزتفکر برای منحرف کردن انقلاب اسلامی تازگی ندارد. آیت الله “مصباح یزدی” از نظریه پردازان “اسلام ناب محمدی” نیز در این باره گفت : افرادی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده بلکه غیرخودی اند ؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و از کسی حمایت می کنیم که حامی اسلام و تابع رهبری باشد.

“حبیب الله عسگراولادی” از سران “حزب موتلفه اسلامی” واز بازاریان طرفدار اسلام ناب محمدی، که دبیرکلی “جبهه پیروان خط امام و رهبری” نیزبرعهده دارد، در سخنان خود حمله شدید به طرفداران “مکتب ایران”، گفت : شاید اگر کسانی بیایند مکتب ایرانی را مطرح کنند، آمریکا حاضر باشد بالاترین مبالغ را به اینها پرداخت کند و اگرکسانی مشهور به گرفتن شهریه از آنها نباشد نوکر بی مزد و مواجب هستند. عسگر اولادی مسلمان، در ادامه افزود : “در این شرایط اگر بگوئیم وطن پرستی مکتب است درست نیست، بلکه مکتب ما خداپرستی است، ملیت برای ما مذهب نیست”.

سردار سرلشکر “سیدحسن فیروزآبادی” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در باره سخنان رحیم مشایی گفت : این قبیل اظهارات را انحراف و جرم علیه امنیت ملی و حمله به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانیم . وی افزود : مثل اینکه ایشان افسارگسیخته است، یک بارمی گوید با علم ریاضی می شود رفت به بهشت. مگر از بهشت و مسیرهای نیل با آن به جز اولیاء حق کسی می تواند تعبیری ارائه کند وتازه آن هم الهام الهی است. وی به نقل از آیت الله دستغیب گفت : آدم باش تا شفاعتت کنند، حیوان را نمی شود شفاعت کرد و باید آدم باشی تا به بهشت بروی، با خوی حیوانی نمی توانی خود را به بهشت ببری، این یک جریان مشکوک و مرموز ناشناخته است که از دفتر رئیس جمهوری محترم سردرآورده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates