11.08.2010

اخطار بلندپايگان به مشايي: سرلشكرفيروزآبادي اظهارات رئيس دفتر رئيس جمهور را مغاير با امنيت ملي خواند

تهران امروز: آيت‌الله مصباح يزدي، سردار فيروزآبادي، غلامعلي حدادعادل، حبيب‌الله عسگراولادي، آيت‌الله كعبي، علي مطهري و حجت‌الاسلام سالك از جمله چهره‌هاي برجسته‌اي بودند كه ديروز به جمع منتقدان اظهارات اخير مشايي، رئيس دفتر رئيس‌جمهور درباره مكتب ايراني پرداختند. مصباح‌يزدي، مشايي را غيرخودي دانست، فيروزآبادي از جرم او عليه امنيت ملي سخن گفت، عسگراولادي سخن از حمايت آمريكا از چنين سخناني راند و حدادعادل درباره تفكيك اسلاميت و ايرانيت در نظام هشدار داد. سوي ديگر اين هشدار اما متوجه رئيس‌جمهور بود، با اين درخواست كه هرچه سريع‌تر تكليف مشايي را روشن كند. اين هشدارها كه تندترين اخطارهاي شخصيت‌هاي بلندپايه نظام و اصولگرايان در چند سال گذشته عليه سياست‌هاي فرهنگي دولت به شمار مي‌رود، پيش از اين نيز از سوي شخصيت‌هايي چون آيت‌الله يزدي و حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي بيان شده بود. بدين اعتبار بايد گفت كه اكنون رئيس‌جمهور در دشوارترين وضعيت براي اتخاذ تصميم درباره رئيس‌دفترش قرار گرفته است.
ادامه…

فيروز آبادي: اظهارات مشايي جرم عليه امنيت ملي است

عسگراولادي، حدادعادل و مطهري نيز از مشايي انتقاد كردند

گروه سياسي: همزمان با انتقادات گسترده نسبت به اظهارات رحيم‌مشايي از سوي روحانيون اصولگرا، جبهه سياسيون و نظاميان منتقد رئيس دفتر رئيس‌جمهور هم شاهد واكنش‌هاي شديد بود. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح برجسته ترين چهره غير روحاني بود كه روز گذشته به شدت واكنش نشان داد و با انتقاد از طرح موضوعاتي چون مكتب ايراني تاكيد كرد: اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملي و حمله به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي مي‌دانيم. او كه در سخناني به تشريح اهداف و راهبردهاي جريان نوظهور اَبَرسرمايه‌داري در جهان مي‌پرداخت گفت: چگونه است كه اين وسط يك آقايي پيدا مي‌شود از دفتر رئيس‌جمهور كه معلوم نيست شأنش در قانون چيست و مي‌آيد يك بحث‌هايي را مطرح مي‌كند كه در جهت سياست‌هاي راهبرد اَبَرسرمايه‌داري است. رئيس ستادكل نيروهاي مسلح ادامه داد: اين حرف‌هاي كوچكي نيست، نمي‌دانم چطوري كسي جرأت مي‌كند و به خود اين اختيار را مي‌دهد در حالي كه هيچ حكم و حق قانوني ندارد اين حرف‌ها را بزند، اينها جرم است. فيروزآبادي ضمن توجه دادن قوه‌قضائيه به اين گونه امور بيان داشت: ورود تئوريسين‌ها و نظريه‌پردازان جنگ نرم و جاسوسان سيا به كشور را چه كسي اجازه داده است؟ وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي بايد پاسخگو باشند و قوه‌قضائيه بايستي رسيدگي كند. چرا قوه‌قضائيه به اين جرايم رسيدگي نمي‌كند، اينها جرايم امنيت ملي هستند، اين اظهارات اركان نظام را مورد هدف قرار مي‌دهند، وقتي كسي مكتب ايراني را در نفي و كنار گذاشتن مكتب اسلام ناب محمدي(ص)، اراده مي‌كند و ايران را در مقابل جمهوري اسلامي ايران بيان مي‌كند مگر جز ادامه راه فتنه گران است؟
فيروزآبادي تصريح كرد: آنها هم مي‌گفتند جمهوري ايراني، جمهوري ايراني دنبال حذف اسلام بود، اين همان راهبرد اَبَرسرمايه‌داري است كه بايد هم حذف اسلام و هم انزواي ايران در بين كشورهاي اسلامي صورت گيرد با جدا كردن و تجزيه كشورهاي اسلامي با تكيه بر ملي گرايي. او گفت: اين قبيل اظهارات را انحراف و جرم عليه امنيت ملي و حمله به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي مي‌دانيم كه دارد توسط يك شخصي به اسم مشايي زده مي‌شود. علما فرياد مي‌زنند اما مثل اينكه، ايشان افسار گسيخته است. فيروزآبادي افزود: به هرحال جريان فتنه و اين جريان مشكوك و مرموز ناشناخته كه از دفتر رئيس‌جمهور محترم سردرآورده است، در جهت راهبرد اَبَرسرمايه‌داري و براي تجزيه كشورهاي اسلامي و جلوگيري از اتحاداسلامي و به انزوا كشانيدن مسلمانان هدف گيري شده است لذا بكار بردن عنوان مكتب ايراني يعني جدا كردن ايران از اسلام و وحدت اسلامي و اين خلاف جهت راهبردهاي حضرت امام (ره) و مكتب اسلام و قرآن است، البته اينها را بايد علما براي مردم تبيين كنند. از سويي ديگر حبيب الله عسگر اولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري هم گفت: كساني كه مكتب ايرانيت را ترويج مي‌كنند ضد مراجع و ضد ولايت حرف زده‌اند و اگرچه الان نمي‌گويند ما با مراجع و ولي امر مخالفيم اما عملا اين بازگشت به گذشته و كارهايي است كه ملي‌گراها‏، جبهه ملي و نهضت آزادي كرده بودند. غلامعلي حدادعادل هم طي سخناني در همين ارتباط گفت: در باب اسلام و ايران همه بايد بدانيم راه همان است كه امام و رهبري گفته‌اند و مي‌گويند.تمام مقصد ما مكتب ماست و مكتب مورد نظر امام، اسلام بود و بس. ما اگر به اسلام متوسل شديم، ايران هم به سعادت مي‌رسد و هرگونه زاويه‌اي از ديدگاه امام قابل قبول نيست.علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس هم گفت: اينها حرف‌هايي است كه دشمنان انقلاب اسلامي تبلغ مي‌كنند.برخي از عرب‌ها كه تعصب نژادي دارند مي‌گويند اسلام ايراني خالص نيست، بلكه اسلامي توام با زرتشتي گري و مجوس‌گري است و حتي گاهي ايراني‌ها را مجوس مي‌خوانند. مطهري با اشاره به اينكه سخنان مشايي نيز در اين راستا است، افزود: اظهارنظرهاي وي موجب سوءاستفاده دشمنان انقلاب مي‌شود و باعث مي‌شود آنان تاكيد كنند اسلام ايراني خاص است و خالص نيست. او گفت: مجلس بايد نسبت به اينگونه مسائل حساس باشد و در صورتي كه مشايي براي مردم مطلب را توضيح و آنان را قانع كند و يا عذرخواهي كند و بگويد ديگر اين سخنان را تكرار نمي‌كند، مجلس موضوع را تمام شده مي‌داند در غير اين صورت مجلس وظيفه دارد در اين زمينه از رئيس‌جمهور سوال كند. مطهري با انتقاد ازاينكه هميشه به بهانه تهديد دشمن و ديگر بهانه‌ها از انجام وظيفه مجلس در اين زمينه جلوگيري شده و قانون گريزي و تخلف در كشور ادامه پيدا كرده، به مهر گفت: رئيس‌جمهور در زمينه سخنان مشايي بايد توضيح دهد كه چرا عكس العملي نسبت به اين موضوع نداشته و حتي حمايت نيز كرده است. احمدي‌نژاد بايد بگويد كه چرا تابع مشايي است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates